PS4 adventúra Rime dostala niekoľko nových obrázkov |
Aká hra by vznikla, keby sa spojili hry ICO a Journey? Rime...
Rime vyvíja španielske štúdio Tequila Works, ktoré v roku 2012 vydalo pre Xbox 360 survival horor Deadlight. Hra bola oznámená minulý rok na GamesCome počas Sony konferencie, kde bol zároveň pustení aj prvý trailer.
V Rime sa vžijeme do role chlapca, ktorý sa ocitol na rozľahlom ostrove a hráči ho dostávajú za úlohu z tohto opusteného ostrova vyslobodiť a striasť tak z neho kliatbu. Počas prechádzania ostrovom narazíme na množstvo prekážok a hlavolamov, ktoré budeme musieť vyriešiť, zatiaľ čo atmosféru bude dotvárať príjemná hudba. Rozprávanie príbehu je špecifické, autori sa ho pokúsia podať iba samotnou hrateľnosťou, bez slov. Hĺbka prostredia nás má spútať s hrou od prvého momentu a vyvolať v nás rovnaké pocity, ako keby sme tým chlapcom boli my - zraniteľnosť a beznádej. Počas hry sa naviac budeme môcť pohybovať po celom ostrove a dočkáme sa aj 24 hodinového denného cyklu.
Najnovší projekt tohto štúdia je tak očividne celkom iný, ako ich prvý titul, a berie umeleckú stránku hier z opačného konca. Hneď po prvom trailery na GamesCome zaujala veľké množstvo novinárov a veľa z nich chcelo o hre vedieť viac. Hlavným dôvodom bola samozrejme celková štylizácia a zasadenie hry do prostredia podobnému hrám ako ICO alebo Journey. Obe z týchto hier vyzbierali vo svete vysoké, až najvyššie známky (Journey si u nás odniesol 10), takže záujem zo všetkých strán bol skutočne opodstatnený.
Vývojári požadovali od Microsoftu 3 milióny dolárov a vývoj Rime pre túto platformu aj nejaký ten čas prebiehal, no Microsoft po prehodnotení situácie nakoniec z projektu odstúpil. Keď sa táto informácia dostala na povrch, okamžite prišlo množstvo otázok na ich stranu, prečo sa tak rozhodli. Phil Spencer aj na jednu z nich reagoval, kde priznal, že urobili chybu - časť práce je naučiť sa žiť s chybami. Na druhej strane je ale rád, že sa vývojárom s Rime darí a dodáva, že to je jeden z dôvodov, prečo mu nevadí, keď hry vychádzajú aj na iných platformách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Days of Play akcia práve začína 57
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 47 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Grey Box / Tequila Works Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|