Tomb Raider bude temný a atmosferický |
K včerajšej nádielke záberov z Tomb Raidera dnes prišla nádielka preview, ktoré opisujú dojmy zo zahratia úvodných častí hry a vývojári pridali niekoľko zaujímavostí.
K včerajšej nádielke záberov z Tomb Raidera dnes prišla nádielka preview (IGN , Joystiq, Kotaku, CVG), ktoré opisujú dojmy zo zahratia úvodných častí hry a vývojári pridali niekoľko zaujímavostí. Už z prvého ohlásenia vieme, že hra bude v čiastočne otvorenom prostredí ostrova a zachytí prvý boj mladej Lary Croftovej. Postavením a základným motívom hry najviac pripomína aktuálny Far Cry 3, aj keď pohľad bude z tretej osoby a atmosféra temnejšia a prioritne bude zachytený boj o prežitie a vývoj postavy. Čakajme však viac kinematickosti a obmedzenosti podobnej Uncharted sérii.
Autori sa v hre sústredia na to, aby bol postup Lary uveriteľný, hlavne jej začiatky a jej pocity pri prvom únose, vyslobodení sa ako aj pri jej prvej vražde. Podobný štýl aplikujú aj na príbeh, ktorý sa síce nesnažia tlačiť do reality, ale výrazne orežú nadprirodzené veci. Popritom budú používať videokameru Lary na flashbacky doplňujúce súvislosti a ukazujúce čo ceste predchádzalo. Dozvieme sa viac o postavách pred stroskotaním na ostrove aj to, že celé je to vlastne výprava za artefaktom, ktorú zorganizovala Lara.
Z hrateľnosti čakajme veľmi podobné a prakticky rovnaké RPG prvky ako vo Far Cry 3 a teda hra bude mať experience body, ktoré sa budú postupné zhromažďovať a následne budú použite na kupovanie skillov. Tie sú prepojené do troch kategórii, Survivor (lezenie, skúmanie, prežitie), Hunter (lepšie zaobchádzanie so zbraňami, nové pohyby pri zabíjaní) a Brawler (boje na blízko, uhýbanie sa útokom atď), teda každá kategória bude vylepšovať inú časť. Upgradovanie bude možné len v základných kempoch, kde bude Lara variť, jesť a regenerovať sa.
Tieto kempy budú vlastne hlavné stanovištia, z ktorých bude môcť Lara vyrážať na misie a medzi ktorými bude môcť rýchlo cestovať. K tomu ich okolie bude môže postupne stále viac objavovať. Totiž ako sa budú vlastnosti a možnosti Lary rozširovať, bude môcť vyrážať ďalej do okolia a vďaka napríklad lezeckému náradiu zdolá skaly a dostane sa na nové miesta. Bude tak môcť zbierať veci skryté veci na ostrove, ako napríklad artefakty vo vedľajších misiách, alebo dokumenty roztrúsené po okolí. Samotné dokumenty a stránky zo zápisníka Lary budú po nájdení rozprávať príbeh.
Svet však nie je plne otvorený a ani počasie a zmena dňa nebudú plynulé. Autori ním budú skôr vykresľovať atmosféru a dopĺňať aktuálny stav Lary. Ďalšie obmedzenia, respektíve len zbežné zapracovania budú v stealth systéme, ktorý skôr ako otvorený systém vo Far Cry 3, bude predscriptovaný a postavený v štýle Uncharted, kde nepriatelia sú už dopredu nastavaní v poradí v akom ich treba potichu zlikvidovať. Strieľanie tiež nebude silnou stránkou hry a je skôr doplnok k objavovaniu, puzzle prvkom a atmosfére. Bude to aj výrazná zmena od pôvodných Tomb Raider hier, kde sa strieľalo aj počas skokov a sált, tu sa bude skôr ostreľovať z krytia za skalami a ticho útočiť lukom.
Na druhej strane zbrane budú môcť byť vylepšované o zozbierané veci od mŕtvych nepriateľov, alebo nájdených v teréne. Napríklad tak budeme vylepšovať luk, kde dostaneme horiace šípy, alebo explozívne šípy. Chýbať nebude ani systém lovenia zvierat a ich sťahovania z kože, presne v štýl Far Cry 3, respektíve Assassins Creed 3. Čo bude iné, bude HUD, ktorý prakticky nebude. Jediné čo na obrazovke uvidíme bude aktuálny cieľ našej misie a aj to len po stlačení tlačidla.
Autori priblížili aj PC verziu hry, ktorá vraj hráčov nesklame. PC hráčov berú ako veľkú časť publika a dajú si záležať na tom, aby z každého hardvéru hra vytiahla maximum. O čom zatiaľ autori mlčia je multiplayer a kooperácia, ktoré zatiaľ neboli ohlásené a uvidíme čo v tejto oblasti ponúknu. Nedá sa povedať, že by to titul vyžadoval, ale napríklad kooperácia by bol príjemný bonus.
Hra vyjde v marci na PC, Xbox360 a PS3.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|