TEAM FACTOR |
TEAM FACTOR |
No pokusov o vytvorenie konkurencie Counter Strike tu bolo veľa a ešte ich aj veľa bude. Jedným z najnovších adeptov je aj práve vyjdená multiplayerovka Team Factor.
Team Factor vytvorila nová česká firma 7FX a chceli v hre ukázať nový typ teamového multiplayeru. Boj troch teamov proti sebe v rôznych misiách. Teamom sú vždy pridelené farby červená, modrá a čierna. Červený sú Ruské vojská, modré sú Nato a čierne sú rôzne podľa mapy zvyčajne domáce jednotky rozličné podľa mapy. Všetky teamy sa skladajú s niekoľkých základných typov vojakov, vojak, špecialista, sniper a skaut. Každý má vlastné zbrane, vlastnosti a silu a je vhodný na iny typ boja. Hra je hlavne mutliplayerovo orientovaná na Lan a Internet, ale podobne ako napríklad v Global Operations si v nej môžete zahrať a zatrénovať proti botom na všetkých dostupných mapách. Ak hráte online všetky vaše výsledky sa zapisujú na centrálny server kde sa buduje vaša postava, teda zapisujú sa tam RPG parametre postavy. Vylepšujete si presnosť, výdrž, silu, maskovanie, pozornosť, zadržanie dychu. To je tiež veľmi zaujímavá novinka.
V jednotlivých misiách už všetko ide podobne ako v ostatných taktických záležitostiach. Hráči sú rozdelený na teamy a každý má svoju úlohu, kto ju splní skôr vyhráva. Máte rôzne úlohy, buď zneškodniť všetkých nepriateľov, uložiť bombu, odstrániť bombu, získať dokumenty. Hrať môžete v realistickom, alebo arkádovm móde, čo znamená v podstate to že vypnete friendly fire a respawnujete sa. Čo sa týka máp je ich tam okolo 10 v rôznych prostrediach a sú celkom slušne prepracované, dostanete sa do džungle, na letisko, do prístavu, do arabského mesta, do kúpeľov atď.
Čo sa týka zbraní čakajte podobne ako v CSku sadu reálnych zbraní, len tu rozdelených medzi jednotlivé typy postáv. Napríklad sniper má sniperku, skaut má tiché zbrane s tlmičom a detekčné zariadenia, špecialista má špeciálne zbrane ako granátomet, míny, bomby, samopal a ťažké brenenie, a nakoniec je najlepšie ozbrojený vojak ktorý je všeobecne zameraný ale jeho RPG parametre nemôžu stúpať do takej výšky ako u ostatných.
Doteraz to bolo celkom pekné ale pomaly prejdeme na trohcu nepríjemnejšie stránky hry a to engine a grafika. Síce sa nedá povedať že by bol engine pomalý, on je len nejaký divný. Možno je to naschvál tak ale v podstate som tam nevidel žiadne dynamické svetlá, postavy sa veľmi ťažko rozoznávajú všetky teamy vyzerajú veľmi podobne a väčšinou postavy rozoznáte až keď ste mŕtvy :) Najmä to platí o nočných leveloch, ktoré robí engine oblastiach hru neprehľadnou a flustrujúcou. Podobne to je aj pri džungľových leveloch kedy postavy splývajú so zeleným prostredím a ich nevýraznosť ich ešte viac zakrýva. Ale možno to tak má byť, kto vie.
Botov v single player móde ani nechcem spomínať, je to len hŕstka polointeligentov ktorý sa zapichnú samopalom do prvého roho a snažia sa ho pretlačiť. A keď sa nakoniec spoza neho dostanú rozutekajú sa po celej mape a človek pri strete s nepriateľom nevie po kom strieľa či po nepriateľoch alebo po svojich. Aj keď je pravda že skôr ako si uvedomíte koho vidíte a je to nepriateľ, ste už mŕtvy. Botovia sú dosť podobný štýlu Global operations tiež si tu raz za čas preskočia cez stenu, schody a kto vie čo ešte, ak sa im to nedarí prebúrať :)
Celkovo však hra nemusí byť až taká zlá, ak si zvyknete na slabšiu grafiku, a zoženiete si dobrý team, môže byť budovanie svojej postavy a bojovanie naraz proti dvom teamom celkom zaujímavé. A si nezvyknete ostatne hra medzi priemernými teamovkami, ktoré sa v poslednom čase dosť hromadia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|