Ozbrojený Mario |
Pôvodný dizajn Super Mario Bros. počítal s tým, že fúzatý inštalatér nebude skákať po hlavách, ale ich rovno strieľať.
Shigeru Miyamoto sa podelil o niekoľko zaujímavých faktov z vývoja Super Mario Bros. v rozhovore pre Famitsu (preloženom 1UP) pri príležitosti 25. narodenín tohto herného míľnika.
Pôvodne nemal Mario až tak skákať ako strieľať, čomu bola prispôsobená aj ovládacia schéma. Tlačítkom A sa strieľalo, B bolo pre úskok a šípka hore na d-pade obsluhovala skok. Miyamoto nechcel meniť ovládanie, nakoniec sa podriadilo aj ostatným okolnostiam.
Počas vývoja sa guľky zo zbraní zmenili na firebally a vypadla pasáž, kde Mario skákal po oblakoch a pálil po nepriateľoch. „Nakoniec sme od toho upustili, pretože sme sa chceli sústrediť na skákanie," dodáva.
Sústredené metanie fireballov však zvýhodňovalo Maria a tak mohol vystreliť iba jeden. Tento krok uvoľnil tlačítko A a došlo k premapovaniu ovládania tak ako ho poznáme dodnes.
Zaujímavé je vysvetlenie, prečo Mario narastie po zjedení hríbov. Keďže Miyamoto nechcel, aby bola postavička menšia, tak boli levely navrhnuté v mierke jej zmenšeniny a až potom sa upravovala jej finálna výška. Odtiaľ to bolo už len na skok k zväčšeniu po skonzumovaní hríbu.
A prečo ich pojedá? Jednoduché, pretože hra sa odohráva v magickom kráľovstve, kde je obyčajom, že v tamojších lesoch rastú hríby a ľudia ich jedia. Od toho bol aj derivovaný názov Hríbikovstvo (Mushroom Kingdom) a od neho bol odvodený zvyšok príbehu. Bowser, hrad, Peach, únos. Však to poznáte.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Desktopy od Aceru s RTX 5080 a RTX 5090 grafikami ukázali aj ceny 169
- Take 2: GTA 6 bude výnimočné a oplatí sa naň počkať 99
- Mega zľavy začínajú 31
- Ciri bude mať vo Witcher 4 zaujímavé a zmysluplné možnosti vzťahov 112
- Čínske ceny RTX 5080 a RTX 5090 naznačujú, čo môžeme v tejto oblasti čakať 202
- Najväčšie hry naplánované na rok 2025 67
- Takto bude vyzerať balenie RTX 50 grafík 27
- Najpredávanejšie hry na Steame za rok 2024 13
- Takto vyzerá doska RTX 5090 karty 176
- RECENZIA: Flight Simulator 2024 26 zobraziť viac článkov >