Codename: Oubreak sa po prvých hodinách hrania javí ako ďalší pokus skĺbenia akcie a taktickej hry. Pred každou misiou si navrhujete team, ktorý je zložený z niekoľkých mužov, pričom každý ma inú špecializáciu (výbušniny, snajper atď). So zvyšujúcim počtom splnených misií rastú aj základné vlastnosti vojakov, čo osobne považujem za veľké plus. „Kolegovi“ počas misie zadávate príkazy cez F-ká na klávesnici; teamová spolupráca je jednoduchá a účinná zároveň. Oproti konkurenčným hrám podobného typu (Operation Flashpoint, Delta Force) ponúka jednu novinku – prepínanie sa medzi hráčmi. To niekedy značne poteší, lebo ľudia z vášho teamu majú vo zvyku niekde zmrznúť, alebo sa niekde úplne od veci zatúlať. Automatické prepnutie do nich sa aktivuje aj po smrti aktuálneho hráča za ktorého hráte. Okrem iných výhod to prináša zvýšenie šance na úspešné ukončenie misie, pretože po smrti jedného z vojakov automaticky prevezmete kontrolu nad druhým. Len tu sa vám samozrejme znižuje počet vojakov a ich možnosť výberu do ďalších misií. Preto pozor na každý zásah a vedzte, že už v najľahšej Arcade obtiažnosti nepriatelia strieľajú presnejšie ako vy. Ak uvidíte strážnu vežu hneď sa niekam snažte zaliezť a hneď odstreliť strážnika.
Čo sa týka zbraní, máte len jednu. Áno presne len jednu zbraň, ale nie je obyčajná je to plne automatická multifunkčná puška pre špeciálne jednotky. Stlačením tlačidla sa vám zbraň automaticky modifikuje na požadovanú streľbu, teda na guľomet, odstrelovačku, sniperku, laserovú pušku, alebo raketomet. Na puške je namontovaný aj kvalitný ďalekohľad, ktorý vám podľa typu pušky zvolí maximálne priblíženie a zapne audio zoom, ktorým napríklad počujete, ako šuští lístie pod nohami vojakov. Najviac asi využijete veľmi presnú sniperku, a teoreticky aj guľomet ak sa s ním naučíte zaobchádzať, lebo sa vám budú pri streľbe s ním ruky triasť ako malému decku.
Takto v hre vám odpadá zbieranie stále lepších zbraní. Ale zase náboje nie su neobmedzené takže budete si musieť vystačiť s tým čo si zoberiete so sebou na začiatku a s tým čo ukradnete obetiam. Na branie presúvanie a používanie vecí vám slúži dosť rozsiahly prepracovaný inventár. V ktorom som toho veľa nenapoužíval, ale na zbieranie vecí sa hodí. Budete musieť zbierať všetky denníky, cdečka, minidisky, zápisníky pretože zatial nie je nikomu jasné čo sa tu k sakru vlastne deje a jediní ľudia ktorí to vedeli, alebo aspoň tušili, sú už pod nadvládou parazitov.
Grafika a ich vytvorený 3D engine spĺňa dnešné požiadavky hráčov, a najviac pripomína zmiešaninu kvalít Delta Force a Operation Flashpoint. Okrem rozsiahlych vonkajších priestorov s peknými reálnymi oblohami (možno terén mohol byť trochu jemnejší, najmä tie hrany na kopcoch) sa tu dostanete aj do gigantických a prepracovaných vnútorných priestorov pripomínajúcich Red Faction. (napríklad do budovy výskumu Univerzálnych Vojakov kde si zalozíte v šachtách, pozabíjate stráže a budete naháňať vedcov). Z klasických záležitostí spomeniem ešte prepínanie s prvej do tretej osoby, čo síce nie je potrebné, ale ak by sa vám to tak náhodou páčilo viac, tak tak si ho zapnite. Celkovo je engine značne rýchly a dá sa hrať pri 800x600 v 32bitoch na Geforce 2mx.
Postupne ako prechádzate misie dostávate sa stále bližšie k mimozemštanom a hľadáte cestu k ich skrytej základni a ich centrálnemu mozgu, (to viete tieto malé potvory vždy musia mať jeden centrálny mozog s ktorého sú riadené) narážate stále na väčší odpor a stále väčšie prekážky. Čo sa týka náročnosti, už na najľahšej obtiažnosti budete mať problémy prejsť to a budete musieť viac taktizovať. V tejto oblasti sa znovu podobá na Delta force ktoré sa tiež dalo prejsť, ale museli ste si dávať pozor na každom kroku.
Fanúšikovia 3d taktických akcií by si to určite mali zahrať, a keď už nie plnú hru skúste aspon demo možno vás zaujme. Pre klasických akčných hráčov ktorí zvládnu tak Quake, Unreal alebo Red Faction to bude trochu ťažké, ale na obtiažnosti Arcade možno zvládnu pár misií.