BATTLEFIELD HARDLINE |
BATTLEFIELD HARDLINE |
Zatiaľ čo sa DICE venuje hre Star Wars: Battlefront, nové pokračovanie Battlefield série majú na starosti Visceral Games, autori Dead Space série. A podľa svojich preferencii si v sérii zvolili vlastný smer. Podobne ako v Battlefield: Bad Company to znamená odklon od pôvodnej série, ale tentoraz tvorcovia úplne opúšťajú boje armád a vrhajú sa do iného typu konfliktu, a to do boja policajtov a kriminálnikov. Prinášajú tak niečo iné, ako sme boli zvyknutí.
Možno sa to už teda nemuselo volať Battlefield, ktorý je zadefinovaný ako vojnová séria, ale na druhej strane hra ide stále v stopách Battlefieldu, a tak má názov svoje opodstatnenie. Navyše hra značku v rôznych smeroch vylepšuje a prispôsobuje svojim potrebám. Už to nie sú masívne boje s ťažkými zbraňami, ale rýchlejšie, dynamickejšie boje s policajným vybavením a aj zapracovaním stealth postupu. Visceral skutočne nelenili a vylepšili ako singleplayer, tak aj multiplayer. Síce už teraz môžem napísať, že nedosiahli úroveň pôvodnej série, ale napriek tomu zvolili dobrý smer, ktorý má potenciál do budúcnosti. Zatiaľ síce nevieme, či im v tejto podsérii dovolí EA pokračovať, ale ak chcete znovu multiplayerovku so 64 hráčmi, krátku ale intenzívnu kampaň, Battlefield Hardline vás do príchodu Battlefrontu dokáže zabaviť.
Príbeh dobrého a zlého policajta
Kampaň má svoj štýl a ponúka niečo, čo sme tomto štýle hry už dlho nevideli. Ponúka typický policajný príbeh so všetkými klišé, čo k tomu patria. Je drsný, plný zrád, návratov, drog, zbraní, politikov. Je to presne to, čo od policajného príbehu čakáte a k tomu vidieť, že Visceral Games vedia vyrozprávať dej a zadefinovať postavy. Možno však celému príbehu hádže polená pod nohy linearita. S takýmto konceptom misii by to ideálne vyniklo v otvorenom štýle GTA.
Takto si musia autori poradiť s kombináciou akcie a automobilových naháňačiek na Frostbite engine, No ako vieme, automobilové naháňačky a Frostbite nikdy nešli dokopy a tu to nie je iné. Je to nemotorné, fyzikálne na úrovni Mario Kart a aj keď pekne navrhnuté a naskriptované, hrá sa to veľmi zle. Oproti tomu však akčné scény excelujú. Autori šli do otvoreného štýlu podobného Crysis, a teda je čisto na vás, ako sa postaráte o nepriateľov pred vami. Môžete ísť do toho akčne a prestrieľať sa cez nich, no vtedy musíte dávať pozor na sirény, ktoré budú neustále privolávať ďalšie posily. Alebo môžete ísť potichu, zakrádať sa a buď zatýkať, elektrizovať, alebo potichu likvidovať každého nepriateľa. Prípadne skúsiť aj všetkých obísť. Stealth systém tu skutočne funguje veľmi dobre a hru si užijete s akýmkoľvek prístupom. Možno je škoda, že tvorcovia viac nezapracovali na AI. Nepriatelia síce dobre odpovedajú na to, keď vás zachytia a na zvuky, ale paradoxne aj uprostred plného kempu reagujú na vystrčenie odznaku a hneď dvíhajú ruky. Pri boji sa v taktizovaní tiež nevyznamenajú. Vynahradzujú si to však početnosťou..
Čakajú vás napríklad prepady skladísk so zločincami, budovy s po zuby ozbrojenou ochrankou, ale aj lety nad bažinami na vznášadle, nedobrovoľný výlet do púšte, a dokonca aj otvorený ostrov s niekoľkými kempmi nepriateľov. Tam to začína pripomínať Far Cry. Všetky prostredia si môžete pred svojim príchodom zoskenovať mobilom, zistiť stavy a polohu nepriateľov, rozloženie bezpečnostného systému a následne sa môžete pustiť do boja, ako aj do získavania dôkazov. Pritom každý level skrýva niekoľko dôkazov, ktoré buď musíte, alebo môžete nájsť. Celkovo sú otvorené misie dobre navrhnuté, neustále ponúkajú možnosť nových prístupov a jediná škoda, je, že ich nie je aspoň dvakrát viac.
Sedem hodín síce je pre tento COD a Battlefield štýl stavby hry štandard, ale skutočne sa z konceptu dalo vytiahnuť ešte viac. Napríklad mi veľmi chýbal prepad banky, ktorý sa do príbehu nezmestil a objavil sa len v multiplayeri. Napriek dĺžke má však kampaň vysokú znovuhrateľnosť. Môžete sa vracať do misii hľadať ďalšie nenájdené dôkazy, skúšať iný postup ako aj nové zbrane, ktoré sa postupne odomkýnajú. V tejto hre pochopíte dôležitosť pištole pre policajtov. Tá sa stane vašou primárnou zbraňou, ale do ruky dostanete aj brokovnice a samopal. Pekným prídavkom je hák na lezenie alebo lano na spúšťanie. Obe môžu pekne rozšíriť možnosti taktiky, aj keď si bez problémov poradíte aj bez nich. Najlepšia je aj tak elektrická pištoľ.
Multiplayerový prepad banky
Multiplayer v titule nezaostáva a nesporne je kvalitný. Prebral celý Battlefield 4 engine a to v aktuálnom stave, čiže všetko je vyladené, všetko funguje, a tak sa hráči môžu ponoriť do multiplayerových máp a režimov. Tie sa snažia vymaniť z Battlefield štýlu a darí sa im to. Zároveň ponúkajú citeľne iný štýl boja. Nie sú to masívne boje s neustálymi explóziami a invázie tankov s bombardovaním lietadiel. Bitky sú tu rýchlejšie, bojuje sa s ľahkými a stredne ťažkými zbraňami, a teda čakajte pištole, samopaly a maximálne granátomety. Žiadne veľké guľomety, z vozidiel žiadne tanky a ani lietadlá. Nechýbajú však helikoptéry, rôzne policajné autá, obrnené vozy a motorky. Navyše boje 64 hráčov pekne dopĺňajú rýchle boje pre 10 hráčov.
Hráte sériu otvorených režimov, a teda Conquest alebo tímový deatmatch a hlavne tematické boje v Heist, Hotwire, Rescue, Blood Money, Crosshair módoch. Zatiaľ čo v Conqueste sa obe strany ako zvyčajne snažia obsadiť a udržať kontrolné body, napríklad v Hotwire sú týmito kontrolnými bodmi vozidlá, s ktorými je potrebné jazdiť, aby ste si ich udržali. Dodáva to módu na rýchlosti. Oproti tomu Rescue je menší akčný mód pripomínajúci Counter Strike so zajatcami, ale s tým rozdielom, že prostredia sú plne otvorené a budovy tu môžete rozbíjať a dnu sa dostanete napríklad aj cez stenu. Nechýbajú ani prepadové módy, v ktorých zlodeji musia kradnúť peniaze a zlikvidovať svedkov. Alebo naopak - policajti musia obraňovať trezor.
Hra má základné povolania, ako sa na Battlefield patrí. Nechýba postupné odomkýnanie zbraní a vybavenia. Celé to dopĺňa hacker mód, obdoba Commander módu z Battlefieldu 4, ktorý prebral vedenie nad tímami svojej strany. Teraz má hacker k dispozícii hackovacie utility umožňujúce zvýhodniť svojich vojakov.Samotní vojaci sú už štandardné classy, a to operátor, teda útočník a zároveň medik, mechanik je vlastne inžinier, enforcer obdoba supportu a profesional je sniper. Všetkým postupne môžete vylepšovať ich zbrane.
Všetko sa hrá inak ako Battlefield, a teda hru obíďte, ak od toho čakáte pokračovanie Battlefieldu. Choďte do toho, ak chcete niečo iné. Ak vás napríklad baví Counter Strike, PayDay a chcete v tomto štýle niečo masívnejšie aj s použitím vozidiel. Presne to vám ponúkne multiplayer Battlefield Hardline. Na 9 mapách nájdete všetko, od banky, cez vlakovú stanicu, mesto, malé dedinky, púšť, farmy a majú aj svoje levolution efekty meniace postredie, či už v malom alebo veľkom.
Vizuálne je to pôsobivý titul, nakoniec tak ako sme pri Battlefieldoch zvyknutí. Frostbite engine ukazuje svoj štandard, a teda veľmi pekne prepracované a rozsiahle prostredia, kvalitné textúry, explózie, ničenie materiálov a aj prestreľovanie stien. Možno jediné, čo vadí, sú tváre postáv, ktoré síce majú detaily, ale ich nasvietenie je už slabšie a často vyzerajú neprirodzene. Celkový dojem však nekazia a znovu ide o vizuálny zážitok či už budete v púšti, bažinách alebo kanceláriách uprostred prestrelky, kde všetko okolo vás lieta.
Čo vyslovene vadí je fyzika vozidiel. Je to ako facka celej kampani, nehovoriac o tom, že prakticky celá hra racingovou scénou aj začína. Osobne som ju opakoval asi desaťkrát, kým som sa trafil tam, kam bolo potrebné, aby sa misia neskončila. Podobne na tom boli ďalšie skriptované naháňačky. Nie je ich veľa, ale tvorcovia radšej nemuseli postavu za volant púšťať vôbec a mali ju nechať, nech napríklad strieľa len z okna. Na rozdiel od kampane s tým v v multiplayeri nie sú problémy, tam už majú autori tento model rokmi odskúšaný a funguje. Celé to príjemne dopĺňa hudobná stránka a to ako v single, tak aj multi časti. Hudba má štýl a reálne skladby v pozadí prijemne dotvárajú policajnú tému, nehovoriac o samotných zvukoch zbraní a prostredia, ktoré ako vždy v BF sérii dodávajú hre bojovú atmosféru.
Veľká škoda je aj to, že na konzolách je hra technicky stále na úrovni starého Battlefieldu 4, kde 720p na Xbox One a 900p na PS4 nie sú práve štandardné rozlíšenia pre rok 2015. Na druhej strane, kvalita grafiky je vysoká a framerate sa snaží pohybovať na 60 fps. Už potom záleží len na tom, ako ďaleko ste od TV a ako vam budú prekážať preblikujúce pixely na hranách (špeciálne v niektorých prostrediach v multiplayeri to dosť vidieť). Je otázne, či DICE nemali čas na vylepšenie enginu pre konzoly alebo si väčší update nechávajú na jesenný Battlefront. Ak s týmito rozlíšeniami prídu aj tam, už to bude hanba. Na PC však hra funguje veľmi dobre a od posledného Battlefieldu bola pekne vyladená, špeciálne v multiplayeri, kde už beta ukázala prijateľné nároky a veľmi dobrú stabilitu.
Celkovo je Hardline decentným prídavkom do Battlefield série. Možno nie štandardným, ale otvárajúcim novú vetvu série, po ktorej sa skutočne oplatí ísť. Už len preto, že herný trh s policajtmi a zlodejmi je poloprázdny a potrebuje oživenie. Hardline to pekne zvláda, a to ako v kampani, tak aj multiplayeri. Možno by to chcelo niektoré prvky doladiť, napríklad v príbehu sme od Visceral čakali viac, ale je to slušný rozbeh a celkom pekný začiatok. Navyše sme dostali stealth prídavok dobrý pre kampaň a multiplayer obohacujú rýchle 5 vs 5 režimy.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: EA / Visceral Games Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|