HARD RESET |
HARD RESET |
Poľsko sa stáva európskou vývojovou veľmocou a k už zabehnutým štúdiám práve pribudlo ďalšie - Flying Wild Hog zložené z už skúsených vývojárov, ktorí pracovali na Zaklínačovi, Sniper alebo Painkiller tituloch. Síce RPG to tentoraz nebude, ale ich prvý titul Hard Reset má blízko k Painkiller sérii a podobným retro arkádovým FPS strieľačkám, na ktorého bol tento rok bohatý. Teraz nerátame COD ako arkádovú strieľačku, ale štýl čistého strieľania, aký sme videli v Bulletstorm, Duke Nukem alebo aký znovu vráti späť aj v Serious Sam III.
Hard Reset nás na rozdiel od ostatných zavedie to temnej kyberpunkovej budúcnosti, presne takej akú by sme videli v Blade Runnerovi alebo najnovšie v Deus Ex, len tu má grafika nádych prevažne do modra a nie do hnedo-oranžova a namiesto ľudí z nepriateľskej korporácie mesto, obsadili nepriateľski naladení roboti nepriateľskej korporácie. Príbeh v pozadí vám vyrozprávajú komiksové scény a nájdete tam presne to, čo od futuristickej hry očakávate. Dôležité dáta, ktoré treba získať, nanobotov, lietajúce vozidlá a hlavne korporácie snažiace sa ovládnuť všetko, na čo siahnu. V príbehu je toto všetko, ale nie je výrazný, nikam vás neženie a skôr sa nechávate unášať koridorom levelov a masami explózii ako tým, kam to vlastne idete a čo máte spraviť.
Hard Reset ponúka čisto singleplayerovú kampaň žiadny multiplayer alebo kooperáciu. Na jedno prejdenie si vyhraďte 4 až 5 hodín, ale vďaka šikovne navrhnutým upgradom zbraní vás titul núti prejsť ho dva alebo až trikrát, pričom neustále objavujete nové možnosti likvidovanie protivníkov. V hre totiž máte dve základné zbrane - projektilovú a energetickú a k tomu ešte aj parametre vašej postavy, všetko môžete rozsiahlo upgradovať. Na upgrady však musíte zbierať Nano bloky, ktorých je v leveloch poskromne a teda nové možnosti sa sprístupňujú pomaly (je vhodné hľadať tajné miestnosti). Vždy si však môžete vybrať, čo si odomknete. Napríklad sa tak zameriate len na jednu zbraň, ktorú aj tak pravdepodobne na jedno prejdenie nevymaxujete. Popritom si vylepšíte zdravie alebo regeneráciu brnenia vašej postavy.
Projektilová zbraň funguje ako útočná puška, brokovnica, granátomet, raketomet, každý s tromi typmi upgradov. Energetická má rovnako sériu módov so sériou upgradov s podobnými funkciami len s tým rozdielom, že je výhodnejšia na zastavovanie väčších más protivníkov. Nakoniec vo virtuálnej zbrojnici môžete upgradovať svoje vybavenie, zvyšovať energiu, brnenie, detektory nepriateľov. Všetko pridáva príjemné vylepšenie hrateľnosti a to hlavne pre drsne nastavenú obtiažnosť, kedy je každá nová zbraň a upgrade nenahraditeľný. Na vyšších obtiažnostiach sa totiž skutočne zapotíte, keďže tu nie je žiadny cover systém ani automaticky regenerované zdravie. Musíte len rýchlo vymieňať zbrane, ustupovať a hľadať lekárničky, ktoré zostávajú po explodovaných robotoch.
Síce tu žiadny cover systém a regenerácia nie sú, je tu jeden výrazný element boja a to prostredie, ktoré využijete na zničenie protivníkov a to či už sudy, explodujúce vozidlá, alebo čo je najefektívnejšie a to elektrické zariadenia, ktoré po rozstrelení vytvoria elektrizujúce pole ničiace všetkých robotov v dosahu. Prostredie je priam navrhnuté na ich likvidáciu v tomto štýle a keďže nechýba reťazenie explózií, po jednom výbuchu môžete vidieť explodovať celé poschodie, námestie alebo tunel, v ktorom sa práve nachádzate.
Hrateľnosťou Hard Reset nikdy neopúšťa priamu arkádovú akciu a hlavnou úlohou hráča je skosiť hromady robotov, rýchlo prepínať zbrane a čas od času zničiť zdroje energie, aby ste sa pohli ďalej, zapnúť terminály a rôzne interaktívne prístroje v Doom 3 štýle, kde sa zbraň okamžite po prejdení nad displej zmení na kurzor. Príjemné oživenie neustálej streľby, aj keď mimo terminálu na upgrade zbraní, sú to len jednoduché tlačidlá.
Najväčšiu extázu v titule predstavuje niekoľko bossov, ktorí sa skutočne vydarili. Každý je iný, každý je masívny a epicky ukončuje jednotlivé časti Hard Reset. Vždy ich musíte zničiť na niekoľko etáp, ktoré sa striedajú so záplavami malých robotíkov. Oproti tomu najväčšou škodou hry je absencia quicksave pozícií, ktoré by sa hre na vyšších obtiažnostiach skutočne zišli. Ostal len checkpointový systém a ten je priam v rozpore s old-gen ladením. Škoda, inak by hrateľnosti prakticky nič nechýbalo
Grafika je v Hard Reset na vysokej úrovni. Očarí vás architektúra, dynamické nasvietenia, detailné povrchy objektov a prepracované efekty. Hra v tejto oblasti ponúka presne to, čo by ste od exkluzívneho PC titulu čakali. Samozrejme, Flying Wild Hog je malá nezávislá firma a pri prvej hre nemôžeme očakávať výrazné investície, čo sa odrazilo aj na samotnom koncepte hry založenom na boji proti robotom. Totiž postavy by na potrebnú kvalitu vyžadovali motion capturing a preto animácie neuvidíte ani prestrihových scénach, ktoré sú komiksové. Spolu to však vytvára pekne zladený titul, aj keď vzhľadom na absenciu ľudí, trochu pustý a mŕtvy.
Pustosť prostredí čiastočne vynahradia desiatky robotov púšťajúcich sa do vás, sekajúcich vás na kúsky a explodujúcich v masívnych počtoch hneď ako na nich vytiahnete svoje zbrane. Trochu škoda, že explózie nepriateľov pôsobia menej ostro a nie sú na takej úrovni ako prostredie. Celkový výkon hry je decentný a pri high nastaveniach nebude mať problém ani staršia karta, na ultra v maximálnom rozlíšení už však treba výkonnejšie železo.
Celkovo môžeme Flying Hog za Hard Reset len chváliť, ktorý bude veľmi pekným prídavkom do veľkou rýchlosťou sa rozrastajúcej hernej scény v Poľsku, ktorá až na malé výnimky produkuje nadpriemerné tituly. Hard Reset pobaví, vráti vás späť do časov klasických FPS, kde hralo prím zabíjanie množstva nepriateľov, hľadanie tajných miestností a zbieranie lekárničiek. Možno je trochu monotématický a mimo nepriateľov prázdny svet, ale dynamika a akcia nechýbajú. Množstvo upgradov priam motivuje zbierať NANO elementy, odomykať ďalšie vlastnosti zbraní a prechádzať hru znovu a znovu.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Flying Wild Hog / Comgad / Flying Wild Hog Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|