PAINKILLER: BATTLE OUT OF HELL |
PAINKILLER: BATTLE OUT OF HELL |
Netrvalo to ani pol roka a People Can Fly vyprodukovali datadisk k ich úspešnej FPSke Painkiller. Battle out of Hell nadväzuje tam, kde sa skončil pôvodný Painkiller. Po zabití finálneho bossa neprichádza vytúžený odpočinok, ale treba sa prebojovať naspäť z pekla von.
Levely
Hra je tematicky rozdelená do desiatich levelov, každý s inou štruktúrou a architektúrou. Štvrtý a posledný desiaty level sú urobené len, ako veľké arény na súboj s bossmi. Ostatné sú rozľahlé a vidno na nich kus dobre odvedenej práce. Na začiatku je to detský domov a lunapark, ktorých architektúra a ponurá atmosféra vyvoláva zvieranie brucha a povoľovanie iných častí tela. Detský domov tak trocha pripomína level z blázinca v pôvodnom Painkillerovi, len z neho cítiť väčšiu beznádej uväznených detí. Strašidelné pastelové kresbičky na stenách, kostra dieťaťa v kolese ako pre škrečka a aj samotné hladné deti ma budú strašiť ešte dlho. V lunaparku narazíme zase na neskutočne morbídne atrakcie, ako kolotoč z elektrických kresiel alebo detská manéž s pílkami, ktoré pôsobia naozaj neuveriteľne morbídne a samotná horská dráha nakoniec je len zavŕšenie naozaj podareného levelu. Po prejdení oboch už zmienených levelov som bol nabudený na tú najvyššiu mieru. Bohužiaľ ich originalita v treťom leveli akosi vyprchala a až na svetlú výnimku, ako Leningrad sa ostatné úrovne, ako Coloseum, Underworld alebo Stone Pit neodkláňajú od pôvodného konceptu pôvodného Painkillera a neprinášajú veľa nového. V úrovni Coloseum autori naprogramovali aj zopár logických hádaniek ala Indiana Jones, kde je treba preskakovať jamy s ohňom, jedom alebo kolmi. Preskočiť sa však normálne nedajú, ale treba použiť tzv. bunny jump, kedy je treba skočiť najprv raz dozadu a potom dvakrát dopredu. Človek bez internetu by na to neviem, ako prišiel a na fóre ku hre sa strhol na túto tému celkom slušný flejmvór.
|
|
|
Monštrá
Výborné je, že autori pre každý level vytvorili sadu špeciálnych monštier, ktoré perfektne zapadajú do zvolenej kulisy diania. V detskom domove sú to deti s nožmi, obživnuté bábiky, samovzniecujúce sa dievčatá s neprítomným pohľadom alebo vybuchujúce deti zašité v mechoch. V lunaparku zase stretnete rôzne typy klaunov a postavičiek na špagátikoch s hroziaco vyzerajúcimi úsmevmi na tvári. V Leningrade sú zasa nemŕtvi vojaci s opadávajúcimi kusmi mäsa alebo dva typy tankov, ktoré sa dajú zničiť len raketou alebo ťažkým a málo dostupným typom munície. V koloseu sú gladiátori, ktorí sa bránia svojimi štítmi a treba ich zasiahnuť do nekrytých častí. Vôbec na každý typ nepriateľa je treba zvoliť iný typ taktiky a ich rozmanitosť len podčiarkuje rôzne možnosti. Kapitolou samou o sebe sú menší bossovia na konci každého levelu a veľký bossovia v leveli Pentagon, Coleseum a Shadow Land. Na finálneho bossa použili zaujímavý systém seba obetovania a kamenných golemov. Každá príšerka je výborne rozanimovaná a je na nej, ako aj na iné predmety v hre použitý Havok engine, čiže sa správajú takmer realisticky a aj odletujúce kusy mäsa lietajú po balistických krivkách :).
Zbrane + Karty
Medzi nové zbrane pribudli len dva kusy, snajperský kolíkomet a samopalo-plameňomet. Zbrane majú dva módy streľby a snajperka vystreľuje buď päť kolov alebo niekoľko hopkajúcich výbušných gulí. Druhá z uvedených zbraní má, ako primárnu streľbu niečo, ako ľahký samopal a strieľa po dávkach alebo v druhom móde pľuje pekelné plamene. Trocha málo na datadisk, ale lepšie ako železným roxorom do rozkroku. Samozrejme zostali staré známe zbrane z Painkillera, rotačák+raketomet, brokovnica+zmrazujúce strely, kolíkomet+granátomet, hviezdicomet+elektromet a painkileromet, no vlastne len Painkiller. Na každú obludu platia iné zbrane a tak sa treba rýchlo naučiť čísla zbraní alebo rýchlo scrollovať kolečkom.
K novým zbraniam pribudli samozrejme aj nové karty, ktoré na určitý čas dokážu zvýhodniť vašu pozíciu. Počet kariet sa rovná počtu levelov, čiže 10. Zo zlatých kariet pribudli napr. Health Stealer (+5% zdravia z nepriateľa), Health Regeneration (pomaly dopĺňa zdravie automaticky), Fear (nepriatelia majú len 90% zdravia), 666 Ammo (na začiatku levelu sú všetky náboje na počte 666) alebo z dočasných kariet Magic Gun (nemíňa náboje), Demon Morph (okamžitá premena na démona) alebo Rebirth (plné zdravie a brnenie). Ono karty sú to mocné, ale samotné ich získanie je trochu o niečom inom. Na to, aby ste ich získali treba napr. nájsť všetky tajné miesta alebo zabiť všetkých nepriateľov, čo sú ešte len tie lepšie prípady. V horšom treba zabiť bossa do 4 minút, dohrať level s 200 zdravím alebo len s Painkillerom, či dohrať úroveň bez toho, aby sa vás vôbec niekto dotkol.
|
|
|
Audio/Video/MP
Battle out of Hell prichádza rovno s updatom 1.5 a pridá aj do pôvodného Painkillera volumetrickú hmlu a rozmazávací efekt. Ak vám Painkiller šlapal dobre, tak teraz už nemusí. Našťastie sa dajú rôzne efekty vypnúť a dosiahnuť uspokojivý framerate aj na pomalých „kancelárskych“ počítadlách. Niektorí skromnejší majitelia sa, ale sťažujú na lagovanie mouse looku aj na ich nadupaných strojoch s GF6800 a vyzývajú k opravnému patchu. Pri zmienke o vypnutí niektorých efektov na odstránenie tohto bugu len nesúhlasne kývajú hlavou, že keď to podporuje grafika, tak to musí byť zapnuté a o vypnutí nemôže byť ani reči. Tiež sa mi zdalo, že úvodná a koncová CGI animácia mala nižšiu kvalitu, ale nebudem až tak rýpať.
Audio rockový soundtrack na mňa nepôsobil veľmi vhodným dojmom. Viac by som bral OST s temnou a tajuplnou hudbou. Kloktanie gitár som stíšil a veľmi ho nevnímal. Ticho pôsobí v tomto prípade viac hrôzostrašne. Jedinou výnimkou je Leningrad, kedy sa spustí a hrá hymna bývalého Sovietskeho Zväzu (ak sa ku nej opäť vrátili, tak aj terajšieho Ruska, ale fakt neviem čo majú teraz). Jediný okamih, kedy hra pôsobila tak trocha vtipne. Sovietská hymna za útoku nemŕtvych padlých hrdinov a tankov v sprievode s vaším rotačným guľometom. Fakt vtipné.
Čo sa multiplayeru týka, tak počas písania som nenašiel server s verziou 1.5 a na iné sa mi nedalo pripojiť. Ak má niekto iné skúsenosti, tak nech napíše do diskusie. Ale podľa počtu serverov s verziou 1.35 a nižších sa ani datadisk nestratí. S 11 mapami a 7 módmi hry, ponúka Battle out of Hell široké možnosti a je si naozaj z čoho vyberať.
|
|
|
The end
Ak ste priaznivcami pôvodného painkillera, a máte znovu chuť na brutálnu akciu ochutenú humorom, tak určite doporučujem kúpenie. Pekelná a tvrdá hrateľnosť už na druhej obtiažnosti je znevážená „len“ desiatimi aj keď výborne navrhnutými levelmi a celkovú hernú dobu odhadujem na 8 až 10 hodín (na najvyššej obtiažnosti samozrejme asi 2x toľko). Ak ste priaznivcami Painkillera, niet nad čím váhať.
RECENZIE HRÁČOV |
7.4
RAINBOW
17.8.2005
Je to už niečo vyše roka, čo sa vo svetových obchodoch objavila nie príliš medializovaná, ale nakoni...prečítať celé
|
PC
Vývoj: DreamCatcher / People Can Fly Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|