Battlefleet Gothic: Armada v krutom štýle Warhammeru 40,000 |
Tindalos vysvetľuje, prečo je dobré občas zorganizovať verejnú popravu vlastného kapitána. Tiež prezradil viac o kampani, frakciách a real-time vesmírnych bojoch.
Univerzum Warhammer 40,000 je jedným z vôbec najpopulárnejších medzi hráčmi stolových a počítačových hier a hojne plní aj regály so sci-fi literatúrou. Tri obrázky a kusé informácie o príprave ďalšej Warhammer 40K stratégie preto minulý týždeň vyvolali veľký záujem a redaktor Rock, paper, shotgun sa vybral priamo za autormi zo štúdia Tindalos Interactive, aby sa o Battlefleet Gothic: Armada dozvedel čo najviac.
Rovnako, ako sa celé Warhammer 40K univerzum svojimi frakciami, atmosférou i podobou medzihviezdnych plavidiel výrazne odlišuje od akejkoľvek konkurencie, aj Armada sa chce líšiť od iných vesmírnych stratégií a narazíme v nej na veľmi netradičné prvky, ako napríklad verejné popravy neposlušných kapitánov vesmírnych lodí, alebo kruté a účinné vyhladenie obyvateľstva celej planéty. Autori sa pritom neplánujú držať pravidiel stolovej predlohy, ale posnažia sa, aby strategická hra perfektne zapadla do sveta Warhammer 40K.
Postup po strategickej mape bude ťahový, ale bojovať sa bude v reálnom čase, bez možnosti prepnúť do ťahového módu. Namiesto toho autori upravia rýchlosť bojov tak, aby hráči mali prehľad a čas plánovať svoje kroky. Predlohou týmto vesmírnym bitkám budú historické námorné bitky a hráč sa bude venovať manévrovaniu s loďami tak, aby mohol naplno využiť paľbu z boku lode, nebude chýbať ničenie lodí dobre miereným nárazom (ramming) a dôležitým prvkom bude vyslanie posádky na palubu príliš ťažko vyzbrojeného protivníka.
Zvládnuť situáciu pomôžu aj príkazy pred začiatkom boja. Vďaka nim sa každá loď, s výnimkou admirálovej, dokáže o seba postarať aj úplne sama. Príkazy pre jednotlivé lode sa samozrejme môžu v priebehu boja meniť a hráč ich môže ovládať aj priamo. Všetky lode sa budú dať vylepšovať a kapitán aj posádka po boji získajú skúsenosti. K ochráneniu tejto investície poslúži rozkaz aktivovať warpový pohon a čo najskôr zdrhnúť z bojiska. A tu to začína byť zaujímavé, keďže príliš hrdý kapitán lode môže príkaz odmietnuť.
Kapitáni lodí sú tvrdohlaví a keď im po víťazných bojoch stúpne sláva do hlavy, ľahko sa rozhodnú príkaz odmietnuť, bojovať až do úplného konca, obetovať skúsenú posádku a nechať svoju loď rozdrviť na prach, len aby sa nemuseli otočiť chrbtom k bojisku. V takom prípade je možné nechať kapitána nech si robí čo chce a možno sa mu pokúsiť pomôcť, alebo si vynútiť poslušnosť. V druhom prípade však kapitán dostáva pokarhanie a po treťom pokarhaní bude verejne popravený. Aj z tohto však vyplynú výhody aj nevýhody. Nevýhodou je samozrejme strata skúseného kapitána, výhodou záchrana jeho lode, posádky a ostatných kapitánov na čas prejdú akékoľvek vzbúrenecké nálady. Naproti tomu, nechať kapitána odmietnuť rozkaz podporí rebélie ostatných kapitánov.
Lodiam by malo byť prístupných celkovo až 60 vylepšení vybavenia, zbraní a ďalších subsystémov. Oprava po boji bude stáť peniaze alebo plavidlo na nejaký čas vyradia z boja. Okrem už spomínanej možnosti ústupu bude možné z veľmi poškodenej lode či lode s nefunkčným warpovým pohonom evakuovať iba posádku. Trénovaní mariňáci schopní obsadiť silnejšiu loď môžu byť dôležitým taktickým prvkom, ich loď to ochráni pred dlhým súbojom a poškodením, cudziu loď však nedokážu použiť.
Kampaň Armady bude dynamická a hráča nechá bojovať vo vojne o sektor Gothic. Hráč má pod palcom jednu z imperiálnych flotíl a aj sektor samotný je v rukách Impéria. Pokojná služba sa skončí vo chvíli, keď na sektor naraz zaútočia sily Chaosu, Orkov aj Eldarov. Hráč nebude vo vojne sám, po jeho boku budú bojovať ďalšie flotily ovládané umelou inteligenciu, alebo môže hrať kooperatívne so živým spoluhráčom. Ani tu sa nebude dať vyhnúť ťažkým rozhodnutiam, keďže pôvodne imperiálna planéta práve obsadená napríklad Orkami, môže byť totálne vyhladená a jej zdroje, ale aj obyvateľstvo, vyradené z hry. Úspešné ukončenie kampane povedie cez porazenie Abaddona, jeho Black Legion a flotily Chaosu, ale príbehové misie budú venované aj Eldanom a Orkom.
Ešte to nie je oficiálne potvrdené, ale v multiplayeri by mali byť hrateľné všetky štyri frakcie. Možno veľmi zaujímavá strategická hra od neveľkého štúdia je však bohužiaľ ešte iba v rannej fáze vývoja a iste sa jej nedočkáme pred rokom 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 424
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Analýza grafiky a výkonu Stalkera 2 na PC a Xbox Series X a S 129 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Focus Home / Tindalos Interative Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|