Nvidia približuje DLSS 4 v interview

Digital Foundry prinieslo rozsiahle interview s Nvidiou, konkrétne s Bryanom Catanzarom, vedúcim DLSS výskumu

pridal saver 20.1.2025 o 12:18 pod hry
Nvidia približuje DLSS 4 v interview

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry prinieslo rozsiahle interview s Nvidiou, konkrétne s Bryanom Catanzarom, vedúcim DLSS výskumu. Bryan podrobne vysvetľuje novinky a technológie, ktoré posúvajú hranice grafického spracovania, a ak vás zaujíma, čo prinesie budúcnosť, určite stojí za to si rozhovor pozrieť.

DLSS4 a nové technológie
Jedným z hlavných bodov rozhovoru je DLSS4, ktoré prináša nový transformer model pre upscaling. Tento model ponúka výrazne lepšiu kvalitu obrazu, no za cenu vyšších nárokov na výkon. Nvidia zatiaľ nekonkretizovala, o aký pokles výkonu oproti predchádzajúcemu dlss pôjde. Ak bude hlavne na starších kartách vyšší je pravdepodobné, že v hrách budú dostupné možnosti prepínania medzi DLSS3 a DLSS4, aby si hráči mohli zvoliť podľa preferencií.

Ray Reconstruction, ďalšia významná technológia, tiež využíva transformer model, čo prináša presnejšiu rekonštrukciu lúčov a realistickejšie osvetlenie. Táto technológia posúva hranice ray tracingu, pričom eliminuje mnohé z jeho doterajších obmedzení.

Multi Frame Generation bez optical flow
Jednou z najväčších zmien je prechod na nový algoritmus Multi Frame Generation, ktorý už nepoužíva optical flow. V predchádzajúcich generáciách sa optical flow využíval, pretože bol jediným dostupným riešením v rámci hardvérových limitácií. Mal však svoje nevýhody, keďže bol pevne viazaný na hardvér a nebolo ho možné flexibilne upravovať. Nový model je efektívnejší, spotrebuje menej pamäte a zlepšuje frame pacing, čo znamená plynulejší herný zážitok. Nvidia tiež zvažuje možnosť prispôsobiť túto technológiu aj pre karty RTX 30, no bude to závisieť od optimalizácie.

Reflex 3: minimálne lacencia
Ďalšou novinkou je Reflex 3, ktorý ešte výraznejšie znižuje vstupnú latenciu. Tento systém využíva AI na dopĺňanie častí snímok pri rýchlych pohyboch kamery. Ak sa počas vykresľovania scény zmení pohľad, Reflex 3 dokáže „vyplniť“ nové oblasti obrazu do momentu, kým ich grafická karta skutočne nevykreslí. Tento prístup pripomína princípy Frame Generation, ale sústreďuje sa na okraje obrazu, kde si hráč menej všimne prípadné vizuálne artefakty.

Budúcnosť grafiky a neural rendering
Catanzaro tiež hovoril o budúcnosti grafických technológií. Nvidia sa sústreďuje na neural rendering, ktorý nahrádza tradičné „zdola nahor“ metódy modelovania každého detailu scén. Vďaka umelej inteligencii sa môžu generovať realistické textúry, materiály a efekty bez potreby extrémneho manuálneho úsilia. To otvára nové možnosti pre realistické hry a vyššiu vizuálnu kvalitu.





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Moje posledné herné pc (help) (4)
Zdravím všetkých! Trošku clickbajtovo by som chce...
|Amd ryzen 5 2600u - w11 (3)
Ahojte, skúšali ste niekto nainštalovať W11 na ten...
|Cod black ops 6 - net type mod... (1)
Zdravím, hľadám radu ohľadne nastavenie NAT - v h...
|Far cry 5 - klávesnica (7)
ahojte,priatelia. hrám fc 5 a občas mi vyhodi kláv...
|Controller k pc (20)
Caute, ktory controller je k PC idealny? Hladam ni...
|Svet, ukrajina, vojny ... (32747)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk