Ultraštýlový iPhone 3G si za jeden mesiac od uvedenia na trh pripísal na svoje konto 3 milióny predaných kusov, čo je výkon hodný medaily. Za toto obdobie si cez App Store, kde sa nachádzajú mimo iných aj hry, stiahli majitelia novej verzie iPhone 60 miliónov programov! Predaje dosiahli 30 miliónov dolárov, pričom 70 % putovalo vývojárom a autorom programov a 30 % šlo do kasičky Apple. Steve Jobs verí, že ak predaje aplikácií budú stúpať, môže sa ročne na nich zarobiť až jedna miliarda! Momentálne je dopyt tak veľký, že môže ovplyvniť (a aj ovplyvní) dodávky telefónov do iných krajín mimo US.
Prečo sa ale zaoberáme iPhonom? Medzi prvými launch titulmi bola aj hra Monkey Ball od Segy (na obrázkoch). Len za 20 dní sa z nej predalo viac ako 300 000 kópií. Tento úspech, aj keď ho môžeme označiť za prvotné poblúznenie počas spustenia novej služby a uvedenia nového hardvéru na trh, kedy sa predáva prakticky všetko, čo je po ruke, je jednoznačným signálom aj pre iné firmy a nezávislé tímy, ktoré na zaujímavej tvorbe môžu trhnúť balík. iPhone si získal sympatie EA, Vivendi, Ubisoft a iných spoločností.
Začína sa hovoriť o potencionálnej hrozbe pre Nintendo a handheld DS, ktorý ponúka „iba" dotykový displej. iPhone má okrem neho aj pohybový senzor, čo robí toto zariadenie oveľa atraktívnejšie a zaujímavejšie. Bez ohľadu na výkon a produkovanú kvalitu grafiky, je dôležitý zaujímavý a dostatočne bohatý line-up hier a ten bez tretích strán Apple nenaplní.
Apple je veľmi blízko tomu, aby sa z iPhone a iTouch stala legitímna herná platforma. Otázkou pre majiteľov telefónu zostáva, či si po opadnutí eufórie z novej hračky kúpia druhú, tretiu, štvrtú... hru.