TALES OF MONKEY ISLAND |
TALES OF MONKEY ISLAND |
Začalo to na Melee Island. Guybrush Threepwood sa stal obávaným pirátom, ľsťou a podvodom oklamal LeChucka, získal Elaine a odvtedy brázdia moria Karibiku.
Stalo sa to na E3, kde boli ohlásené dva produkty previazané na sériu The Secret of Monkey Island. Prvým bola graficky a zvukovo vylepšená pôvodná verzia (nie až tak pôvodná, ale z roku 1992 určená pre CD-ROM) z dielní LucasArts. Ten druhý bol nový videoherný seriál od Telltale Games. Autori Sam & Max, Strong Bad a Wallace & Gromit vedia narábať s licencovaným materiálom a ďalšiu sériu adventúr od nich vítame s otvorenou náručou.
Čo sa však zmení, je systém hodnotenia, keďže jednotlivé epizódy v sérii sa po hernej stránke odlišujú len minimálne a sú postavené na identických základoch, rozhodli sme sa, že nebudeme hodnotiť každú jednu zvlásť (ako sme to robili doteraz), ale zhodnotíme celok, pričom sa bude brať na zreteľ aj finálna cena za všetky epizódy. Novým seriálom sa nebudeme vyhýbať, práve naopak, každý dostane rovnaký priestor ako tie predošlé a tie nové budú predstavené formou krátkeho preview ako Tales of Monkey Island.
S každým novým seriálom od Telltale Games je čoraz ťažšie napísať niečo nové. Bez ohľadu na licenciu si hry (jedna od druhej) požičiavajú nápady, napriek jemnému progresu a experimentovaniu s ovládaním. Tales of Monkey Island funguje na hybridnom ovládaní, postavičku Guybrusha ovládate klávesnicou a prostredie skúmate pomocou kurzora myšky. Druhá varianta počíta iba s použitím myši, no nie je postavená na tradičnom point n click systéme. Zatlačením ľavého myšítka sa objaví okolo hrdinu kružnica a červená šípka, ktorá určuje smer, ktorým vykročí. Nešikovné a komfortu priečiace sa riešenie.
Hor sa na poklady
Tales of Monkey Island je takisto aj harvérovo náročnejšia ako predchodcovia. S použitím pokročilých efektov (počas rozhovorov neprehliadnuteľný depth of field) už je takmer nemožné na notebookoch s integrovanou grafikou rozbehnúť hru plynulo aj pri minimálnych nastaveniach. Ovládanie a hardvérová náročnosť popiera úvodnú ideu o vytváraní hier pre všetkých.
Momentálne mi príde na um iba adventúra In Memoriam, ktorá sa súčasne odohrávala na dvoch frontoch, v hernom svete a na fiktívnych internetových stránkach, ktoré boli zdrojom informácií potrebných na postup. V Tales of Monkey Island je integrovaná jemne predistilovaná verzia interakcie s oficiálnou stránkou. Vzájomné prepojenie prináša ovocie v podobe nových máp k pokladom, ktoré musíte v hre nájsť podľa symbolov.
V podstate ide o akési výzvy (challenge) postavené na rovnakej schéme ako logické hádanky. Na mape máte symboly zvieratiek (CENZÚROVANÉ) (CENZÚROVANÉ) (SPOJLER) (CENZÚROVANÉ) a tie vás privedú k miestu “X”, ktoré označuje nájdený poklad napríklad aj trápny wallpaper. Nové mapy a zvedavosť, čo môže byť zakopané v džungli, je však mocnejšia.
Gaybrush Peepwood
Hrdinami Tales of Monkey Island sú starí dobrí známi Guybrush Threepwood, dáma vo večných problémoch Elaine, ženby chtivý a zákerný duchopirát LeChuck a Voodoo Lady. Telltale si však pre rozpovedanie nového príbehu natiahnutého naprieč päť epizód prizvali na pomoc aj nové postavy so šialeným osudom alebo poslaním. Veď čo si myslieť o pirátovi, ktorý sa živí výrobou jednorožcov zo skla alebo zberačom akčných figúrok zo série Power Pirate. Telltale opäť bravúrne narába s predlohou, trúfa si odkazovať na predošlé dobrodružstvá, inšpirovať v iných dielach, ale hlavne sa držať absurdného humoru a nevystrieľať muníciu hneď v úvode.
Prvá epizóda Screaming Narwhal začína katastrofou. Keď sa už Guybrush môže zbaviť LeChucka raz a navždy, niečo sa pokazí a namiesto večného odpočinku vráti zloduchovi život, premení ho na človeka a kliatbu absorbuje jeho ruka, čím vstupuje na scénu nová postava. Posadnutá ruka, ktorá supluje zlé dvojča Guybrusha, je len začiatkom. V úvode je potopená loď s lupom, hrdina stráca z dohľadu Elaine a sám sa ocitá na odľahlom ostrove Flotsam, kde už po tisícky dní nefúka priaznivý vietor.
Lenže tu problémy nekončia. Guybrush zisťuje, že premena LeChucka na človeka si vyžiadala daň v podobe obrovskej voodoo kliatby, ktorú môže pohltiť iba posvätná a legendárna špongia (mňa sa nepýtajte, odkiaľ berú scenáristi inšpiráciu, ale je to logické, špongia vysaje všetko). A tak sa roztáča kolotoč veľkého dobrodružstva, no najskôr sa musí Guybrush dostať z prekliateho ostrova!
To som už niekde...
Tales of Monkey Island pôsobí po dohraní ako skutočný remake, resp. nadstavba legendárnej adventure série. Má všetky charakteristické črty, ktoré robia Monkey Island Monkey Islandom. Cestovanie po mape, neviditeľná bitka schovaná za múrmi, vedenie dialógov, ktoré síce neroztrhajú bránicu, no vyvolajú poriadny úsmev na tvári, dokonca zdieľa rovnakú štruktúru ako originál - Guybrush musí získať loď, posádku a potom vyraziť na more. Logické problémy sa držia jednoduchej obtiažnosti a už sa tak viditeľne neriadia pravidlom troch (ale štyroch).
Z nepochopiteľných dôvodov autori vyskakovací inventár umiestnili na pravú stranu obrazovky, nie je ho možné vyvolať klávesou Shift a ak chcete skombinovať predmety, musíte ich umiestniť do predpripravených slotov a ak ich chcete preskúmať, treba kliknúť na prehliadnuteľný nástroj lupy. Doba vyvolávania príkazov a skladanie viet je už dávno prežitok, tak prečo sa táto archaická mechanika objavuje v modernej adventúre?
Napriek všetkému je Tales of Monkey Island ďalšou sľubnou sériou, ktorej v použitom humore nemôže konkurovať žiadna iná adventúra. Experimentovanie s interfacom a ovládaním Telltale sa dá prepáčiť za predpokladu, že vám je pirátska tematika blízka a k žánru ste nedávno pričuchli. Spolu s The Secret of Monkey Island: Special Edition ide o druhé znovuzrodenie klasiky s obľúbenými postavičkami a príbehom o láske, pomste a jednom obrovskom poklade. Tak natiahnuť plachty a Ahoy!
PC
Wii Vývoj: Telltale games / Telltale games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|