EA zatvára Pandemic Studios |
Zamestnanci sa presúvajú do EA LA, kde budú pracovať na existujúcich sériách a nových projektoch. Saboteur vyjde načas.
Finančná správa EA zverejnená minulý týždeň nebola plná čiernych čísiel a veselých správ. Práve naopak. Ohlasovala prepúšťanie 1500 zamestnancov (cca 17 % z celkového počtu zamestnaných), najviac postihnuté boli štúdiá Black Box (Skate 3), Tiburon (Fight Night) a Mythic Entertainment (Warhammer Online).
Krátko po zverejnení čísiel sa začali objavovať nepotvrdené správy o tom, že ďalšie štúdio zrelé na redukčnú kúru je EA LA, ktoré po dokončení štvrtého dielu strategickej série Command & Conquer dostane výpoveď. S oficiálnym stanoviskom EA sa veci dali na pravú mieru a nevyzerá to dobre v oblasti Los Angeles. Konkrétne Pandemic Studios, založené v Santa Monice, sa zlučuje s EA LA, čo vyústilo do prepustenia 200 pracovných miest, ktoré viceprezident Jeff Brown označuje za nesprávne. Medzi dôležitými osobami opúšťajúcimi EA sú Josh Resnick, Andrew Goldman a Greg Borruld.
Bez ohľadu na presný počet prepustených je viac ako isté, že Pandemic Studios končí. „Jadro tímu Pandemic sa bude podieľať na vývoji existujúcich značiek a iných projektoch v EA LA.“ dodáva Brown. Presun pod nové krídla nijako neovplyvní plánované vydanie Saboteur. Akčná adventúra zasadená do prostredia nacistami okupovaného Paríža sa objaví presne na čas, 4. decembra na všetkých platformách.
EA sa stala majiteľom Pandemic pred dvoma rokmi, keď odkúpila materskú spoločnosť BioWare/Pandemic za 860 miliónov dolárov. Pandemic má na triku také tituly ako Destroy All Humans!, Star Wars: Battlefront, Full Spectrum Warrior a Mercenaries, no dobré meno si štúdio nespravilo po vydaní Mercenaries II a LOTR: Conquest, obe hry kritici nešetrili.
BioWare sa prepúšťanie podľa všetkého priamo nedotkne. EA si štúdiom z Edmontonu môže byť istá, len nedávno sa dostala na trh kritikmi ovenčená RPG Dragon Age a za prvý sťahovateľný balíček putovalo do kasičky za týždeň rovný milión dolárov. Nehovoriac o pripravovanom Mass Effect 2 a MMO Star Wars Old Republic.
V prípade EA nejde o novú agresívnu taktiku, keď pohltí štúdio, aby bolo neskôr rozpustené, pričom si jeho značky nechá. Spomeňme na Westwood a sériu Command & Conquer.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >