Gamescom 2024: Farbami hrajúci Assassin’s Creed Shadows posúva technológiu a simulácie opäť o krok vpred |
Oživí krásne Japonsko zašlú mágiu série?
Existuje veľa titulov, pri ktorých viete jednoznačne povedať, čo vás na ich odhalení počas Gamescomu čaká. Stereotypne mi a asi aj vám, napadnú práve AAA veľkorozpočtové tituly zo zabehnutých sérií, ktoré dnes už veľa inovácií žiaľ nepredstavujú. Assassin’s Creed Shadows ma ako odrasteného fanúšika série zaujalo najmä svojím zasadením, avšak veľké nádeje som do hry radšej s obozretnosťou nevkladal. Po tom, čo som na hands-off prezentácii Ubisoftu mal možnosť vidieť, sa môj názor pomerne rapídne pozmenil a ja by som si hru dokonca rád aj zrecenzoval!
Narovinu, nič nové z hrateľnosti ani žiadne špeciálne CGI trailery sme nevideli. Práve naopak. Art director Shadows, ktorý sa so značkou ťahá už od AC Revelations si pre nás pripravil iba čisto technickú prezentáciu zameranú na vylepšenia blížiaceho sa pokračovania série. Na hre pracujú už štyri roky a vývoj začal tesne po dokončení Immortals. Minimálne z hľadiska toho technického je dlhší vývojársky cyklus určite aj vidieť. Hneď na začiatku tejto cesty si autori sami stanovili tri hlavné ciele resp. piliere, ktorými boli:
- Fotorealizmus
- Realizmus
- Dynamický svet
Fotorealizmus sa prejaví podľa Ubisoftu práve vo fakte, že v hre sa po prvýkrát uvažuje už od začiatku vývoja s RTX. Hra minimálne z krátkych videoukážok a gifov vyzerá nádherne a tento cieľ sa im tak určite v kombinácii s dnes už nie práve najunikátnejším, ale stále nádherným prostredím Japonska darí plniť celkom úspešne.
Realizmus všeobecne, spozorujú hráči vo forme zničiteľných prostredí, čo v kombinácii s rozšírením o virtuálnu geometriu, vďaka ktorej by nemali prechádzať fyzické objekty geometriou nejakých iných (eliminácia takzvaného clippingu), určite prináša na uveriteľnosti sveta. Práve svet samotný by sa mal veľkosťou vyrovnať tomu z dielu Origins, čo vôbec nie je málo. Rozšírení a úprav sa samozrejme dočkal aj Anvil engine, ktorý umožní hru posunúť zase o kus ďalej.
No a spomínaný dynamický svet je za mňa vecou, ktorá oživí sériu o Assassinoch asi najintenzívnejšie. Do hry totižto pribudnú ročné obdobia, dynamický vietor a rozprášenia particle efektov, ktoré dostali vlastný nový systém. Vidieť pôsobivú ázijskú krajinu meniacu sa pod váhou snehovej periny či zmietanú v agresívnych dažďoch dodáva hre nový dych a samozrejme v kombinácii s novým particle systémom, ktorý počas jari rozfúka ružové Sakura lupene v blízkosti stromov je jednoducho stále na čo sa pozerať.
Po prvýkrát v histórii série tiež konečne dostanú praktické využitie aj dynamické tiene, vďaka ktorým sa majú protagonisti kde schovať a z hry sa tak stane konečne poriadna stealth akcia. Svet Assassin’s Creed Shadows je zdanlivo nádhernou maľbou a očividne zatiaľ rozširuje sériu správnym smerom, takže iba dúfam, že podobne na tom bude aj zvyšok hry.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 111 zobraziť viac článkov >
PC
PS5 Xbox Series X|S Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|