SYBERIA II |
SYBERIA II |
Rozruch, o ktorý sa postarala spoločnosť Microids s vydaním point`n`click adventúry Syberia cez leto 2002 prekonával všetky očakávania. Hra zaujala predovšetkým netradičným príbehom a vynikajúcim technickým spracovaním, ktorý katapultoval tvorcov a predovšetkým designéra Benoít Sokala do povedomia všetkých hráčov tohto žánru. Kate Walker, mladá a ambiciózna právnička dostala jednoduchú úlohu, dozrieť nad predajom mechanických hračiek v mestečku Valadilene monopolu Universal Toys a zaistiť tento obchod po právnej stránke. Osud však zamiešal karty života a Kate sa vydala hľadať jediného dediča továrne, šialeného génia Hansa ďaleko na východ, postupne spretŕhala všetky kontakty so svojimi blízkymi. Prišla nielen o priateľa, ale aj o dôveru svojho šéfa a pravdepodobne sa rozlúči aj s kariérou právničky. Kate sa rozhodla počúvať srdce a na konci prvého dielu sa pridáva k Hansovi na ceste do mrazivej Syberie hľadať mamuty, Hansov detský sen.
Syberia mala otvorený koniec, nebolo pochýb, že druhý diel je na ceste, pôvodne malo pokračovanie vyjsť koncom minulého roka, ale Benoít si vyžiadal čas na doladenie a prišiel odklad na jar 2004. Podľa posledných správ je tento termín dodržaný, je to len otázka zopár týždňov kedy sa Syberia II dostane na pulty obchodov. Syberia je jeden epický príbeh, Benoit zvolil práve herný titul na prezentáciu tohto príbehu, pôvodným zámerom bolo urobiť iba jeden diel, čo však bolo nad sily tvorcov, keďže vývoj pôvodnej Syberie zabral viac ako dva roky, nemohli si dovoliť štvorročný vývoj, keby sa tak stalo a Syberia by bola vyvíjaná ako jediný titul, asi by nikdy nevyšla, keďže Microids sa dostal minulý rok do finančných problémov, museli niekoľko svojich internetových stránok uzavrieť vrátane oficiálnej stránky k Syberii II. Tá je už však online a opätovne bolo spustené aj fórum, ktoré bolo dočasne uzavreté kvôli spamu.
|
|
|
Cesta Kate Walker pokračuje v druhom diely, ktoré bude viacej menej zamerané na prírodu ako na mechanické stroje a hračky. Tým však nechcem povedať , že o tieto premyslené stroje, do ktorých vedel Hans vdýchnuť život, prídeme. Priestor pre automatony bude však obmedzený kvôli prostrediam, kam sa dostaneme, putovanie na ďaleký a hlavne mrazivý sever sa bude ¾ hry odohrávať v exteriéroch a v divokej prírode. Jediným civilizovaným prostredím bude mesto Romansburg, kam sa dostaneme hneď na začiatku hry. Ešte predtým sa však zoznámime so šéfom Kate, ktorý sa ju snaží prehovoriť aby sa vrátila späť do New Yorku, vlak so strojvedúcim Oscarom sa pohol a už mieri do svojej prvej destinácie, už niet cesty späť. Po Kate sa však rozbehne pátranie a nedôjde iba na výhražné telefonáty, apropo mobilný telefón, čím sa dostane Kate ďalej na sever, tým bude slabší signál a telefonovanie už nebude možné.
V prvom diely sme mali možnosť sa cez množstvo telefonátov bližšie zoznámiť s Kate a jej známymi, v Syberii II dostane priestor samotný Hans a hlavne automaton Oskar, ktorý je čím ďalej ľudskejší. Podľa autorov na hranie druhého pokračovania Syberie nebude nutné poznať udalosti dielu prvého, chcú umožniť hráčom, ktorý nemali možnosť si zahrať pôvodnú Syberiu prežiť pokračovanie naplno. Naše odporúčanie však znie, kto sa chce absolútne ponoriť do príbehu a vychutnať si ho Syberiu II bude musieť odohrať prvý diel, bez debaty.
|
|
|
Hlavným rozdielom medzi týmito dvoma dielmi bude časová priepasť takmer dvoch rokov, síce Syberia II využíva ten istý engine ako pôvodná hra, ale bol značne vylepšený a boli pridané moderné vychytávky ako realtime tiene alebo odrazy na vode a ľade. Opäť budeme mať možnosť kochať sa nádhernými predrenderovanými pozadiami, ktoré tentokrát budú hýriť animáciami a nebudú pôsobiť umelo, na scénu sa dostane hmla, dym, pohyblivá obloha, animovaná voda, vietor sa bude pohrávať s koncami stromov a mnoho iných. Ako už ukázali dve hrateľné ukážky, hra bude obsahovať veľa hluchých miest, na ktorých vynikne vynikajúci design Benoít Sokala, na takýchto miestach si treba držať sánku aby sa vám niekam nezakotúľala. Tá pravá vizuálna hostina však začne keď sa dostaneme z Romansburgu do ďalších lokácií Frozen North, Youkol Village a konečne do vysnenej Syberie. Otázkou zostáva či to bude reálna lokácia alebo len Hansov sen, žeby sme mohli ovládať aj samotného Hansa?
Okrem Hansa a Oscara narazíme aj na množstvo nemenej dôležitých postáv a zvierat v celkovom počte 35. Zvieratá nie sú v hre pre nič za nič, nad vašimi krokmi bude dohliadať sova Harfang, ktorá predstavuje duchovný symbol Youkalov, je silno prepojená po spirituálnej stránke na miestneho šamana. Spoločnosť vám bude robiť aj Yuki, neustále hladné zviera, napoly tuleň a napoly pes.
Syberia II má byť minimálne rovnako dlhá ako jej predchodca, autori nechceli umelo predlžovať gameplay zbytočnými lokáciami alebo zvyšovaním obtiažnosti pri puzzloch. Môj osobný odhad je 15-20 hodín čistého času na úspešné dokončenie. Hra sa bude dať ovládať okrem myši aj na klávesnici.
Koncom minulého roka sa objavilo neoficiálne demo, ktorým sa prezentovali autori na výstave E3, odohrávalo sa v krátko po príchode do Romansburgu,, mohli ste preskúmať niekoľko lokácií porozprávať sa s Hansom alebo majiteľom upadajúceho podniku a vyriešiť jeden mechanický puzzle. Na oficiálne demo sme si museli počkať do včerajšku, a to čakanie sa vyplatilo. Oficiálne demo, odohráva sa vo Frozen North, je na tom o trocha lepšie ako prvé, je dlhšie, technologicky dokonalejšie, máte tak možnosť na chvíľu ochutnať kvalitu plnej hry, obrázky pri tomto preview pochádzajú práve z tohto dema.
|
|
|
Prejdenie dema vám nezaberie viacej ako 15 minút, tento čas sa však môže rázne predĺžiť pretože atmosféra, ktorá začne ihneď po spustení na vás dýchať, vás donúti zastaviť sa na miestach a pozorovať okolitú prírodu. Backgroundy už nie sú mŕtve, všetko je animované a keď neletia vtáky na oblohe, nezurčí potok pri cestičke, tak na vás bude padať sneh. Kate a jej spoločník Yuki zanechávajú v snehu stopy a vrhajú reálne tiene. Prvé hluché lokácie bez akejkoľvek interakcie v lese, dravý potok prekročíte pomocou spadnutého stromu až sa dostanete k útesu, kde je pretrhnutý visutý most. Neďaleko neho narazíte na drevený dom, v ňom zoberiete zopár predmetov a keď sa ho budete snažiť opustiť, do dverí sa vám postaví hladný medveď. Preskúmate zadný východ, ktorý vedie na terasu nad potokom, v pozadí je vidieť nádherný vodopád, v knihe o rybách nájdete zmienku o oranžovom losose, vynikajúcej pochúťke pre medvede. Pristúpite k prútu, zvolíte správnu návnadu a začínate loviť, nie Syberia II nebude simulátor lovenia rýb, to je len jeden z mnohých puzzlov, ktoré na vás v plnej verzii čakajú. Úlovok odláka medveďa a vy máte cestu voľnú, cez útes sa prehupnete na lane a demo končí.
Grafická stránka hry je na veľmi vysokej úrovni, dovolím si tvrdiť, že je to to najlepšie čo sme mohli v adventúrach za poslednú dobu vidieť. V deme sa objavilo aj zopár scrolujúcich obrazoviek, čo ma veľmi potešilo, v plnej verzii je prisľúbených viacero takýchto panoramatických obrazoviek. Interface hry sa nezmenil, jedine kurzor prešiel miernym faceliftingom, keď sa budete snažiť opustiť lokáciu, tak vás kurzor informuje o smere ktorým obrazovku opustíte maličkou šípkou. V deme zaznela hudba inšpirovaná vychodnou kultúrou predovšetkým ruskými motívmi.
Syberia II je vysoko očakávaným titulom, ktorý zavŕši a uzavrie príbeh Kate Walker a Hans Volarberga, podľa Benoít Sokala toto určite nie je posledná hra, v ktorej sa stretáme so sympatickou Kate, ale na Syberiu III rovno zabudnite.
v skratke čo bude obsahovať plná verzia hry Syberia II:
- zavŕšenie putovania Kate Walker
- 35 postáv vrátane zvierat
- geniálny design
- 4 veľké lokácie