EXIT 2

EXIT 2

8.0

Druhé pokračovanie úspešného, ale prehliadaného, logického (pre niekoho) rýchlika vám pomasíruje mozog.

Recenzia na PSP verziu

Už dlho ste na svojich cestách s PSP nežhavili mozgové závity? Už vás unavujú všetky tie preteky, bitky a arkádové skákačky alebo nepodarené FPS-ky? Nastal správny čas vyskúšať niečo nové a neviete čomu dať prednosť? Vhod by mohlo prísť nové pokračovanie titulu EXIT od Taita.

K druhému pokračovaniu musím chtiac nechtiac pristupovať ako k novej hre, pretože jeho starší brat sa mi do spárov nedostal a tak o ňom viem len to, že existoval a daroval herné mechanizmy sequelu. Zápletka je jednoduchá. Vy ako pán Esc máte za úlohu pomáhať ľudom v kritických situáciách, kedy je ich záchrana v nedohľadne alebo nemožná. Čo je však pre požiarnikov nerealizovateľné, zvláda pán Esc (alebo Escape, čiže únik) ľavou zadnou. Vlastne to závisí od vás a vašej schopnosti správne vyriešiť danú nebezpečnú situáciu. Pomocou vašej šedej kôry mozgovej.

Hybrid

Exit 2 by sa dal označiť ako hybrid niekoľkých logických hier ako Sokoban alebo Alien Hominid s prvkami arkády ala Prince of Persia (pôvodná séria, nie 3D). Hra je v pseudo 3D zobrazení (aj keď si to možno na prvý raz nevšimnete a javí sa len ako 2D) z bočného pohľadu s paralaxným skrolingom. Z princa má pán Esc prebrané ladné pohyby ako je skákanie, zliezanie z okrajov a beh, ale prvé husle tu hrá vždy logické myslenie a správny úsudok.

Ako takmer každá hra podobného štýlu je rozdelená na levely. V tomto prípade na rovných 100 úrovní, pričom prvá 50-ka je hneď od začiatku prístupná. Podľa toho, koľkých preživších sa nám podarí dostať na koniec úrovne a aj podľa času, ktorý nám zostane na konci, sú prideľované body. Po dosiahnutí určitého počtu sa vám sprístupní ďalší zo svetov s desiatimi úrovňami a ak si neviete v nejakom leveli dať rady alebo sa ho proste nedarí dohrať, nevadí. Proste ho preskočíte a hráte ďalej. Ale treba mať na pamäti, že veľa vynechaných úrovní sa rovná menej bodov a keď uvidíte zamotanejšie vyššie úrovne, ešte radi sa vrátite k tým starším preskočeným.

EXIT 2

Lomnická lanovka v džungli
EXIT 2

Pes obranár, len sa neopiera o bránu.
EXIT 2

Silák vie vyliezť po lane aj hore.

Zlomil sa mi opätok, pomôže niekto?

EXIT je v prvom rade o záchrane uväznených ľudí pred nebezpečenstvom a ich spoľahlivé dopravenie k východu (exit). V podstate ide stále o to isté. Buď zachrániť všetkých v núdzi alebo aspoň jedného, záleží to od obtiažnosti danej úrovne. Na to, aby ste sa dopravili až na koniec, je treba okrem prostredia a predmetov aj spoločníkov. Spoločníkom sa automaticky stáva vyslobodený človek, ktorý sa dá samostatne ovládať analógom a tiež môže niesť jeden predmet. Do úzkych prielezov sa vtesná len dieťa, to ale nedokáže zliezť z veľkej výšky a treba mu pomôcť. Dospelý vás dokáže nasledovať a pomôcť takmer so všetkým, ale nedokáže napr. (tak isto ako pán Esc) vyliezť naspäť po lane. To dokáže len športovec. Ak cestu zatarasí obrovská debna, dokáže ňou pohnúť len silák, no na oplátku zasa nevie skákať a ani sám vyliezť na vyššie miesta. No a nakoniec je tu ešte najlepší priateľ človeka a nie, nie je to pivo, ale pes. Ten dokáže preskočiť veľké vzdialenosti, ale bojí sa výšok.

Každý zo spoločníkov má svoje pre a proti a treba sa naučiť, ako ich správne ovládať a aké majú schopnosti. Nezriedka totiž príde k situácii, kedy niečo od zachráneného potrebujete, či už doniesť predmet, alebo preskočiť prekážku, no on len rezignovane kývne hlavou, že to nie je možné urobiť. Toto nabúra celý priebeh a treba vymýšľať novú stratégiu. A to už nehovorím o pokročilejších fázach, kedy posunutie nejakého predmetu len o jedno pole vedľa žiada rovno reštart levelu. Uvítal by som tu aspoň nejakú featúrku podobnú kroku späť. Ak už hráte pár minút a jeden zlý krok to pokazí, tak to vážne nepoteší. V prípade, že sa to stáva často, tak prichádza frustrácia alebo rovno preskočenie levelu.

Vcelku sympatickou špecialitkou je životopis každého zachráneného v menu. Dočítate sa, koľko má rokov, ako sa volá, kde sa narodil a hlavne to, čo ho viedlo do situácie, v akej ste ho našli. Je to síce nepodstatné, ale dotvára uveriteľnejšiu atmosféru a nemáte tak pocit, že zachraňujete len zopár pixelov.

Jeden svet nestačí

Každý z desiatich svetov ponúka svoju vlastnú grafickú tému a aj svoje unikátne hádanky. V mrakodrape sú puzzle s výťahmi a ohňom, ktorý treba hasiť, v Egypte sa dostanete do pyramídy, kde chýba priame svetlo a tak treba najprv nájsť baterku. V zatopenom svete budete riešiť rébusy s posuvnými debničkami a časovými spínačmi. V zimnej krajine bude neustály problém so šmýkajúcim sa ľadom. Inde zas budú kladkové výťahy reagujúce na váhu a sudy, ktoré treba dogúľať do správnej pozície alebo len spleť rebríkov a lán, z ktorých sa treba vysomáriť. Jedinečná grafika každého z nich je zaručená a komixové ladenie spolu s postavami si zaslúži potlesk. Tlesk, tlesk... no stačí už.

EXIT 2

Dve debničky naraz mr. Esc nepotlačí.
EXIT 2

Horí ohník horí, kto že ho zahasí?
EXIT 2

Ten sud hore treba posunúť, ale na ktorú stranu?

Predieraním sa v menu narazíte aj na položku Online mode. Ak nemáte prístup k hot spotu a ste smutní, že si nemôžete zahrať s kamarátom alebo proti niekomu zo sveta, tak vás poteším. Tento mód totiž skrýva niečo iné a jednoduchšie a tým je len internetová adresa hry a možnosť stiahnutia nových 100 úrovní na Memory Stick, môžete si ich stiahnuť aj z PC alebo PS3 (spokojný Rišo? :-)). Sú rozdelené podľa zamerania na akčné, vybalansované alebo puzzle v desiatich packoch, každý o veľkosti maximálne 300 KB. To spolu s pôvodnou stovkou dáva už celkom slušnú dávku zábavy na dlhé letné večery.

Sestra, zapíšte čas úmrtia. Máme tu Exit2-us

EXIT 2 je osviežujúci viac ako mydielko v pisoári. Zaujímavé hádanky spojené s arkádovými úrovňami kde ide o čas, tlačia adrenalín do krvi. Niekoľkokrát som sa pristihol, keď som si vravel, ešte jedna úroveň a idem spať alebo toto musím rozlúsknuť, inak nejdem drichmať. Niektoré riešenia vás napadnú až v neskorších leveloch. Nasleduje klasická šupa do čela s výkrikom „Ahá, no jasné!“ a vy zistíte, že už za tri hodiny vstávate do práce/školy/na úrad práce a že vás hra obrala o drahocenný spánok.

Komixová grafika a animácia sú v súzvuku s týmto štýlom hry a dotvárajú jedinečnú atmosféru. Snáď len hudby by mohlo byť viac ako jedna pre jeden svet (10 úrovní) a tak ide väčšinou do mute. Ak už ste teda nabažení všetkými Burnoutami, MGS-kami a Poslednými Fantáziami, ktoré však nie sú nikdy posledné, prelaďte kanál a popremýšľajte nad zadovážením hry o premýšľaní.


napísal fendi 9.5.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
EXIT 2
+ dlhý gameplay (100 hra + 100 na stiahnutie)
+ komixový dizajn a animácia postáv
+ hrateľnosť
- občas frustrujúce
- hudobný podmaz


RECENZIE HRÁČOV
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29338)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk