STARCRAFT II: WINGS OF LIBERTY

STARCRAFT II: WINGS OF LIBERTY

Prvé dojmy z MP bety

Dojmy

Blizzard nerobí zlé hry a každá má niečo do seba. Sú totiž robené veľmi precízne, čo sa neraz odrazí aj na posunutí termínu vydania. Blizzard nevydáva nedopracované hry, treba na ne dlho čakať. Zvyčajne sa však trpezlivosť vypláca. Momentálne sa čaká predovšetkým na stratégiu Starcraft II, ktorá má k svojej premiére najbližšie. S veľkým zadosťučinením som vstúpil do uzatvoreného betatestu a je čas podeliť sa s vami o dojmy z prvého hviezdneho výletu.

Bol som pripravený na raketový štart, ale moje nadšenie schladil dosť nešťastne riešený vstup do beta testu. Vstupný kľúč sa totiž dal použiť len po zaradení do beta verzie nového Battle.netu a ten sa zas dal použiť len po zaregistrovaní aspoň trial verzie World of Warcraft. Blizzard asi predpokladá, že všetci hrajú „wowko“, no ja ako svetlá výnimka som sa chvíľu potrápil, kým som prišiel na to, aký je v registrácii háčik a prečo môj kód nemohol byť prijatý. Po vyriešeníí blizzardovského puzzle s registráciami som však už nenarazil na žiadne komplikácie a samotný priebeh hrania bol hladký ako detský zadoček.


Nový Battle.net

Uzatvorená beta nie je len testovaním nového Starcraftu, ale aj inovovaného online systému Battle.net. A keďže s ním prídete do kontaktu skôr, ako odohráte prvý zápas, trošku si ho priblížime a to hneď na začiatku. Hráči pri vstupe použijú štandardné prihlasovacie údaje a môžu si zvoliť ikonu avatara, ktorý ich reprezentuje, respektíve bude reprezentovať v blizzardovských hrách. Nemusíte sa obávať komplikovaného vymýšľania nicku. Systém povoľuje rovnaké nicky rôznych užívateľov s tým, že v prípade nutnosti ich rozlíši podľa prípony, ktorú si tiež stanovíte a slúži ako sekundárny rozpoznávací znak.

Menu tvorí viacero okien, pričom ikony pre základné sekcie sú v ľavom hornom rohu, kde si aj vyberáte režim single, alebo multiplayeru do zvolenej hry. Menu a podmenu zahrňujú achievementy, zoznam priateľov, záznamy z hier, štatistiky, históriu. Chatovacie okno Battle.netu sa dá vyvolať aj priamo počas hrania, pričom sa môžu spojiť užívatelia rôznych hier od Blizzardu. Spočiatku sa to bude týkať titulov Starcraft II a WoW, nekôr by mali byť zahrnuté všetky produkty spoločnosti. Nechýba rebríček, do ktorého budete zapísaní po zahraní desiatich „ostrých“ zápasov v tom istom režime.

V prípade Starcraft II sú to režimy jeden na jedného až štyria na štyroch. Mód "každý proti každému" sa hrá výlučne vo forme štandardnej, nehodnotenej hry. Štandardné zápasy okrem uvedených režimov umožňujú kombinovanú hru živých účastníkov a AI. Hráči si vyberajú zo zoznamu nadefinovaných (neskôr aj samotnými hráčmi vytvorených) máp a scenárov. Po výbere mapy vstúpite do lobby, kde čakáte na príchod ostatných účastníkov zápasu a štart. Záujemcovia o rovnakú mapu a režim sa postupne začleňujú, mapy sa automaticky vytvárajú nové, s rovnakými parametrami. Ak ste do lobby vstúpili ako prvý v poradí, ste hostiteľ a odštartujete hru. Menu máp ukazuje popularitu jednotlivých scenárov, ak sa prihlásite do tých najpopulárnejších, hra sa často začne v priebehu jedinej minúty.


Starcraft II

Beta verzia sa zamerala na testovanie vybraných multiplayerových režimov. Priebeh je vlastne rovnaký, mení sa len postavenie hráčov a ich počet. V budúcnosti očakávame pestrý sortiment módov. Ak ste hrali pôvodný Starcraft, herný systém budete mať v malíčku a dokonca aj užívateľské rozhranie sa takmer vôbec nezmenilo. Hra je opäť o ťažbe minerálov a plynu, ktoré potrebujete na budovy a produkciu jednotiek, čo nasadzujete do boja. Tu tvorcovia nič nové neriešili, upravili sa však niektoré povely a funkcie pri ovládaní a získavaní posíl. Hra teraz umožňuje zaradiť do skupiny podstatne vyšší počet jednotiek. V prípade Zergov osobitne stanovíte východiskový bod nových robotníkov a bojových síl. Keď označíte viacero lariev, myšou postupne naklikáte, čo sa má vyliahnuť a teda nemusíte vyprodukovať jeden druh, ale rôzne zoskupenie. Napríklad súčasne dáte vyrábať robotníka, overlorda a mutaliska. Podobných prvkov nájdete v hre viacero.

Výrazné zmeny sa týkajú sortimentu jednotiek pre všetky tri rasy - Terranov, Zergov a Protossov. Mnohé osvedčené zostali, ale bohužiaľ niektoré obľúbené sa stratili. Navyše nové posily nie sú vždy adekvátnou náhradou. Blizzard sľuboval a menil, nie vždy ideálne. Isté nové jednotky a schopnosti sú výborné, ďalšími prírastkami som však bol sklamaný. Je zjavné, že niektoré sú vyslovene len do počtu a je zbytočné ich vyrábať, keďže sú málo efektívne, alebo sú odvarom výkonnejších alternatív. Napríklad zergovský roach je vlažným bratrancom našťastie stále prítomných hydraliskov. Vie sa síce pohybovať pod zemou, ale na oplátku „pľuje“ len na pozemné ciele. Čiže je obvykle lepšie investovať do praktickejších hydraliskov, ktorí zlikvidujú aj lietadlá. Pokojne by stačilo dať „podzemný prechod“ hydrám a roachov vymeniť za niečo nápaditejšie. Alebo aj úplne vypustiť. Aj tak v multiplayeri väčšinou využijete len časť dostupných druhov, niekedy vystačíte s tromi alebo štyrmi, takže lacný zbytok vás nebude veľmi trápiť. Po niekoľkých desiatkach hier musím povedať, že niektoré druhy som na bojisku videl len ojedinele, alebo dokonca vôbec!

O mnohých jednotkách a ich schopnostiach sme vás už informovali v novinkách z prvej ruky od Blizzardu, ale priblížim vám aspoň niektoré najzaujímavejšie. U Zergov sú opäť obranné budovy proti pozemným a vzdušným útočníkom. Dajú sa však vyňať zo zeme a premiestniť. Sliz rozširujú overlordi a to kdekoľvek na mape, rozširujú ho aj nádory produkované kráľovnou. Kráľovná má okrem toho vynikajúcu schopnosť priebežne pridávať do hniezd larvy, ktorých je potom dvojnásobok. Ak má dosť energie a oplodní tri hniezda naraz, môžete jednorazovo vytvoriť jednotky z bezmála dvadsiatky lariev. Lietajúci guardiani teraz v pravidelných rýchlych intervaloch vylučujú na zem malých hryzúcich škodcov a pri väčšom počte hravo vyplienia základňu. Budovy sa naďalej tvoria morfovaním z robotníkov.

Terrani môžu zabezpečiť bázu obranným kanónom, vtedy sa ale nedá pripojiť radar a budova stratí schopnosť lietať, ktorú inak má, podobne ako ostatné budovy. Univerzálnym obranným a útočným prostriedkom sú vikingovia. V letovom móde útočia na vzdušné ciele, po zosadnutí na pozemné. Keď priletia do centra nepriateľa a zosadnú, spôsobia paseku. Zaujímavosťou je možnosť pripojiť k barakom, letisku a továrni dva druhy prípojok. Jedna z nich umožní produkciu pokročilých posíl, druhá však umožní vyrábať v tej istej budove dve jednotky naraz! Výber je niekedy ťažký. Dobrým štandardom sú naďalej obliehacie tanky, krížniky, duchovia zameriavajúci nukleárne strely. Silnou oporou je masívny stroj Thor. Sklady sa dajú použiť ako obranné valy, ktoré je možné podľa potreby stiahnuť do zeme.


Protossovia si ponechali lietadlové lode a tie sú momentálne veľmi silné. Hlavne keď ich podporí mega jednotka - materská loď - okrem iného schopná skryť všetky budovy a jednotky v dosahu. Popri tom majú niekoľko zaujímavých pozemných jednotiek, vrátane štvornohých phoenixov a dlhonohých colossusov, ktorí vykročia aj na vyvýšený terén. Okrem toho majú leteckú posilu, ktorá portuje vyrábané prírastky do svojho okolia. Nové pozemné jednotky sa dajú teleportovať aj k vzdialeným pylónom, ktoré naďalej slúžia ako energetické pole pre napájanie budov. Výstavba prebieha samovoľne po impulze od ťažobných sond. Zachovali sa templári a temní templári, no vytvoríte z nich len jeden druh archona.

Multiplayerové boje sú podobne, ako v jednotke, rýchle a dynamické. Aj na mapách pre nováčikov musíte vykazovať značnú zručnosť. A treba tiež počítať s rýchlymi a niekedy aj rovno finálnymi útokmi súperov už v prvých minútach hry. Hlavne, keď sa najčastejšie používa najrýchlejší režim hrania. Za zmienku rozhodne stojí možnosť posielať suroviny svojim spojencom, ktorá v pôvodnom Starcrafte veľmi chýbala. Teraz už hoci aj s jediným zostávajúcim robotníkom môžete za pomoci spolubojovníka postaviť všetko od nuly, teda ak vám dá súper toľko času.

Zhrnuté a podčiarknuté. Starcraft II ponúkne novú formu kampane pre jednotlivca, samotný systém hry a ponuka multiplayeru však doznali len kozmetické zmeny. Kto mal rád pôvodnú hru, dvojkou nepohrdne. Kto sa so Starcraftom ešte nestretol, ocení diametrálne odlišnú taktiku za každú z troch rás, akú iné stratégie neposkytujú. Starcraft II síce nebude prevratný titul, ale každopádne veľmi zábavný a je sa na čo tešiť.


napísal uni 15.3.2010
Páči sa mi!
STARCRAFT II: WINGS OF LIBERTY


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29934)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk