Nvidia ukázala neurálne modely materiálov, ktoré zvyšujú rýchlosť renderigu 12x až 24x |
Nvidia práve zverejnila svoj výskum v neurálnom prepočte materiálov.
Nvidia vo svojich technológiách napreduje a to ako hardvérových, tak softvérových a jednu z ďalších noviniek budú Neural Materials Models. Sú to neurálne modely materiálov, ktoré nahradia shardery, pričom AI to celé vie spracovať 12x až 24x rýchlejšie ako štandardný rendering.
Znamená to, že odlesky a vzhľady materiálov nemusela pracne prepočítavať grafika, ale boli by na to AI funkcie. Výrazne by to zrýchlilo rendering a aj odťažilo grafiku.
Mohlo by to pekne urýchliť aj spracovanie scén aj v hrách, ale je to stále len výskum a nevieme, či to Nvidia niekedy aplikuje, aj do softvéru respektíve rovno do DLSS. Prípadne, ak nie Nvidia, tak teraz po zverejnení výskumu, už môže ísť týmto smerom aj niekto iný.
Podrobne to rozpísali na svojej research stránke.
Zároveň ukázali fVDB projekt, ktorý je zameraný na generatívnej fyzickú umelú inteligenciu s priestorovou inteligenciou. Je to trochu mimo hier, ale možno raz nám takto naučená AI vytvorí celé mesto do hry, alebo pretvorí pretekársku trať do 3D.
Popritom ukázali aj SuperPADL, systém na fyzikálne simulovaných modelov pohybu ľudí v reálnom čase a to aj s jazykovými rozkazmi, vďaka ktorým aj amatér môže vytvoriť animácie aké potrebuje.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >