CHICAGO 1930 |
CHICAGO 1930 |
Vyzerá, že nám prichádza posledná z 2D izometrických taktických záležitostí na Commandos štýl. Volá sa Chicago 1930 a poďme pozrieť aké inovácie do nej autori Spellbound (Desperados, Robin Hood) zapracovali a či úctihodne zavŕši svoj žáner. Samozrejme nechcem povedať, že tento takticko- strategický žáner umiera, ale skôr že už skončil svoju 2D éru a zahájil prerod do 3D grafiky, čo dokazuje prvý pohľad na Desperados 2, minulý rok sme už videli sme aj 3D taktickú Koreu a Commandos 4 tiež už určite nebude také ako sme ho poznali v predošlých častiach (už ani Comandos 3 nebolo také ako jeho predchodcovia).
Hra vás tentoraz zavedie to do zlatých časov mafie a prohibíce v 30-tych rokoch minulého storočia v Chicágu. Ponúkne dve kampane, jednu si zahráte za Mafiu v roku 1928 kedy sa s malou mafiánskou rodinou v New Yorku snažíte ovládnuť mesto, a druhá vás zavedie do roku 1930 kedy s FBI budete porážať mafiu v každej štvrti mesta. Celkovo má každá kampaň 10 misií na rôznych lokáciách v meste, kde budete napríklad za FBI vyšetrovať vraždu, hľadať dôkazy, zatýkať podozrivých, alebo budete eskortovať dôležitého svedka do rúk polície a pritom budete musieť zlikvidovať jeho bývalých kumpánov, ktorí sa snažia aby už nikdy neprehovoril. Za Mafiu budete väčšinou útočiť na konkurenciu, ničiť tajné zásoby chľastu, alebo zbraní. No nebudú chýbať ani potýčky s políciou a FBI.
|
|
|
V hre tentoraz nemáte presne určený a špecializovaný team ako v Desperados alebo Commandos, je tu vždy jedna hlavná postava, a 4 pomocníci ktorých si môžete cvičiť a vylepšovať v rôznych smeroch. Teda môže byť každý odborník v niečom inom alebo priemerný vo všetkých oblastiach. Dôležité parametre sú hlavne streľba, boj z blízka, ošetrovanie, charizma a vrhanie noža. Hlavne pri bojoch zbadáte rozdiely v skúsenostiach, ak napríklad má boj na blízko postava len polhviezdičkový (parametre sú vyznačené hviezdičkami), nemáte šancu sundať niekoho päsťou k zemi. Alebo ak zase máte slabú streľbu, ruka sa vám trasie a len niekedy presne trafíte cieľ. Postavy so silnou charizmou môžu nepriateľov spovedať a získavať od nich informácie. Mimochodom policajti majú jednu nevýhodu, nesmú zastreliť neozbrojeného banditu a to aj vtedy, keď sa akože vzdáva, pri mafiánoch je to prakticky jedno. Systém pomocníkov je celkom vhodný, pretože ak vám niektorá s vedľajších postáv zomrie, nevadí v ďalšej misií ju nahradí nová, vám jedine môžu chýbať jej skúsenosti.
Zbrane máte za obe strany takmer rovnaké, jedine policajti majú pri sebe putá a mafináni všetkých musia zväzovať lanom. Výber zbraní nie je veľký, ale celkom postačujúci, je tu pištoľ, opakovačka, winchestrovka a samopal, potom niekoľko ručných zbraní ako obušok, nôž, boxer, nakoniec nechýba ani lekárnička. Zo začiatku máte však prístup len k niektorým zbraniam, no približne každú štvrtinu hry vám budú pribúdať ďalšie. Samozrejme ak v misiách bude mať niektorý nepriateľ silnejšiu zbraň ako máte vy, môžete si ju kľudne vymeniť.
K AI sa zatiaľ nechcem veľmi vyjadrovať, ešte ju musím potestovať ale je dosť zaujímavá. Nepriatelia na vás neútočia hneď, ale vždy sa zamyslia a podľa ich nálady zaútočia, vzdajú sa, alebo utečú. Predtým im ešte chvíľu zaberie rozpoznávanie kto vlastne ste a čo tu chcete, takže máte čas na útok a možnosť zničiť ich skôr ako na niečo príde :). Pri viacerých nepriateľoch pri sebe je to už samozrejme trochu komplikovanejšie a treba už taktizovať a často aj využiť pauzovací mód, v ktorom všetko dopredu naplánujete. Síce takticky to tu nie je až také obtiažne ako Desperados, ale na najvyššej obtiažnosti sa určite zapotíte. Ľahšie obtiažnosti autori nechali pre adventuristov a RPGéčkarov, ktorí si chcú hru užiť aj s iného pohľadu ako taktického, kde má hra tiež čo povedať. Tam totiž stihnete zneškodniť aj viac nepriateľov predtým, ako sa vôbec spamätajú.
|
|
|
Grafika je veľmi kvalitná, určite sa dá porovnávať s Commandos alebo Desperados, tentoraz však autori postavy a prostredia zväčšili všetko zdetailnili, aby sa hra dala rozumnejšie hrať aj v rozlíšení 1024x768. Samozrejme je to stále v 2D, takže hra nemá vysoké nároky na počítač a teda stačí aj 600 mhz a nejaká lepšia 2D karta, alebo horšia 3D karta. Autori si podobne ako v Desperados, alebo Robinovi Hoodovi dali záležať na predrenderovaných animáciách, ktoré sú tu síce len 4 a viac menej symbolické, ale pekne znázorňujú mafiánske praktiky a viac vás vťahujú do starých 30-tych rokov. Z grafických noviniek autori pridali zneviditeľnovanie nepriateľov pokiaľ sa nepozeráte ich smerom, alebo sú ďaleko. Teda čím ďalej pred vami sú tým slabšie postavu vidíte, ak stojí za vami, je za dverami alebo niekde kam nedohliadnete nezobrazuje sa vôbec. Podobne aj miestnosti v ktorých nestojíte potemnejú a stanú sa čiernobielymi, farbené sú akurát priestory, po ktorých sa pohybujete, a o ktorých máte prehľad. Zaujímavá a celkom pekná inovácia, škoda že preto odpadli zorné polia ako vaše, tak aj nepriateľov, ktoré sme videli v predošlých podobných hrách.
Zvuky sú relatívne na úrovni, no za zmienku stojí hlavne český dabing, ktorý do hry práve zapracuváva CD Projekt. V dialógoch, monológoch a hláškach postáv si vypočujete hlasy známych českých hercov ako Tomáš Hanák, Miroslav Moravec, Jan Přeučil alebo Antonín Molčík.
|
|
|
Hra sa mi na prvý pohľad veľmi páčila, trochu pripomína atmosféru Mafie od Illusionu, len prezlečené do taktického kabátu. Z taktického pohľadu dosť absentujú profesie, môžete zabudnúť na sniperov, ovládanie vozidiel, maskovanie sa atď... to tu nahrádzajú adventúrové prvky, prehľadávanie prostredí, hľadanie dôkazov, spovedanie postáv, RPG parametre a ďalšie novinky.
Vývoj: Wanadoo / Spellbound Štýl: stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|