Na fronte Nintendo nič nové. Vyexpedovaných 50 miliónov kusov Wii do obchodov, rozširovanie publika (ne)hráčov prichádzajúcou rytmickou akciou Rhythm Heaven, ukladanie WiiWare a Virtual Console hier na SD karty, ohlásených niekoľko nových hier a nová Zelda na obzore!
Prezident spoločnosti Nitnendo Satoru Iwata otvoril svoju reč na GDC grafmi, ktoré jasne ukázali, kto dominuje konzolovému trhu. Vo svojej prednáške sa presunul do minulosti, do doby, keď ešte nebol priamym nadriadeným žijúcej legendy Shigeru Miyamota a vysvetlil, prečo sú hry od Nintenda lepšie ako ostatné; pretože majú peniaze a peniaze kupujú čas.
Ako ďalší sa pretriasal priamo Miyamoto a jeho tvorivá sila, ktorá dokáže každé jeho hobby pretaviť do skutočného herného bestselleru, aj z tohto dôvodu má tento dizajnér/producent od firmy zakázané hovoriť otvorene o svojich záľubách. Miyamoto ako jeden z mála vývojárov nepíše vlastné dizajn dokumenty, ale hovorí o svojich nápadoch a potom ich priamo skúša v praxi na náhodných okoloidúcich v kanceláriách (v rámci programu Náhodné unášanie zamestnancov). Ak sa testovací subjekt baví, tak uspel, ak nie, tak niečo s hrou nie je v poriadku.
Iwata ďalej poodhalil pozadie vývoja rytmickej akcie Rhythm Heaven vytvorenej pánmi stojacimi za bláznivými sadami mikrohier WarioWare. Ako vytvoriť dobrú rytmickú hruk, keď vývojári nemajú rytmus? Pýta sa sám pre seba a zároveň si odpovedá, že po prvýkrát v jeho kariére ako producent musel odklepnúť budget na hodiny tanca!
Cez WiiWare bolo na území US predaných viac ako milión kópií 3rd party hier a Balance Board vlastní na celom svete 14 miliónov hráčov. Pre WiiWare bola ohlásená hra Rock and Roll Climber, v ktorej šplháte po stenách a keď ju zdoláte, tak sa chopíte gitary a zajamujete si na jej vrchole. Z ďalších hier boli predvedené My Life as a Darklord Final Fantasy Chrystal Chronicle a Final Fantasy IV The After Years, obe vyjdú koncom roka a ďalšie zo série FF sa dostanú na Virtual Console.
Pre DSi je predstavená Moving Memo, ktorá vám dovolí vytvárať jednoduché pohyblivé obrázky a animácie a zdieľať ich s kamarátmi cez server. Ďalšou je WarioWare Snap, ako obvykle pôjde o sadu mikrohier, ale tentoraz budú využívať kameru handheldu a vaše pohyby.
Predstavené bolo aj Wii Menu System 4.0, ktoré obsahuje separátne menu pre obsah uložený na vysokokapacitných SD kartách (Wii už spapá aj väčšie ako 2 GB karty). Na ne si môžete odteraz uložiť celé kanály, WiiWare a Virtual Consoly hry a potom ich aj z nich spúšťať. Update pre Wii s novým menu je už dostupný.
Ako bonbónik bola na konci prednášky predvedená video ukážka z novej hry The Legend of Zelda: Sprit Tracks.