AGE OF MYTHOLOGY |
AGE OF MYTHOLOGY |
Pripravil som zbežné preview na prichádzajúce Age of Mythology, 3d realtimeovú záležitosť od autorov kvalitnej série Age of Empires. Tentoraz nás však hra zavedie do legiend starých národov a ich nemilosrdných bohov.
Konkrétne hra ponúka tri staré národy a to Severanov, Egypťanov a Grékov. Každý národ má vlastných bohov vlastné stavby, spôsob ťažby a možnosti boja. V podstate je hra niečo veľmi podobné ako posledný Warcraft len v bledoružovom, teda máme tu veľmi rozdielne národy, 3D grafiky, stratégiu stavieb a ťaženia na klasický štýl AoE. Jedine je tu trochu jemnejšia grafika ako vo W3 a aj viac možností v priebehu hry, ako uctievanie bohov alebo postup v Érach. Hra však nebude ničím svetoborným a snaží sa držať starých osvedčených zásad stratégie.
Hra je rozdelená na kampaň, scenáriá a multiplayer, kde si v kampani zahráte rozsiahly mytologický príbeh v ktorom povediete vaše vojsko cez sériu 36 misií a postupne prejdete Grécko, Egypt a Serverské územia, podsvetie. Misie budú rôzne koncipované a budete mať vždy iné úlohy, chrániť pobrežie pre útokom námornej flotily, ničiť mytologické kreatúry, dobíjať Tróju v drevenom koni, zabojujete si medzi pyramídami a sa dostanete aj do lávou pokrytého podsvetia. Všetko je samozrejme pospájané príbehom s peknými medzilevelovými scénami podobnými Warcraftovi. V hre ostávajú aj náhodne generované scenária v single a multiplayer, tu si vyberiete povrch na ktorom budete bojovať, počet nepriateľov, a nakoniec váš národ, alebo konkrétneho boha.
Čo sa týka samotnej stratégie, základy sú rovnaké ako všade, budete stavať domy, ťažiť, trénovať vojakov, vyrábať jednotky, upgradovať a bojovať. Národy sú značne rozdielne. Spomeňme si prvých Grékov. Podobne máte základňu budovu mesta v ktorej vyrábate workerov. Tých môžete použiť na ťažbu dreva, zlata a potravín, prípadne na modlenie sa k bohovi. Maximum ľudí vám zvyšuje počet domov. Z dôležitých budov tu sú ešte baraky kde trénujete vojakov, chrám kde sa modlíte k bohom, dielňa na vývoj nových zbraní, sýpky. Pričom ak si dostatok workerov uctilo a pomodlilo sa k bohu dostanete špeciálnu božskú zbraň na jedno použitie (meteority, zemetrasenie). Tu má každý národ iné možnosti, pretože majú iného boha s inými schopnosťami. Ďalej pri budovaní chrámov ich môžete zasvätiť jednému z vašich bohov čím získate iné upgrady na silu, rýchlosť ťažby, a rozdielnych mytologických bojovníkov. Gréci majú napríklad Minotaura, alebo Medúzu. Ich základný bohovia sú Zeus, Poseidon a Hades.
Pri ostatných národoch sa niektoré veci líšia, napríklad Severani nenosia vyťažené suroviny domov ale ukladajú ich v pojazdných vozoch, a bohov si neuctievajú pri modlení ale automaticky pri boji. Ďalej u nich budovy nestavajú workery ale bojovníci takže si musíte rozmyslieť koľko ich pošlete do boja a koľko necháte doma stavať. Bohov majú svojho Odina, Thora a Lokiho, kreatúry Trolla alebo niekoľko typov Obra. Zo špeciálnych útokov majú napríklad ľadovú búrku. Egypťania majú zase jednu špeciálnu postavu a to Faraóna, ktorý môže dozerať a pomáhať svojimi silami pri bojoch, stavbách alebo ťažení. Bohov majú boha slnka Ra, Isis kráľovnú mágie, a Seta boha zla. Zo špeciálnych kreatúr majú Wedjata gigantickú kobru, alebo gigantického Scaraba.
Čo sa týka grafického prevedenia, myslím že je prijateľné. Grafika je lepšia a detailnejšia ako napríklad vo Warcraftovi. Jednotky sú detailné a celkom pekne rozanimované. Čo sa týka špeciálnych efektov najlepšie sú tu jednoznačné božské sily, kde si napríklad užijete kvalitných meteorických dážď doprevádzaný množstvom efektov, tornádo, púštnu búrku. Z vecí dotvárajúcich prostredie sú napríklad aj vlnky mora pekne rozanimovaný. Čo sa týka povrchu máp, uvidíte tu všetko od pieskových púští, zelených plání, lesov až po severské zasnežené svahy. K rýchlosti by som povedal akurát toľko že na plných detailoch s tým v 1024x768 neboli žiadne problémy na ATI8500 a 1Ghz .
Celkovo myslím že hra bude pre stratégov príjemným spestrením vianoc, a poteší podobne ako potešil cez leto Warcraft. Aj keď myslím že tam mohli trochu viac vecí vylepšiť a popridávať, lebo to stále nevychádza zo starého zabehnutého štýlu stratégií.
|
|
|
|
|
|
|
|
|