Sony síce nevyberá poplatky od užívateľov za PSN, ale zrejme si už uvedomuje zvyšujúce sa náklady na infraštruktúru a od októbra začalo vyberať poplatky od herných firiem. Presnejšie každý vydavateľ zaplatí podľa svojich prenesených dát z PSN a to sumu 16 centov za gigabajt. Za demo/video sa platí prvých 60 dní a za platený sťahovateľný obsah stále, až pokým je prístupný na store.
Jednoduchý príklad - 1 GB demo x 16 centov x 1 milión stiahnutí = 160 000 dolárov, čo už je pekná suma. Navyše firmy jej výšku nevedia predpokladať a musia si na to vyhradiť ďalšie peniaze. Napríklad Resident Evil 5 demo má na konte 4 milióny stiahnutí na oboch konzolách, čo môže robiť okolo milión a pol na PSN a faktúrku na štvrťmilióna dolárov pre Capcom. Rovnako sa účtuje aj každé stiahnuté video.
Ako zistilo MTV, PlayStation Network Bandwidth poplatky sú medzi firmami nepopulárne a núti ich to pozerať sa na sťahovateľný obsah inak. Môže to vysvetľovať absenciu niektorých hrateľných ukážok na PSN.
Na druhej strane, ak to bude dlhodobo fungovať, môže to ochrániť užívateľov pred platením. Ak nie, respektíve, ak Sony na poplatkoch vyzbiera málo, môžu nasledovať ďalšie kroky, ako získať peniaze. A vieme, že prioritou Sony je teraz zisk.
Takže PSN užívatelia, ak chcete zaistiť čo najviac peňazí pre Sony a vyhnúť sa eventuálnym poplatkom - sťahujte čo najviac (ale hlavne demá od veľkých distribútorov, nie že Midway zbankrotuje nadobro).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 344
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >