Ozbrojený Mario |
Pôvodný dizajn Super Mario Bros. počítal s tým, že fúzatý inštalatér nebude skákať po hlavách, ale ich rovno strieľať.
Shigeru Miyamoto sa podelil o niekoľko zaujímavých faktov z vývoja Super Mario Bros. v rozhovore pre Famitsu (preloženom 1UP) pri príležitosti 25. narodenín tohto herného míľnika.
Pôvodne nemal Mario až tak skákať ako strieľať, čomu bola prispôsobená aj ovládacia schéma. Tlačítkom A sa strieľalo, B bolo pre úskok a šípka hore na d-pade obsluhovala skok. Miyamoto nechcel meniť ovládanie, nakoniec sa podriadilo aj ostatným okolnostiam.
Počas vývoja sa guľky zo zbraní zmenili na firebally a vypadla pasáž, kde Mario skákal po oblakoch a pálil po nepriateľoch. „Nakoniec sme od toho upustili, pretože sme sa chceli sústrediť na skákanie," dodáva.
Sústredené metanie fireballov však zvýhodňovalo Maria a tak mohol vystreliť iba jeden. Tento krok uvoľnil tlačítko A a došlo k premapovaniu ovládania tak ako ho poznáme dodnes.
Zaujímavé je vysvetlenie, prečo Mario narastie po zjedení hríbov. Keďže Miyamoto nechcel, aby bola postavička menšia, tak boli levely navrhnuté v mierke jej zmenšeniny a až potom sa upravovala jej finálna výška. Odtiaľ to bolo už len na skok k zväčšeniu po skonzumovaní hríbu.
A prečo ich pojedá? Jednoduché, pretože hra sa odohráva v magickom kráľovstve, kde je obyčajom, že v tamojších lesoch rastú hríby a ľudia ich jedia. Od toho bol aj derivovaný názov Hríbikovstvo (Mushroom Kingdom) a od neho bol odvodený zvyšok príbehu. Bowser, hrad, Peach, únos. Však to poznáte.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 403
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >