NASA vyskúšala vesmírny internet, na Marse budete môcť v pohode streamovať videá |
Na hranie nebude ideálny ping.
NASA práve otestovala laserový internet vo vesmíre a to medzi Zemou a Psyche sondou, ktorá je už za Marsom. V dvoch testoch NASA posielala obrázky, ale aj streamovala 15 sekundové video s mačkou, lebo presne na to je potrebný vesmírny internet. Si predstavte, že budete sedieť v lodi na Mars alebo už budete na Marse, a nebudete môcť pozerať videá s mačkami z youtube.
Čo sa týka rýchlosti, v decembri testovali prenos na krátku vzdialenosť a to 31 miliónov kilometrov a prenos išiel rýchlosťou 267 Mbitov. Teraz testovali na dlhšiu vzdialenosť a to 226 miliónov kilometrov a rýchlosť klesla na 25 Mbit. NASA hovorí, že to prekonalo ich očakávania. Pôvodne dúfali, že pôjdu maximálne 1Mbit. Prenos je teraz desaťnásobne rýchlejší ako doteraz, kde aktuálne frekvenčné systémy fungujú len na rýchlosti do 25Mbps.
Aj keď dodávajú, že treba rátať, že pre vysielanie zo Zeme je dôležité, aby bola obloha bez oblakov pre čo najrýchlejší prenos a hlavne bez búrok, ktoré prenos prerušia. Následne na prijímanie je dôležité mať celú sieť pozemných staníc.
Ak by ste chceli napríklad z Marsu niekedy v budúcnosti hrať s hráčmi zo Zeme, rátajte, že to môže byť problém. Totiž svetlo (pathtracingový systém nášho univerza) je pomalé a má rýchlosť len okolo 300 000 km/s, znamená to, že na Mars by bol ping od 178 sekúnd po 1313 sekúnd (podľa polohy Marsu a Zeme). Na Call of Duty by to nebolo, možno na Civilizáciu by to stačilo.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >