RESISTANCE 3 |
RESISTANCE 3 |
Insomniac Games po troch rokoch vývoja finišuje tretí a zároveň posledný diel boja proti Chimére road tripom cez celú Ameriku. Posledným míľnikom je otestovanie infraštruktúry, stability sieťového kódu, serverov a ich záťaž. Obyčajne sa to rieši otvorenou alebo uzatvorenou betou a nie je tomu inak ani v prípade Resistance 3. Tu sa patrí dodať, že multiplayer, resp. co-op tvorili v predchodcovi separátnu časť a i keď boli na jednom disku spolu s kampaňou, dali sa hrať osve a každá mala svoju strmú krivku hrateľnosti.
V trojke sú takisto základné kamene tri, v uzatvorenej bete, aktuálne prebiehajúcej pod kódovým označením Insomniac Games & Friends, sa hrá iba kompetitívny multiplayer, konkrétne dva módy – TDM a Chain Reaction. Po bezmála 3 GB stiahnutých dát (polovicu z toho tvorí nový update (aktuálna verzia)) sa nám naskytla príležitosť ochutnať štvrtinový multiplayer. Resistance 3 oproti predchodcovi dokáže obslúžiť iba 16 hráčov naraz, čo je oproti 60 z matematického hľadiska poriadny krok späť.
Obrovské mapy sú fuč, lokálne boje na viacerých častiach rozsiahlych máp a s nimi aj chaos. V Resistance 3 sa mení globálna vojna spolu s príbehom na osobnejšiu spoveď odboja proti Chimére a tomu zodpovedá aj nálada multiplayeru, ktorý sa počas prvých momentov nedá neporovnať s ktoroukoľvek inou FPS inšpirovanou Call of Duty, systémom upgradov a odomykaním výzbroje pre lepšie výsledky s rastúcim levelom a štedro rozdávanými skill pointmi na upgrady. Nebol by to však Insomniac Games, keby sa ten pocit začal s narastajúcimi levelmi a novým vybavením vytrácať.
Základná výbava
Resistance 3 patrí do kategórie veľmi rýchlych FPS, multiplayer má neuveriteľné gule a od prvého výstrelu až do poslednej sekundy alebo fragu, ak je zápas limitovaný počtom killov, si udržuje veľmi vysoké tempo. To sa síce vylučuje s pomalým pohybom, ako keby postava stála po kolená vo vode a mierením, ktoré mnohí pripisujú váhe zbraní. Ovládanie je však rýchle, bez lagov a umožňuje aj vďaka minimape so zobrazenými nepriateľmi pohotovo reagovať a presúvať sa do víru boja alebo stiahnuť, ak si potrebujete dobiť život niekde, kde vás neprekvapí súper.
Ak vidí spolubojovník nepriateľov, vidíte ich aj vy, pozície sa však vytratia, ak v tyle dôjde k prestrelke a nikto z vašich neprežije. Vzhľadom na otvorenosť oboch máp – Trainyard a Seaside – sa dlho na jednom mieste nedá vydržať. Majú spoločné charakteristiky v poschodových domoch aj dominantným objektom, ktorí delí mapu na dve časti. V prípade vlakovej stanice je to polorozpadnuté benzínové čerpadlo s chátrajúcim obchodom a na vidieku je to zase vyschnuté koryto rieky s mostami. Medzi hráčmi sa však už našli aj takí, ktorí dokážu v prvej sekunde krátko po respawne zakľúčovať prvý kill sniperkou cez celú mapu. Napriek podobnosti máp majú odlišnú charakteristiku a iné úzke hrdlá, ktoré sa zápas od zápasu presúvajú na jednu alebo druhú stranu.
V bete sa hrajú iba dva módy z piatich; prvý je tradičný Team Deathmatch, ktorý netreba bližšie predstavovať, druhým je Chain Reaction, variácia na teritoriálnu vojnu a obsadzovanie kontrolných stanovíšť. Podmienky víťazstva sú v prípade TDM jasné, kolo končí po desiatich minútach a potom sa vymieňajú strany, u Chain Reaction je nutné obsadiť všetky majáky, ak sa nedarí, o víťazovi pri vyrovnaných silách môže rozhodnúť nakoniec aj počet killov. Oba módy sa hrajú na dve kolá, po nich zostáva čas na prezbrojenie alebo prerozdelenie skill bodov získaných levelom.
Zbrane hromadného online ničenia
Kto už niektorý z vojnových titulov hral, tomu bude systém upgradov a odomykania zbraňového arzenálu jasný od začiatku. Vaše aktivity sú v hre odmeňované expami, nech už ide o zabitie, headshot, melee útok, záchranu kolegu pred istou smrťou, ich kumulovaním si zarábate na vyšší level, ktorý v ponuke sprístupňuje jednotlivé zbrane, aktívne schopnosti, pasívne vlastnosti (tu nazývané atribúty), ďalšiu výzbroj a na konto vám pripisuje aj skill pointy, ktoré použijete na ich nákup. V Resistance 3 neexistujú tradičné povolania (medic, assault, engineer), ale postavu si sami formujete odomknutým arzenálom. Síce sa s nižšími levelmi odomknú aj predpripravené loadouty previazané na jednotlivé zbrane (sniperka – DeadEye, útočná puška ľudí Carbine, útočná puška Chiméry Bullseye, brokovnica), je ideálne si vytvoriť vlastnú výzbroj a tú ešte upgradnúť.
Každá zo zbraní má aj sekundárny mód streľby, vrátane nového Mutátora, nabitého infikovanou muníciou. Carbine páli po dvoch upgradoch tri granáty, Bullseye chŕli explodujúce projektily a brokovnica rovno nepriateľa zapáli. Práve zbrane sú zásadným determinantom, ktorý vám pripomína, že nehráte Call of Duty, ale práve Resistance s netradičnými nástrojmi skazy. A potom sú tu atribúty ako vlastný hologram, zvýšená kadencia pri pohľade cez mieridlá, po smrti objavujúce sa potvorky napádajúce ostatných, nosnosť pre dve zbrane, štít na úkor mobility a pod. Atribúty podobne ako zbrane a schopnosti sú upgradovateľné, zvyšuje sa ich účinok aj doba trvania. Pri stopovaní vidíte, ktoré stopy už vychladli a ktoré sú ešte horúce.
Medzi aktívne schopnosti patrí bublinový štít, zásobovací maják pre muníciu, označenie nepriateľov červenou siluetou alebo projekcia druhého ja pre zmätenie. Po vašom boku beží hologram, ktorý sa snaží napodobiť správanie hráča, ale ak vbehnete do domu, alebo sa plazíte pri stene, tak zmizne a opätovne sa objaví po vašej druhej strane. Protivník takto môže identifikovať návnadu a našiť to do vás. Resistance 3 počíta aj s kill streakmi, pri troch killoch sa Chiméra môže spoľahnúť na neviditeľnosť, ľudia zase na osobný štít.
Chiméra vs posledný odboj
Prvé minúty v bete pôsobia veľmi obyčajne a môže za to aj samotný vizuál, ktorý je snáď horší ako u predchodcu. Multiplayer beží v upscalovanom režime, nižšie rozlíšenie je maskované celoobrazovkovým blurom, zastiera všetky detaily a trpia tým prevažne textúry. K obdobiu 50. rokov sa hodí, ale nie je to dobrá vizitka pre Insomniac Games. Resistance 3 zatiaľ vyzerá, ako keby ste sa pozerali cez zaprášené okno. Zvuky na druhej strane suplujú aj ukazovatele na HUDe, počujete, po akom povrchu šliapete, kto vám za chrbtom beží, kedy sa dobíja štít, kedy je aktivovaná schopnosť a pod. Sú to detaily, ale vďaka nim sa môžete sústrediť na dianie na obrazovke.
Beta Resistance 3 má familiárny rozbeh, do svojho tempa sa dostane až s odomknutou minimálne polovicou arzenálu, kedy sa od zabehnutného štandardu odkláňa, nie drasticky, ale dostatočne na to, aby ste sa opätovne vracali, zbierali medaily za zásluhy a levelovali až na 20. úroveň, čo je v súčastnosti strop.
Verejná beta pre členov PlayStation Plus začína 10. augusta.
PS3
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|