Čokoľvek kritici hovoria, Fumito Ueda odmieta priznať, že jeho hry sú umeleckými dielami. „Osobne to tak nevidím. Vyrábame hry s cieľom zabaviť ľudí. Niekedy sa môže v hre odrážať môj charakter, alebo charakter tímu, a môže to vyzerať ako umenie, ale je to hra pre pobavenie. Takáto odozva je vítaná, avšak nie je to, čoho sa snažím dosiahnuť." Ueda počas svojho vystúpenia na GDC neodhalil nič zo svojho nového projektu, ako informuje Eurogamer, prezradil však, že sa v jadre bude približovať ICO. Dúfajme, že bude predvedený na júnovej E3.
Goichi Suda, známejší pod pseudonymom Suda 51, k prirovnávaniu hier k umeniu dodal: „Venujem pozornosť umeniu. Ale ak sa budeme snažiť toho dosiahnuť pri výrobe zábavy, bude to veľmi ťažké. Na druhej strane, ľudia z tohto odvetvia hrajú hry a urobili na nich dojem. Ako povedal Ueda-san, robíme hry a potom si ľudia myslia, že ide o umenie."
A kde berú páni inšpiráciu pre svoje hry? Suda 51 vraví, že preňho je dôležité byť sám, napríklad aj na záchode, kde ho niečo vždy napadne. Ueda prichádza najskôr s nápadom hry, ktorú chce vytvoriť, ale tento by nikdy nemohol fungovať na konzolách a tak s tímom premýšľa, ako ho priviesť k životu.