Krafton si nemyslí, že im Hi-Fi Rush 2 zarobí |
Krafton si chce akvizíciou Tango Gameworks rozširiť svoje portfólio titulov.
Pôvodne sa zdalo, že štúdio Tango Gameworks Microsoft zrušil, ale nakoniec to nebolo tak a bolo predané Kraftonu, autorovi PUBG. Ten je teraz na nákupoch a chcel by viac podobných malých štúdií, aby si rozšíril svoje portfólio titulov.
Konkrétne k nákupu Tango štúdia šéf Kraftonu Changhan Kim hovorí:
„Chceli sme zachovať ich odkaz. Hoci vo svojich hrách nemali veľký úspech, videli sme tam veľa kreatívcov, ktorí stáli za to. Preto sme chceli s touto firmou spolupracovať.“
Keď počuli, že sa štúdio zatvára, ozvali sa Microsoftu a chceli ho získať, primárne pre značku Hi-Fi Rush. Podľa Kima náhle zatvorenie Tango Gameworks zanechalo zamestnancov „znepokojených“, a preto Krafton tlačil na to, aby dohodu dokončili čo najskôr:
„Chceli sme sa uistiť, že dohoda prebehne rýchlo, aby sme minimalizovali túto medzeru v ich kariére,“ povedal Kim. „Pre spoločnosť ako Microsoft, vzhľadom na jej veľkosť a zložitosť, je ťažké robiť veci rýchlo, ale bolo dôležité, že boli otvorení predaju štúdia aj jeho značky.“
Vzhľadom na snahu o rýchlosť sa Krafton zameral len na nákup značky Hi-Fi Rush a nie celej IP ponuky, ktorá zahŕňa aj The Evil Within a Ghostwire Tokyo.
„Ak by sme získali všetky IP, myslím si, že by to dohodu príliš skomplikovalo. Krafton je dosť veľká spoločnosť, ale Microsoft je veľmi komplikovaný,“ povedal. „Chceli sme pomôcť tímu pokračovať vo vývoji ich hier, ale najmä Hi-Fi Rush. Keď premýšľam o našich fanúšikoch, myslím si, že to, na čom im skutočne záleží, sú pokračovania Hi-Fi Rush.“
O obchode a ani o sume nemôže prezradiť viac, keďže sa to stále finalizuje, ale povedal, že štúdio nebolo drahé, ale ani lacné. Môžeme odhadovať, že to bolo v desiatkach miliónov dolárov.
„Nemôžeme skutočne previesť hodnotu na peniaze. Dôležitejšie je, že suma v dolároch nebola pre Microsoft skutočne dôležitá,“ dodal.
Zároveň povedal, že síce prevzali len 50 zo 100 pôvodných zamestnancov, firmu rozšíria opäť na 100 zamestnancov a možno aj viac. Krafton chce, aby pracovali aj na nových projektoch mimo Hi-Fi Rush 2. Uviedol, že neočakávajú, že by ich táto hra dostala do zisku; myslí si, že ani ostatné Tango hry sa do zisku nedostali. Aj keby neboli ziskové, pre nich je dôležité expandovanie:
„Snažíme sa rozšíriť naše portfólio a Tango Gameworks nám v tom pomôže. Nechceme Tango Gameworks na základe ich financií alebo čísel. Úprimne povedané, nemyslíme si, že Hi-Fi Rush 2 nám zarobí peniaze,“ pokračoval. „Ale je to súčasť nášho snaženia sa. Musíme sa naďalej snažiť vyvíjať hry a prijmať výzvy.
Tango Gameworks je kreatívne. Chcú vyskúšať niečo nové a my chceme (okrem PUBG) robiť viac takýchto vecí. Tvorba videohier je vždy len hit alebo miss biznis a je to risk. Ale mať viac projektov je spôsob, ako zmierniť toto riziko, pretože jeden z nich by mohol uspieť.“
Kim zároveň uviedol, že veľké spoločnosti, ako je tá jeho, by sa nemali usilovať len o veľké hity, čo je nerealistické. To zistili aj pri The Callisto Protocol. Hovorí, že treba si pestovať kreativitu aj v menších hrách:
„Veľký hit by nemal byť vaším cieľom. Ak sa na to pozriete takto, Hi-Fi Rush možno bol trochu v mínuse, pokiaľ ide o financie, ale je to tím, ktorý by mal byť povzbudzovaný, aby vytvoril niečo nové a pokračoval vo svojej ceste. Chceme mať pod našou strechou viac takýchto tímov.“
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 282
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >