PRVÝ KONTAKT S NINTENDO 3DS XL |
PRVÝ KONTAKT S NINTENDO 3DS XL |
Nebudem klamať, Nintendo DS milujem. Vlastním dva modely a na svoje biele DSi nedám dopustiť. Keď bola ohlásená verzia XL, nevyhovovala mi z jedného dôvodu, veľkosť. Okolo Nintendo 3DS XL sa robí možno až príliš veľký rozruch. Ide o najzásadnejší redizajn herného zariadenia v tak krátkej dobe od vydania originálu. 3DS otriasalo niekoľko prvých mesiacov života nedostatok hier aj rapídne zlacnenie a teraz prichádza väčší brat, ktorý bol u predchodcu (DS) akýmsi vzdaním holdu úspešnému systému kompletným prekopaním proporcií. XL nie je bežným krokom ani facelift vyľadujúc problémy obľúbeného modelu.
Nintendo ako keby odpovedalo na trend zväčšujúcich sa displejov v mobilných telefónoch a súčasne chcelo povedať konkurencii: “Aha, máme rovnakú uhlopriečku, ale v 3D! Trhni si, Vita!” Pamätáte si na ešte vôbec prvý model DS? Škaredé káčatko, ktoré dnes už pôsobí ako retro, pretože nik si nespomenie na strieborno čierny model s ostrými rysmi a neatraktívnym vzhľadom. 3DS XL pôsobí rovnako. Je to krok späť čo sa týka atraktivity, tlačenie na nízku cenu (V zámorí je stanovená na 199 dolárov. V Európe budú o koncovej cene rozhodovať ako vždy obchodníci) sa nezaobišlo bez drastických kompromisov.
Tak za prvé v balení nebude nabíjačka, čo je pri elektronike prešľap, spoliehať sa na to, že snáď doma nájdete adaptér od DSi, DSi XL alebo 3DS je trúfalosť, ktorá hraničí s drzosťou brať peniaze za obsah, ktorý je už na disku (Haló, Capcom!) Tu však šetrenie nekončí a odnáša si to aj samotné telo handheldu. Držal som v rukách japonskú striebornú vzorku (ktorá sa u nás nebude predávať, ale nahradí ju modro-čierny, červeno-čierny a biely model) a nevedel som sa zbaviť pocitu, že držím v rukách poriadne namastený sendvič.
3DS XL nie je vyrobené vo vrstvách v niekoľkých odtieňoch jednej farby, ale vrchná a spodná časť chytro maskuje použitie lacnejšieho plastu, z ktorého je vyrobé všetko, čo sa nachádza medzi displejmi. Lesklý farebný plast ostro kontrastuje s čiernym, matným a lacno pôsobiacim materiálom po otvorení handheldu. 3DS XL tak stratilo prémiový feeling aj dielenským spracovaním. Tlačítka majú vygravírované funkcie namiesto použitia lakovanej úpravy (išlo však o preprodukčnú vzorku, čiže sa to môže vo finále zmeniť). 3DS XL napriek tomu pôsobí hračkovito a nepozýva, aby ste sa ho dotýkali. Trojica pod displejom (Home, Start a Select) už nie je zapustená, ale vytŕča ako tlačítka pod trackpadom. Horné veko neuzatvára handheld do jedného bloku, ale displeje iba prikrýva, čiže pri pohľade z boku vidíte d-pad aj analog.
Po otvorení sa ukazuje nevyužitý potenciál po stranách spodného displeja, kde je miesto pre druhý analog. 3DS XL ho, samozrejme, nemá, ale proporčne identická veľkosť tlačítok túto plochu opticky zväčšuje a robí ho prázdnejším. Nintendo navrch chce ešte vydať Circle Pad Pro, ktoré z mohutného handheldu urobí malý mini netbook. Na tele 3DS XL pribudli dve očká pre zavesenie šnúrky na krk alebo náramok. Osobne nekvitujem použitie slideru pre reguláciu hlasitosti. Z bočnej strany je ešte zasunutý plastový stylus, ktorý už nie je teleskopický.
Po spustení zablikajú oba displeje - horný so 4,88” a dolný so 4,18” uhlopriečkami. Na ten spodný vojdú ikonky aplikácií uložené do šiestich radov. Ak máte alebo používate demá schované do adresárov, môžete ich spokojne poukladať vedľa seba, aj všetok ostatný obsah schovaný na 4 GB karte, ktorá bude dodávaná so zariadením. Spodný displej trpí problémom, keď sa zväčšuje uhlopriečka pri zachovaní identického rozlíšenia. Pixely sú viditeľné, pretože handheld budete držať v rovnakej vzdialenosti od očí.
Na hornom dispeji ich už spočítať nebudete môcť, rozhodne nevyskakujú pri prechodoch ani pri ostrých linkách, no vidieť zubatosť na statických obrazoch. Pri 3D sa ukazuje, akú uhlopriečku malo mať pôvodné 3D. Je pozvánkou, aby ste osolili hĺbku obrazu na maximum a hrali iba takto. Obraz je pohlcujúci a je jedno, či sa dívate na konkávne zakrivenie menu pri pauze, alebo rýchly boj v Street Fighter IV. Vrstvenie obrazu je dramatickejšie, rozdiely medzi nimi badateľnejšie a obraz tak pôsobí plastickejšie (viac 3D). Väčšia uhlopriečka prehlbuje 3D efekt či už do vnútra (akváriový efekt) alebo smerom von.
Veľkosť nie je všetko, no v prípade 3DS XL si vybrala daň na dielenskom spracovaní a všetko je podriadené koncovej cene, ktorá zatiaľ pre Európu nie je známa. Na finálny verdikt, ako aj prvé testy výdrže batérie, u ktorej výrobca udáva 3,5 - 6,5 hodiny, už nebudeme dlho čakať. Nintendo 3DS XL sa u nás objaví 28. júla.