LOCHNESS |
LOCHNESS |
Kto mohol tušiť že moja medzinárodná reputácia detektíva ma privedie na takéto odľahlé miesto. Všetko to začalo nezvyčajným telegramom, v ktorom ma lord Allistair Mac Farley prosí aby som mu pomohol pri riešení jedného problému. A je tu ešte ten kryštál, ktorý mi zanechal otec. Nikdy som nevedel načo mi bude, dúfam, že lord Farley mi bude môcť povedať viac.
Hmla už nie je taká hustá ako bola ráno. Moje auto sa nezadržateľne blíži k Lochneskému jazeru opradeného legendami, na brehu ktorého stojí zámoček rodiny Mac Farlyovcov. Všetko je záhadne tiché, okolie pokrýva ťažká prikrývka snehu. Zastavujem pred hlavným vchodom, nie malého obydlia. Sluha ma uvádza do salónika so slovami, že už na mňa čakajú. Ako prvá a posledná ma prichádza pozdraviť lordova žena Ursula. Vyzerá ustarane, rozhovor začína tým, že som prišiel neskoro a že jej manžel bol unesený. Za všetkým stojí on, on, ktorý prinesie zlo ... Potom zamdlieva, viditeľne je unavená.
|
|
|
To je na mňa až príliš, nejako sa to komplikuje viac než som čakal. Začnem obhliadkou domu či nenarazím na nejakú stopu.
Koncoročná nádielka adventúr je naozaj bohatá (dufám že ešte zopár sa ich objaví), po kúskoch ako Atlantis 3, Casanova, Mystery Of The Druids je tu ďalšia. Zaradiť ju môžeme do rodiny point`n`click s možnosťou pohľadu v každej lokácii o 360 stupňov (Atlantis, Dracula, Myst III). Francúzsky Wanadoo nám prinášajú Lochness, v amerike predávanej pod titulom Cameron`s Chronicles : Lochness, z čoho možno usúdiť že sa ešte nejakého titulu s hlavnou postavou Allan-om Parker-om Cameron-om stretneme. Náš milý pán (mimochodom zovňajškom mi pripomína Indyho bez biča) Cameron musí najprv vyriešiť záhadu uneseného lorda a vy mu v tom musíte pomôcť.
Sirdachov kryštál, dar od bohov, ktorý mal schopnosť so slnečných lúčov produkovať neskutočnú energiu. Sirdach mal tento kryštál a svoje vedomosti predať druidským kráľom, ale kryštál ukradla neznáma žena, ktorú už nik nezazrel. Neskôr bol tento mocný artefakt rozdelený na tri rovnaké časti. Tieto tri časti boli rozdelené medzi rody Cameron, Mac Farley a Mac Grab. Treba nájsť muža, ktorý chce znovu spojiť kryštáli v jeden celok, a zabrániť mu v tom !
|
|
|
Prvé čo si určite väčšina z vás všimne je grafika, Lochness neovplýva zrovna kvalitným grafickým kabátom, čo môžete posúdiť podľa okolných obrázkov. Hru rozhýbal engine použitý už v hrách zo série Dracula. Samozrejme jediné rozlíšenie v ktorom je možné hru spustiť je 640x480. Podobnosť s Draculov je navyše doplnená o rovnaký kurzor a indikátori akcie. Autori si mohli dať aspoň námahu ich kozmeticky upraviť, keď už ich chceli použiť(na druhej strane sa sem hodia). Aj napriek grafickému handikepu sú prostredia naozaj rozmanité, budete môcť preskúmať samotný dom, jeho podzemie, nazriete aj do neďalekej kaplnky, výrobne alkoholu a v neposledom rade sa pozriete aj pod hladinu lochneského jazera. Na začiatku hry vás zarazí, rozsiahlosť sídla, ale veľmi rýchlo zistíte, že miestností, do ktorých sa dá vojsť je minimum. Do niektorých miestností nemožno nazrieť, čo je možno na škodu, pretože dom je naozaj veľký. Užijete si aj tajných chodieb, zaujímavých vynálezov a samozrejme lochneskej príšeri. Puzzle, ktoré pre nás pripravili autori nie sú vôbec ťažké, dalo by sa povedať, že väčšinu z nich prejdete aj s prstom v nose :). Stačí ak veľmi pozorne prehľadávate svoje okolie, nemôžete zostať stáť na mŕtvom bode. Hra Vám postupne odomyká neprístupné lokácie s novými hádankami. Zaujímavo je riešený invertár vyvovateľný pravým myšítkom. Okrem potrebných predmetov, je tu mapa, pomocou ktorej sa vám zjednoduší presun medzi lokáciami. Ďalej je tu niečo ako album, do ktorého sa vám ukladajú nájdené dokumenty, fotografie, knihy. Poslednou zaujímavosťou je journal, ktorý si Allan píše pre seba. Sú tu všetky jeho poznatky, poznámky o obyvateľoch, puzzloch, ktoré vám neraz uľahčia cestu pri riešení problémov. Neraz sa Vám stane, že nebudete vedieť kam ísť, stačí sa pozrieť do zápisníka a je to. Nízku obtiažnosť, ale práve tento zápisník ešte uľahčuje. Cestu vám zjednodušia aj postavy, ktoré stretnete, povedia vám presne kam treba ísť a čo treba spraviť. Rozhovorov si v Lochnesi neužijete skoro vôbec, jedinou komunikáciou s postavami vám bude musieť stačiť zopár animovaných sekvencií. Postavy, ktoré v hre stretnete sa dajú spočítať na prstoch oboch rúk (pomôcka je ich celkom 10).Titulky si bohužiaľ nebudete môcť zapnúť, síce sa vám dosť vecí zapisuje do denníčka, ale nestačí to, na pochopenie celého príbehu musíte sledovať dialógy. Postavám veľmi dobre rozumieť zásluhou dobrého dabingu. Podobne ako v Draculovi, aj tu si budete môcť vyskúšať svoju mušku v streľbe a pribudlo riešenie puzzle v časovom limite, nikdy ale nie je drastický a dá sa všetko v kľude stihnúť. Prvý takýto problém som nevyriešil naschvál na čas a nič sa nestalo, ale keď Allan zliezal vežu a niekto prestrihol lano a namiesto pádu do vody ma čakal tupý náraz o skaly, pochopil som. Všetky časovo obmedzené sekvencie sa končia smrťou, áno v tejto hre môžete zomrieť.
|
|
|
Slovo na záver : okolo 60 predmetov s ktorými budete môcť manipulovať, Niektoré predmety nemiznú ani po použití, napriek to mu že ich už nebudete potrebovať, dej rozdelený do piatich kapitol, 10 postáv. Pútavý príbeh, príjemná hudba s typickými škótskymi motívmi, krátka životnosť, lochness sa dá veľmi rýchlo dohrať, nemožnosť zapnúť si titulky, Allanov zápisník (v tomto prípade sa nedá hovoriť ani o zápore ani o klade) výborne pomôže, rozmanité prostredia, lochneská príšera ! Nutnosť vkladania prvého CD do mechaniky pri každom štarte hry, škoda že sa nedala nainštalovať na disk celá hra a predísť tak zbytočnej diskotéke pred každou hrou. Priemerný hráč sa pobaví, začiatočník potrápi, ale ten príbeh ho bude hnať dopredu, tomu verte.
Pohľad z veže bol naozaj dychberúci, okolité hory nádherne prikryté snehom, jazero bolo kryštálovo čisté, „čo to pláva ?“ „Ale veď to je ... , kde mám foťák ?“