Cauldron pracoval na prequeli Chaser |
Niesol názov Spectac, ako vyzeral, si môžete pozrieť teraz.
Kedy vyjde druhý diel Chaser a Spellcross 2? To sú dve otázky, aké sa pravidelne objavujú v schránke najdlhšie pôsobiaceho herného štúdia na Slovensku. Cauldron počúva, a počúva pozorne, ale osud nie je vždy naklonený projektom, na akých pracuje. Jedným z tých, ktoré nikdy nevyjdú, je aj prequel Chasera, nazvaný Spectac.
Cauldron nás už do svojho mimoriadne bohatého archívu raz pustil, priniesli sme správy o zrušenej akčnej RPG Revolution odohrávajúcej sa v postapokalyptickom prostredí. Spectac patrí do iného žánru, no ambície mal ďaleko vyššie.
Pre Cauldron predstavoval otvorenie dverí k novej generácii, ktorú sľubovali konzoly PS3 aj Xbox360, čo boli jediné platformy schopné rozhýbať rozpracovaný kód taktickej akcie, s ktorým v roku 2004 zápasilo aj najvýkonnejšie PC. Autorom tak dovolil odtrhnúť sa z reťaze a vďaka tomu bol Spectac o krok vpred pred ostatnými.
Nebolo to však iba používanie pokročilých grafických efektov, ale predovšetkým interakcia hlavnej postavy s prostredím, akú ešte ani dnes nevídať a kde platili pravidlá architektúry (zachovaný pomer, správna veľkosť objektov - ako vysoko je kľučka na dverách a pod.)
“Ak hráč príde k dverám s bezpečnostným číselným kódom, priamo prstami stlačí potrebné číslice. Pri dverách s čítackou na karty automaticky použije kartu, pri práci s počítačom priamo používa klávesnicu a realisticky môže prehľadávať pracovne miesta,” vysvetľuje Marián Ferko, jeden zo zakladateľov Cauldron.
Ruka hrdinu nepláva priestore, ale dotýka sa predmetov a interakcia sa neobmedzovala iba na neživé predmety, ale aj na nepriateľov, ktorých ste mohli omráčiť, prepadnúť, škrtiť, dusiť a vytiahnuť od nich informácie, uchopiť ich ako živý štít, utopiť alebo si to s nimi rozdať na päste. A to všetko pri zachovaní perspektívy pohľadu z vlastných očí. Dokonca pri prvom kontakte netasili zbraň, ale podozrivo si vás premerali, až potom začali páliť.
Vývoj Spectac začal krátko po vydaní Chasera, príbeh hry bol zasadený do rovnakého sveta, ale ku kolonizácii Marsu zatiaľ ešte nedošlo. Odohrával sa vo svete špiónov, rôznych hračiek a teroristickej hrozby, ako vystrihnutej z moderných herných Clancyoviek.
“NSA kontaktovala organizáciu Spectac krátko po strate mimoriadne agresívneho vírusu zvaného "Medusa". V zlých rukách sa vírus môže premeniť na nebezpečnú zbraň. Vyšetrovaním sa zistilo, ze vírusu sa zmocnila teroristická skupina "The Direction". Nebezpečenstvo musí byť odstránené. Bol pre to vytvorený malý špeciálny tím, ktorý má túto situáciu vyriešiť.”
Spectac mala byť taktickou špionážnej akciou, no nie všetko šlo vyriešiť zbraňami. Dôraz mal byť kladený na zakrádanie, schovávanie sa pred hliadkami pod stolom v kancelárii, získavania informácií a tichú elimináciu pri využívaní ruchov prostredia (streľba počas hrmenia blesku) a tvorby tieňov (napríklad zhasínaním svetiel), k čomu sa využívala aj podpora ďalších hrateľných postáv.
Hlavným hrdinom bol člen tímu s kódovým menom Alfa, no cez hľadáčik sniperky ho sledovala Isis a Evac zase mal pod palcom všetky bezpečnostné systémy vrátane alarmov, kamier a elektronických zámok. Bez ich pomoci sa nezaobíde. Ako môžete vidieť v jednom z videí, Isis pomôže vyčistiť miestnosť z oproti stojaceho mrakodrapu.
Misie, inšpirované dominantami ako Hooverova priehrada, sa mali odohrávať po celom svete, a ich zaujímavosťou bolo, že sa mali vetviť a vybrané z nich prechádzať aj v koži členov podporného tímu.
Spectac je doteraz najambicióznejší projekt, aký som od Cauldronu videl. Nikdy však nevyjde. Existuje na stránkach detailného dizajn dokumentu popisujúceho slovami aj matematickými vzorcami všetko od prostredí správanie AI až po “Shock Troops” multiplayer s generovanými mapami. Keď sa spýtal Ferka, či by podľa vytvoreného dizajn dokumentu bolo možné v inom štúdiu vytvoriť hru, odpovedal jednoznačne áno. Potreboval by približne 18 mesiacov.
Cauldron má vždy rozpracované projekty, prototypy nenecháva iba na papieri, ale malý tím sa postará o vytvorenie hrateľného dema potrebného pre vizualizáciu a prezentovanie hry pre potencionálnych investorov. Spectac, rovnako ako predtým Revolution, boli odmietnuté pre vysoké ambície.
Zo Spectac sa však predsa len niečo dostalo do iných hier, kontaktný súboj bol použitý v The History Channel: Civil War a jednou zo zbraní, ktorú hrdina odnesie z trezoru, môžete páliť v Chaserovi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >