Battlefield ukazuje základ svojej hrateľnosti - deštrukciu |
Skutočná deštrukcia sa vracia do Battlefieldu.
Hoci nový Battlefield, plánovaný na neskorší rok 2025, zatiaľ nemá oficiálny názov ani dátum vydania, EA postupne odhaľuje detaily. Najnovší blog z vývojového programu Battlefield Labs sa zameriava na systém deštrukcie, ktorý by mal priniesť veľký návrat k tomu, čo fanúšikovia milovali v starších dieloch série.
Ukážka z alpha verzie hry ukazuje, že budovy sa môžu postupne rozpadať, až kým nezostane len ich „jadro“. Autori zdôrazňujú, že cieľom deštrukcie je:
- taktická variabilita – umožní meniť prostredie v prospech hráča
- intuitívnosť – hneď budete vedieť, čo sa dá zničiť
- hlbší gameplay – zvyšky trosiek po výbuchoch ostávajú na mape a môžu slúžiť ako krytie
Nové mechaniky umožňujú ovplyvniť okolie rôznymi spôsobmi, vrátane použitia rôznych zbraní a vozidiel. Systém sa stále dolaďuje na základe spätnej väzby od hráčov, ktorí sa zúčastnili programu Battlefield Labs, ktorý je otvorený aj pre nových záujemcov.
Filozofia dizajnu: deštrukcia ako taktický nástroj
Cieľom je, aby hráči mohli meniť okolie vo svoj prospech - rozbíjať steny, vytvárať nové cesty, zničiť budovu na elimináciu nepriateľského tímu. Dizajn sleduje zrozumiteľnosť: vizuálne a zvukové signály jasne ukážu, čo sa dá zničiť a aký má deštrukcia dopad.
„Chceme, aby deštrukcia bola prirodzenou súčasťou zážitku z Battlefieldu - intuitívnou, zábavnou a odmeňujúcou.“
Praktické dopady v hre
- Steny je možné postupne prerážať – po zásahu granátom ich neskôr dorazí aj obyčajná paľba.
- Budovy degradujú vizuálne, vytvárajúc tzv. apple-coring efekt, až kým nezostane len základná štruktúra.
- Sutiny ostávajú na bojisku a vytvárajú nové možnosti krytia.
- Rôzne typy povrchov majú rozdielne správanie a vyžadujú špecifické zbrane alebo vozidlá.
Ukážka z pre-alfa verzie ukazuje, ako možno zničiť stenu a prejsť budovou – bez deštrukcie by hráč musel obísť celú stavbu alebo prechádzať schodiskami. Vývojári však upozorňujú, že taktická výhoda platí aj pre nepriateľa – ak si otvoríte nový priechod, môžu ho využiť aj oni.
Testy v Battlefield Labs budú profilovať deštrukciu
V rámci testovania vývojári zbierajú dáta a spätnú väzbu na:
- rozlíšiteľnosť deštrukcie – čo sa dá zničiť a akými prostriedkami
- vedľajšie škody – napríklad dopad sutín
- taktické využitie zničeného prostredia
- balans medzi typmi zbraní a ich vplyvom na deštrukciu.
Z prvých testovacích relácií vývojári riešili problémy so stabilitou serverov, no ďalšie kolá testovania už prebehli hladšie. Zistili tiež, že streľba pôsobí dobre, avšak niektoré zbrane ešte potrebujú doladiť. Pohyb postáv dolaďujú v oblastiach ako šprint v podrepe, kotúľ či preliezanie prekážok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Doom: The Dark Ages 149
- Alza spustila nové zľavy 23
- Mafia: The Old Country dostala gameplay trailer 178
- Ako vyzerá GTA VI mapa? 50
- Mafia: The Old Country sa bližšie predstavuje v developer streame 92
- Grafické karty znovu zlacneli, hlavne RTX 5070ti a RTX 5080, ale už znižuje aj RTX 253
- Mafia: The Old Country už má aj PC požiadavky 47
- Detaily k 89 miliónom Steam účtov sú na darknete na predaj 31
- GTA IV port možno príde tento rok 59
- Activision žaluje tvorcov toxického cheatovacieho softvéru pre Call of Duty 68 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox Series X|S PS5 Vývoj: EA / EA Štýl: Akcia / Multiplayer |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|