REAL WAR |
REAL WAR |
Real War bola jedna z veľmi očakáváných hier, firma ktorá hru vyvýjala totižto pracovala pre americkú armádu kde pre nich tvorila strategické simulácie bojov.
Hra je postavená do akurálneho konfliktu američanov z terroristami. Síce v hre je fiktívna terroristická skupina Independent Liberation Army, ale má nápadnú podobu zo známou terroristickou gurpou. Tu je organizácia zložená z niekoľkých dobre vyzbrojených východných krajín. Aktivity terroristov stúpajú a američania strácajú doma svoju suverenitu, museli začať odvetu. ILA odmietajú USA hlavne v jeho politike svetového policajta a v jeho mieštaní sa do ich konfliktov. Síce je terroistov menej a používajú staré ruské jednotky, sú odhodlaný zomrieť. Ich najväčšou zbraňou sú samovražebné útoky, a amíci sa budú viac opierať o svoj počet a svoje kvalitné zbrane.
|
|
|
V hre máte dve kampane asi po 12 misií, čo nie je veľa, ale zase ani málo pokial plánujete prejsť hru za obe strany. Pred hraním si môžete pustiť tri tréningové misie, kde vám program vysvetlí všetko od pohybu až po stavby a útoky. Celá stratégia v hre pripomína kombináciu Sudden Strike a Red Alertu. Čiže zábava a realtita. Na rozdiel od Suddenu, tu v RealWar si môžete stavať aj základňu, ale nečakajte stavbu betónových budov ako v Red Alerte, sú to väčšinou stany pozakrývané maskáčmi ktoré postavíte sa pár minút a je ich veľké množtvo od prístavou, cez naftové generátory po mechnické stany kde sa vyrábajú jednotky. Jedinou väčšou budovou pri ktorej vaši vojačikovia musia aj betónovať je asi letisko, síce to už z realitou veľa nemá, ale letisko vás poteší. Čo sa týka jednotiek v hre ich je cez 50 od pešiakov, cez Jeepy, rôzne tanky, odmínovače, transporty, raketomety, raketové nosiče, niekoľko typov helikoptér, niekoľko typov lietadiel od stíhačiek po bombardéri, a aj viac typov lodí vrátane lietadlových lodí a ponoriek. (skoro toľko ako v Sudden Strike)
Ovládanie je na 80% zhodné s ostatnými statégiami, čiže funguje systém označenia jednotiek a poslanie ich niekam útociť, plus tu sú pridané špeciálity ako strážiť určité územie, návrat na základňu, formácie atd. Ďalej je tu výhoda že môžete v menu vyberať ľubovolnú vzdušnú, pozemnú alebo vodnú jednotku, bez toho aby ste ju museli hladať na mape. To znamená ak vidíte cieľ a chcete naň poslať pár helikoptér stačí vám dole v menu navoliť vzdušné jednotky kde sa vám zobrazia všetky lietadlá a helikoptéry kde si vyberiete Apacha, pozriete si kde presne je a pošlete ho na cieľ. Alebo zase naopak vyberiete si v menu cieľ a pošlete na neho aktuálne označené jednotky.
V RealWare na rozdiel od ostatných stratégií nič neťažíte, iba čakáte kedy vám prídu zásoby helikoptérami, alebo sa vám pomaličky doplnia sami (toto tiež asi moc reálne nie je). Zo zásob potom môžete stavať budovy, alebo vojakov a vozidlá. Takisto aj lietadlá, helikoptéry a lode, ale tie už nestaváte, ale objednávate si ich a samé vám potom prídu na základňu. Najdôležitejšia budova pre vás bude Spully depot do ktorej vám budú helikoptérou automaticky dovážané jednotky. Tých je dobré mať čo najviac a najlepšie si ich chrániť. Čím viac ich máte tým viac helikoptér zo zásobami vám dôjde (teda ak ich cestou nezostrelia nepriatelia)
|
|
|
Na rozdiel od Sudden Strike a RA2 je tu menej detailov, prostredia ktoré je síce pekné, ale slabo rozanimované animované. Napríklad vačšina budov sa vôbec nemení keď je funkčná na 100%, alebo keď je zničená a funguje len na 10%, teda až na pár výnimiek, ktoré majú dva prechodové stavy. To isté pri stavbe, je postavená hneď bez nejakých animácií stavby. Ale s jednotkami to je už iné všetky sú plne 3D a dokonalne prepracované majú reálny pohybový model napr. lietadlá sa otáčajú na veľkom území kým zase naletia na cieľ, robia loopingy, rôzne vývrtky uhýbajú pred nepriateľmi. Ani celé prostredie možno nie je na najvyššej úrovni a mysím že aj Sudden strike vyzeral krajšie. Celkovo sú tu 3 typy prostredia zelené, púšť a sneh, všetky majú svoje typy budov, kopcov, stromov atď.
Renderované animácie sú premakané, nie že by v RA2 boli animácie horšie, ale tu vyzerajú úplne realisticky ako filmové ). Nedopĺňajú síce veľmi príbeh, sú len bližším zostrihaným pohľadom na jednotky a bojové akcie. Príbeh je tu tvorený hlavne komentárom, ktorý popri nich počúvate v briefingu pred misiami počúvate.
Multiplayer je už dnes samozrejmosťou a nachádza sa aj tu. Nečakajte nič extra len klasiku niekoľko hráčov proti sebe, vyberiete si mapu obtiažnosť a idete na to. Môžete hrať aj sám proti počítaču v rôznych typoch máp.
|
|
|
Hra nie je zlá, ale očakával som niečo lepšie, v zábave je to horšie ako RA2 a v stratégií asi horšie ako Sudden Strike. Síce je tam pár povbudivých a jedinečných vecí ale mohli to ešte dopracovať vtedy by to bolo super. Napríklad mi pri toľkej realite vadilo vyrávanie jednotiek na základni, si ich s prsta vycucali? Tak isto vojakov, aj keď oni mohli prísť v krabiciach so zásobami :)
Real war mimochdom vyšiel vo veľmi dobrom aj zlom obodobí. Zlé preto že vychádza akurát s Yuriho pomstou a v dobrom preto, lebo momentálny konflikt je veľmi podobný a určite to budú chcieť všetci američania terroristom nandať.