Microsoft pripravuje DirectX na príchod neurálneho renderingu

Popri tom, ako Nvidia rozbieha neurálne funkcie pre vývoj hier, začína Microsoft zapracovávať do DX neurálne renderovanie. Po ray tracingu tak prichádza nová funkcia.

pridal saver 13.1.2025 o 9:28 pod hry
Microsoft pripravuje DirectX na príchod neurálneho renderingu

HRY > NOVINKY >

Microsoft pripravuje aktualizáciu DirectX, ktorá bude podporovať neurálne renderovanie, čo znamená zásadnú zmenu v grafickom renderovaní pomocou AI a strojového učenia. Nejde o plné vytváranie obrazu cez AI, ale o zlepšenie vizuálnej kvality a efektivity v renderingu v hrách a iných graficky náročných aplikáciách.

Neurónové renderovanie využíva modely strojového učenia na generovanie alebo vylepšovanie vizuálnych prvkov, ako sú textúry, osvetlenie a upscaling obrazu. Tým, že sa zložité úlohy renderovania presunú na AI, tento prístup zlepšuje výkon aj vizuálnu vernosť a zároveň znižuje výpočtovú záťaž na tradičné renderovanie.

Nvidia to na CES práve približovala:

Kľúčovou funkciou pripravovanej aktualizácie DirectX je podpora Cooperative Vector. Táto funkcia zlepší AI pracovné zaťaženia pre renderovanie v reálnom čase optimalizáciou operácií matice a vektora, ktoré sú kľúčové pre úlohy AI, ako je tréning, doladenie a inferencia. Táto funkcia umožňuje úlohy AI bežať v rôznych fázach shaderov, čo umožňuje efektívne vykonávanie neurónových sietí, napríklad v pixel shaderi, bez záťaže GPU.

Microsoft pripravuje DirectX na príchod neurálneho renderingu

Microsoft spolupracuje s hlavnými výrobcami GPU, vrátane AMD, Intel, Nvidia a Qualcomm, aby zabezpečil optimalizáciu týchto nových schopností pre rôzne hardvérové architektúry. Integráciou neurónového renderovania do aplikácií DirectX poskytuje prístup k AI-akcelerátorovému hardvéru naprieč platformami, čo umožňuje vývojárom vytvárať pohlcujúcejšie zážitky. Potenciálne aplikácie siahajú od vylepšeného ray tracingu v reálnom čase až po adaptívne upscalovanie.

Hoci sú aktualizácie stále vo vývoji a nemajú definitívny dátum vydania, zdôrazňujú rastúcu úlohu AI pri formovaní budúcnosti grafických technológií. Iniciatíva Microsoftu by mohla zjednotiť prístup k AI-riadeným grafickým technológiám, zlepšilo by to prácu pre vývojárov, ktorí by nemuseli využívať na každej grafickej karte iný systém prístupu.





Páči sa mi! (+3)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod black ops 6 - net type mod... (0)
Zdravím, hľadám radu ohľadne nastavenie NAT - v h...
|Aoc q27g4x gaming (1)
Predávam tohto miláčika. Dôvod, nemám už pre neho ...
|Predám amd ryzen 5 2600x + ori... (2)
Ahojte, Upgradoval som na Ryzen 7 5800X, takze ...
|Far cry 5 - klávesnica (7)
ahojte,priatelia. hrám fc 5 a občas mi vyhodi kláv...
|Controller k pc (17)
Caute, ktory controller je k PC idealny? Hladam ni...
|Svet, ukrajina, vojny ... (32215)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk