DARKSIDERS 2 |
DARKSIDERS 2 |
GamesCom a herné výstavy vo všeobecnosti, nechávajú novinky vyniknúť rôznymi spôsobmi. Niekde novinári priamo vo vlastných rukách držia ovládače a hrajú za komentára ich tvorcov, inde sledujú živý gameplay za sprievodu vysvetľujúcich poznámok od vývojárov. Darksiders 2 sa v Nemecku prezentoval netypicky – žiadne demo, žiadna živá ukážka. THQ vsadilo na dopradu nahraté video gameplayu a pútavý komentára Jaya Fitzloffa, marketingového manažéra titulu.
Pôvodne konzolová, neskôr aj PC akčná sekačka Darksiders bola v roku jedným z príjemných prekvapení, priemerné hodnotenia preliezli 8-čkovú hranicu, u nás si dokonca konzolový Vojna odniesol čistú deviatku. Výborná kombinácia rúbanice a adventúry, s prvkami RPG a nadpriemerne dlhým gameplayom nám ulahodila o niečo neskôr aj na PC a odniesla si rovnaké hodnotenie. Hlavnou postavou bol Vojna, jeden z jazdcov Apokalypsy a keďže jazdci sú dohromady štyria, príchod sequelu bol iba otázkou času.
Príbeh Smrti, ústrednej postavy Darksiders 2, je zasadený do rovnakého obdobia, v akom sa odohrávalo putovanie Vojny. Bratia sa síce nachádzajú v rovnakom čase, ale na inom mieste a tak sa môžeme tešiť na úplne nové prostredia, nový centrálny hub, nové dungeony, nových nepriateľov, nové zbrane... veď to poznáte, všetko bude nové, vylepšené, chrumkavejšie. Smrť je zdrvený rozsudkom Rady a pokúsi sa meno svojho brata očistiť vlastnými silami. Cestuje preto do Nether Realms, miesta medzi nebom a peklom, aby tam hľadal odpovede na svoje otázky.
Jay začína svoj komentár k videu opisom hlavného hrdinu. „Vojna bol priamočiary chlapík, ktorý si to najradšej s každým rozdal na férovku. Keď bolo potrebné vstúpiť do domu, Vojna rozkopol dvere a s bojovým pokrikom vbehol do vnútra. Naproti tomu Smrť vyznáva iné princípy. Rád ostáva nepozorovaný . Jeho najväčšou výhodou je rýchlosť, vďaka ktorej napríklad nikdy neblokuje údery nepriateľa. Jednoducho sa im radšej vyhne.“
Keďže hra sa neodohráva na Zemi, ale v podzemnom svete, rozviazalo to ruky grafikom. Darksiders 2 prinesie úchvatné scenérie naplnené originálnym dizajnom. Architektúra síce vychádza z tej reálnej, ale prekrútená rukami umelcov dostáva úplne nový nádych. Snahou dizajnérov je čo najväčšia „epickosť“ a to nie len čo sa týka architektúry, ale tiež monštier či NPC postáv, ktoré Smrť v Nether Realms stretne.
Vojnu a Smrť môžeme porovnať v dvoch rovinách – prístup k súboju a morálny spôsob k riešeniu problémov. Ako sme už spomenuli, Vojna presadzuje viac priamy prístup, v súbojoch využíva obrovskú silu, v ostatných záležitostiach preferuje čestné jednanie. Smrť sa spolieha na svoju rýchlosť, obratnosť a v súbojoch vsádza práve na tieto dva atribúty. Jay dokonca prirovnal Smrť k pavúkovi a z tejto charakteristiky budú tiež vychádza kombá a útočné pohyby druhého z apokalyptických bratov. A hlavne, Smrť skutočne zabíjanie baví. Pre očistenie bratovho mena sa jazdec nebude báť zatiahnuť za nitky na pozadí, čestnosť mu síce nie je cudzia, no riadi sa najmä princípom "účel svätí prostriedky".
Rozdiely v súbojovom systéme ešte viac podčiarkujú rozličné zbrane. Zatiaľ čo Vojna sa oháňal svojim gigantickým mečom, najvernejšími parťákmi Smrti sú dve kosy. Tie sa dajú použiť buď ako dve jednoručné zbrane alebo sa spoja do obojručnej tyče s extrémne nabrúsenými koncami. Do batôžku si na cestu vedľa lepeňáku, džúsu v krabičke a horalky Smrť pribalí aj sekundárne zbraň. Jay nechcel ani pod nátlakom mučenia priznať aké, jediné konkrétne známe je zatiaľ iba veľké kladivo.
Epický svet, ktorý THQ (resp. Vigil Games) sľubuje, bude dokonca väčší, než v Darksiders 1 (prehupne sa tým pádom herná doba cez 20 hodín?) Poprechádzame sa napríklad v obrovských vznášajúcich sa mestách ťahaných lietajúcimi hadmi, hlboké lesy a celkovo bolo prisľúbených viac otvorených prostredí. Autori sú si vedomí, že Vojna musel častokrát prebiehať tými istými lokalitami a na backtracking sa sťažovali aj hráči. Preto bude síce herný svet väčší, ale dungeony budú menšie a tak by sa mala miera pobehovania hore dolu redukovať.
Prístupnosť jednotlivých levelov v prvom Darksiders častokrát záležala od špeciálneho predmetu alebo vlastnosti. Niekde ste zo začiatku nevedeli vyskočiť, inde sa bolo treba pritiahnuť reťazou. Takýto Zelda štýl sprístupňovania oblastí bude zachovaný a môžeme odhadovať, že počet špeciálnych schopností a vybavenia pre Smrť bude najmenej rovnako veľký, akým disponoval Vojna.
„Zvyknem žartovať, že Vojna počas celého svojho príbehu hovoril so štyrmi NPC a tri z nich neskôr zabil. Smrť bude mať viac možností na socializáciu, v hre pribudnú NPC postavy, zväčší sa ponuka bočných questov,“ hovorí Jay o RPG atribútoch. „Pri upgradovaní schopností budete môcť voliť z niekoľkých skill tree, tradične napríklad medzi ťažkými pomalým zbraňami alebo ich rýchlejšími alternatívami.“ Možno vás poteší, že tiež pribudnú možnosti customizácie postavy. Jay nakupovanie, predávanie, vyrábanie a používanie predmetov zhrnul do jednoduchého konštatovania. „Už po hodine hrania bude môj Smrť vyzerať úplne inak ako tvoj.“
Darksiders 2 vychádza v lete 2012 pre PC, PS3, Xbox360 a Wii U.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: THQ / Comgad / Vigil Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|