Bývalý zamestnanec Westwoodu sa rozhovoril o tom ako ich odkúpilo EA |
Westwood nikdy nemal s Electronic Arts dobré vzťahy a niektoré hry na to tvrdo doplatili, no prebratiu sa nemal ako ubrániť.
Bývalý zamestnanec štúdia Westwood, herný dizajnér Joseph Hewitt, sa po dlhých rokoch odhodlal zverejniť niektoré podrobnosti o akvizícii legendárneho štúdia obrím distribútorom Electronic Arts, vzájomných vzťahoch medzi týmito dvoma spoločnosťami pred odkúpením a dozvedáme sa aj o nepomenovanom projekte, ktorý nikdy neuzrel svetlo sveta.
Podľa Hewitta sa všetko začalo, keď sa Westwood stal "príliš veľkým" a prišlo niekoľko nesprávnych rozhodnutí, ktoré vyvrcholili predajom spoločnosti do rúk EA.
"Westwood sa poriadne rozrástol a Brett a Louis (Sperry a Castle - zakladatelia) usúdili, že si hry buď musíme vydávať sami, alebo sa nevyhnutne musíme spojiť s už existujúcim vydavateľom. Nejaký čas sme koketovali so Sierra Online, ale k dohode nedošlo. Dokonca sa po krátkom čase znova vrátili a opäť sa rokovalo, lenže z toho nakoniec aj tak nič nebolo."
Majitelia sa tak dohodli na fúzii so spoločnosťou Virgin Interactive, dcérskou spoločnosťou Virgine Group. Obaja zakladatelia Westwoodu dostali akcie vo Virgine, funkcie a právomoci, no v skutočnosti stratili kontrolu nad tým, čo sa bude so štúdiom diať v budúcnosti. Tvorcovia Duny i Command & Conquer sa tak stali súčasťou štruktúry britsko-americkej spoločnosti.
Až tu sa do príbehu vložila EA. Tá sa s Virgin group najprv chcela dohodnúť na odpredaji celej dcérskej spoločnosti Virgin Interactive, no vo Veľkej Británii zasiahol protimonopolný úrad. Virgin Interactive sa tak rozdelilo na dve časti a EA prevzala "iba" štúdio Westwood a ďalšie štúdio Virgin v Californii, ktoré sa premenovalo na Westwood Pacific. Či už zakladatelia štúdia s takýmto prevzatím súhlasili alebo nie, na ich názore už v skutočnosti nezáležalo.
Vzťahy medzi Westwoodom a EA neboli pred prevzatím vôbec dobré a doplatilo na to niekoľko titulov.
"Začalo to už pri našom prvom vlastnom titule Mars Saga (1988), ktorú distribuovalo práve Electronic Arts. Vydali verziu pre Commodore 64 a mali vydať aj verzie pre PC a Apple II, ktoré ešte neboli hotové. No práve vtedy mala EA nejaké problémy s financiami a rušila projekty. Podľa zmluvy sa mali práva na vydanie vrátiť naspäť nám, no EA o tom nechcela ani počuť. Celú vec prebrali právnici a Westwood zo sporu vyšiel ako víťaz. Obe verzie prevzal Activision a vydal ich pod značkou Infocom. Predtým ale upravil príbeh a preniesol hru z Marsu na Titan, jeden z mesiacov Saturnu."
Westwoodu ale nestačilo, že sa popálil raz a o pár rokov šiel do spolupráce s Electronic Arts znovu. EA do svojho tímu totiž dostala producenta hry Battletech a ten vybavil ďalšiu spoluprácu. Tentokrát išlo o akčnú cyber punkovú RPG, na ktorú Hewitt spomína ako na "Body Count". Medzi Westwoodom a EA ale opäť došlo k treniciam a aj tento projekt EA škrtla, no tentoraz sa už projekt nepodarilo zachrániť a nikdy neuzrel svetlo sveta.
Aké životné ponaučenie si z toho bývalý zamestnanec Westwoodu nakoniec odniesol?
"EA nás jednoducho odkúpila a nakoniec úplne zrušila. Nikdy nezabúdajte, že môžete zvíťaziť v niekoľkých bitkách a aj tak prehrať celú vojnu."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Days of Play akcia práve začína 57
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 47 zobraziť viac článkov >