Carmack získal cenu Emmy a zároveň sa vyrozprával GameInformeru, kde spolu s Hollensheadom nazreli trochu do budúcnosti id Softu a posťažovali sa na platformy.
Z herných projektov prezradili, že Quake Wars, ktorý sa už dokončuje, má prakticky úplne prekopaný Doom III engine (podobne ako mal Doom prekopaný engine z Quake 3), znovu pripomenuli ich in-house projekt, ktorý držia v tajnosti a ktorý bude niečo úplne iné, ako sú ľudia od id zvyknutí. Bude to ich nová značka a nový štýl hry. Teda nemáme čakať žiadnu FPS? V každom prípade o hre budeme počuť na nasledujúcom Quakecone tento rok v lete. Bližšie ohlásený bude aj nový Wolfenstein, ktorý sa pripravuje primárne pre Xbox360, ale ohlásený je aj na PC (zrejme bude pridaná aj na PS3).
Čo sa týka DX10, zatiaľ neplánujú jeho implementovanie do Quake Wars a ako to bude v ďalších hrách uvidia podľa veľkosti trhu, aký sa vytvorí. Na DX10 prejdú, keď sa trochu usadí, nevidia dôvod ponáhľať sa. V každom prípade Carmackovi sa páči DX9 a D3D, ako to celé Microsoft spravil (donedávna programovali len pod OpenGL) a ešte viac mu sadlo programovanie pre Xbox360, ktoré má podľa neho to najlepšie API a vývoj pre túto konzolu ho momentálne baví najviac. Carmack naznačil, že interne si benchmarkovali Intel procesory (zrejme Core2duo) a procesor Xbox360, kde Intel skončil veľmi dobre. Nešpecifikoval presnejšie, ktorý procesor je rýchlejší a ani o koľko. PS3 nemá Carmack v láske, nehovorí, že je konzola zlá, len z pohľadu vývojára nebola dobre navrhnutá. Asymetrický procesor nebol dobrou voľbou. Predpokladá, že prevaha PS, aká bola pri poslednej generácii, sa už nezopakuje.
Prešli aj na Live, že Microsoft s prepracovanosťou služby určite prekvapil Sony a rovnako aj hráčov, zároveň by nebol proti, keby aj na PC zaviedli podobný štandardizovaný (herný/ komunikačný/ multiplayerový) interface. Čo sa týka samotnej Visty, podobne ako pri DX10, sa im zdá, že to Microsoft príliš tlačí (hlavne zlúčenie DX10 a Visty), a Carmack by si vedel prácu pod XP predstaviť ešte niekoľko rokov. XP bol podľa Carmacka najlepší z Windows systémov doteraz. Pred ním všetko padalo, boli s tým problémy, ale s príchodom XP sa všetko dostalo na novú úroveň a systém sa správal tak, ako sa od neho čakalo.
Z platforiem sa id Soft drží PC, Xbox360 a PS3, záležitosti od Nintenda ako Wii a DS, sú herne inovatívne, ale technologicky na inej úrovni s akou firma pracuje. Pre iné systémy pracovali len s mobilmi, kde spomínajú zaujímavú krivku predaja. Zatiaľ čo pri PC hrách krivka takmer hneď klesá, pri mobiloch je to opačne a predaje idú z malých čísiel do veľkých.
Zabrdli aj do filmov, kde spomenuli Doom, ktorý bol ich prvým filmom, a ktorý podľa nich skončil celkom slušne. Carmack chcel, aby autori použili pekelný aspekt hry, namiesto toho tam išlo o genetickú mutáciu, kde však chápe, prečo to tak spravili. Druhým ich filmom bude zrejme Wolfenstein, ktorého práva sa im práve vrátili zo Sony (mali licenciu zakúpenú, ale film nebol zrealizovaný), a tentoraz chcú, aby film nebol zviazaný s hrou, keďže to väčšinou nekončí najlepšie. Rovnako nechcú žiadny tradičný vojnový film a postavia si určité podmienky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >