Xbox bude diverzifikovať svoje konzoly |
Sarah Bond porozprávala viac o Xbox divízii a ich plánoch.
Nový rozhovor v Bloombergu so Sarah Bond, viceprezidentkou Xboxu, priblížil súčasné fungovanie tejto divízie. Hoci sa rozhovor zameriava najmä na jej život a kariérnu cestu, venuje sa aj témam ako akvizícia spoločnosti Activision a aktuálny stav Xboxu, vrátane konzol. Viac menej až na malé detaily sme už väčšinu vecí počuli.
Cítiť z toho, že po akvizícii Activisionu je situácia v Xboxe teraz zložitejšia. Na jednej strane čelí odvetvie kríze, no na druhej strane je divízia Xbox vnímaná v rámci Microsoftu oveľa vážnejšie, čo znamená, že musí dosahovať zisk. Sarah Bond uviedla, že divízia funguje „v rámci náročného súboru cieľov v oblasti príjmov a zisku“. Z tohto dôvodu musia optimalizovať a upravovať ceny, aby zabezpečili udržateľný biznis.
Sarah tiež zdôrazňuje, že sa snažia preskúmať aj iné oblasti mimo „tradičného herného biznisu“. Inovácie, ako napríklad Game Pass, sú toho dôkazom. Na jeho vzniku má zásluhu aj ona sama, keďže prišla z T-Mobile a využila svoje skúsenosti s predplatnými službami pri jeho vývoji a následnom spustení.
Zaujímavé je, že Microsoft v súčasnosti míňa 1 miliardu dolárov ročne na hry tretích strán pre túto službu. Hoci presné tržby z Game Passu neboli zverejnené, dá sa vypočítať, že ročne generuje viac ako 4 miliardy dolárov. 3 miliardy by tak zostali na investície do ich vlastných hier, každý rok. V rámci Game Passu sa teraz prvýkrát objaví aj nové Call of Duty už pri vydaní, čo bude starostlivo sledované kvôli potenciálnemu vplyvu na predaje.
Sarah dodáva, že „dnešné rozhodnutia budú mať dosah na nasledujúce desaťročie“, a to v odvetví, ktoré sa neustále mení. Zdôrazňuje, že hoci je to riziko, zároveň predstavuje obrovskú príležitosť. Firmy musia plánovať roky dopredu a ich rozhodnutia môžu byť v čase realizácie už zastarané alebo daný trh preplnený.
Sarah tiež tlačí na expanziu do oblasti mobilných zariadení, konkrétne na vytvorenie vlastného obchodu s aplikáciami. Zistili však, že to nie je jednoduché, pretože mobilné spoločnosti vytvárajú stále viac prekážok. V súčasnosti je možné takýto obchod vytvoriť len v EÚ, pričom na Apple zariadeniach sa im momentálne neoplatí implementovať ani aplikáciu Xbox Cloud. Pri súčasných poplatkoch by totiž išli do straty. Aj mobilný herný trh zaznamenal za posledný rok pokles, čo ovplyvnili aj nové nastavenia ochrany súkromia na iPhonoch, ktoré znižujú výnosy z tejto oblasti.
Článok dodáva, že Phil Spencer, vedúci Xboxu, nemusí so všetkými názormi Sarah úplne súhlasiť a mali tam určité trenia a aj pomoc pri komunikácii. Napriek tomu však firma zaznamenala najvyšší počet hráčov na Xboxe v histórii a Game Pass na konzolách mal tento rok najväčšiu hráčsku aktivitu. Z toho Sarah vychádza, že hráči sú s ich stratégiou spokojní.
Sarah Bond teraz plánuje priniesť do ďalšej generácie Xboxu najväčší technologický pokrok, aký kedy ich konzoly zažili (to myslia aj v oblasti výkonu). Podľa Phila Spencera by mali byť nové konzoly aj diverzifikovanejšie. Pravdepodobne je tak handheldový Xbox istý.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 263
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 93
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >