PS4 adventúra Rime dostala niekoľko nových obrázkov |
Aká hra by vznikla, keby sa spojili hry ICO a Journey? Rime...
Rime vyvíja španielske štúdio Tequila Works, ktoré v roku 2012 vydalo pre Xbox 360 survival horor Deadlight. Hra bola oznámená minulý rok na GamesCome počas Sony konferencie, kde bol zároveň pustení aj prvý trailer.
V Rime sa vžijeme do role chlapca, ktorý sa ocitol na rozľahlom ostrove a hráči ho dostávajú za úlohu z tohto opusteného ostrova vyslobodiť a striasť tak z neho kliatbu. Počas prechádzania ostrovom narazíme na množstvo prekážok a hlavolamov, ktoré budeme musieť vyriešiť, zatiaľ čo atmosféru bude dotvárať príjemná hudba. Rozprávanie príbehu je špecifické, autori sa ho pokúsia podať iba samotnou hrateľnosťou, bez slov. Hĺbka prostredia nás má spútať s hrou od prvého momentu a vyvolať v nás rovnaké pocity, ako keby sme tým chlapcom boli my - zraniteľnosť a beznádej. Počas hry sa naviac budeme môcť pohybovať po celom ostrove a dočkáme sa aj 24 hodinového denného cyklu.
Najnovší projekt tohto štúdia je tak očividne celkom iný, ako ich prvý titul, a berie umeleckú stránku hier z opačného konca. Hneď po prvom trailery na GamesCome zaujala veľké množstvo novinárov a veľa z nich chcelo o hre vedieť viac. Hlavným dôvodom bola samozrejme celková štylizácia a zasadenie hry do prostredia podobnému hrám ako ICO alebo Journey. Obe z týchto hier vyzbierali vo svete vysoké, až najvyššie známky (Journey si u nás odniesol 10), takže záujem zo všetkých strán bol skutočne opodstatnený.
Vývojári požadovali od Microsoftu 3 milióny dolárov a vývoj Rime pre túto platformu aj nejaký ten čas prebiehal, no Microsoft po prehodnotení situácie nakoniec z projektu odstúpil. Keď sa táto informácia dostala na povrch, okamžite prišlo množstvo otázok na ich stranu, prečo sa tak rozhodli. Phil Spencer aj na jednu z nich reagoval, kde priznal, že urobili chybu - časť práce je naučiť sa žiť s chybami. Na druhej strane je ale rád, že sa vývojárom s Rime darí a dodáva, že to je jeden z dôvodov, prečo mu nevadí, keď hry vychádzajú aj na iných platformách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Ceny nových grafických kariet sa postupne znižujú 115
- Čeština pre Assassin's Creed Shadows je už dostupná na stiahnutie 49
- Atomfall dostal recenzie 13
- DOJMY: Commandos: Origins volí taktiku "od fanúšikov pre fanúšikov" 19
- Porovnanie Assassin's Creed Shadows s Ghost of Tsushima 58
- Assassin's Creed Shadows už prekonal milión hráčov 76
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67
- Resident Evil 9 má priniesť výraznú zmenu série 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Grey Box / Tequila Works Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|