WARHAMMER 40,000: SPACE MARINE 2

WARHAMMER 40,000: SPACE MARINE 2

Čaká nás poriadne krvavá akčná nálož

Radi sa kúpete v hektolitroch virtuálnej krvi? Ale akože fakt hektolitroch, kedy vytasíte svoj chainsword, zdvihnete Tyranida nad hlavu a mečom ho rozpárate na dve časti, pričom váš Ultramarine razom nie je modrý, ale krvavo červený. Ak je toto štýl hry, po ktorej bažíte, tak si do kalendára červenou poznačte dátum 9. septembra 2024. Ak sa totiž nestane nič nepredvídateľné, práve vtedy vychádza akčná hra Warhammer 40,000: Space Marine 2. No a my sme ešte pred Gamescomom dostali možnosť si poriadnu porciu z hry vyskúšať. Na výstave sa zväčša musíme zmestiť s každým demom do 30 minút, ale doma obmedzenia neplatia, takže som v deme strávil 5 hodín a niektoré misie som si dal hneď dvakrát.

Celkovo sme mali k dispozícii tri misie, ale len jedna bola z kampane. Bola približne z polovice hry, takže vo výsledku síce ponúkla peknú porciu príbehu, dynamiky medzi postavami a aj miesta, kde to medzi nimi poriadne škrelo, ale v zásade sa nedá hovoriť o nejakých spoileroch, lebo chýbal kontext a vlastne všetky detaily toho, čo sa na obrazovke deje. Ďalšie dve misie boli z kooperačného PvE režimu Operations, v ktorom sa spojíte s dvomi ďalšími spoluhráčmi a vydávate sa na misie, kde likvidujete nepriateľov a dejovo sú zasadené po základnom príbehu.

K tomu všetkému sa ale ešte dostanem. Najskôr ale ten príbeh. z dema ho ťažko hodnotiť, bol to len asi dvojhodinový výsek zo stredu hry, avšak pôsobil zaujímavo. V príbehu sa ujímate velenia jednotky Ultramarines a konkrétne sa opäť vžijete do brnenia Tita. Titus však v novej hre zmenil hlas a tentoraz ho dabuje Clive Standen (Vikings, Camelot, Taken seriál). Taktiež už Titus nemá také postavenie ako v prvej hre. Po nej bol vo väzení a bol mučený. Po oslobodení sa sám dal do ústrania a vybral si cestu pokánia. Na scéne sa však znovu objavuje hrozba Chaosu a hlavne hordy Tyranidov.

Ich flotila zaútočila na džungľovú planétu Kadaku a keďže sa na nej nachádza prísne tajný projekt Aurora, sú povolané jednotky, aby planétu a projekt chránili. Medzi nimi je po rokoch mimo aj Titus a vydáva sa tak bojovať proti ďalšej hrozbe. Veci zjavne nejdú úplne podľa plánu, jednotky sa premiešajú, zamieša sa do toho Titova minulosť a spolu s novým tímom sa musí vydať na nebezpečnú misiu, pričom práve minulosť hlavnej postavy môže dejom dosť zamotať a rovnako aj sily Chaosu. Okrem epickej vojny proti Tyranidom tak môžeme zjavne čakať aj osobnejší príbeh a uvidíme, čo to ponúkne ako celok.

Čo sa týka hrateľnosti, ak ste hrali jednotku, asi viete, do čoho idete. Ak celkovo poznáte Warhammer 40K, tak viete, do čoho idete. Tu nie sú obyčajné postavy, tu sú to tanky. Mnohokrát behom hry uvidíte porovnanie s normálnymi vojakmi a vaši Ulramarines sú oproti nim gigantickí, trhajú nepriateľov holými rukami na kusy a razia ci cestu ruinami na planéte. Alebo inak. Ak sa vám robí zle pri pohľade na škaredých nepriateľov končiacich v podobe niečoho, čo má farbou, tvarom aj konzistenciou najbližšie k bolonskej omáčke, toto nebude hra pre vás.

Zas ale ani nečakajte niečo viac. Minimálne teda naše novinárske demo nepredviedlo, že by hrateľnosť ponúkala viac vrstiev. Nemyslím to ale ako výčitku. Nemusí mať každá hra kopu nadbytočných hlúpostí, len aby sa zbierali nejaké vlajočky, trápne vyrábalo zo skrutiek a podobne. Pozrite si Gears, moderný Doom a aj Space Marine. Čistokrvná akcia bohato stačí. Akurát musí byť zábavná. A tu sa tak zatiaľ javí, kedy kombinuje ťažkotonážnu hack and slash hrateľnosť s prvkami third person strieľačky.

Vaša postava má vo výbave dvojicu strelných zbraní a jednu zbraň nablízko. Nechýbajú ikonické zbrane z Warhammer 40K univerza ako Boltgun či Chainsword, ale ponuka je oveľa širšia a v priebehu hrania si do arzenálu pridáte aj ďalšie zaujímavé zbrane. Tie so sebou prinášajú aj iné druhy akcie, takže postupne nielen vyskúšate rôzne zbrane, ale hlavne si nájdete štýl akcie, ktorý vám najlepšie sadne. Ako pre strelné, tak pre zbrane nablízko zbrane. Nechýbajú ani rôzne míny, bomby, granáty a ďalšie šikovné vecičky, ktoré vám pomôžu v boji proti presile. A proti presile budete bojovať prakticky neustále, lebo hordy Tyranidov na vás útočia v stovkách naraz. Alebo, ak nepriateľom spôsobíte dostatočné poškodenie, môžete ich efektne a efektívne popraviť.

Oplatí sa tak zvládnuť aj defenzívne možnosti, takže sa pred útokmi viete kryť. Jednou z hlavných možností je Parry mechanika. Nepriatelia majú pri útokoch a výpadoch farebný indikátor, ktorý vám pomáha vykryť ich útok a odpovedať protiútokom. Prípadne môžete aj uskakovať pred nepriateľmi a váľať sa po zemi. Na gamepade je to spracované dobre, na klávesnici nie, takže tam sa vám málokedy podarí dobre vykryť útoky nepriateľov. Keď na to príde, musíte tak použiť lekárničku na doplnenie zdravia. Chráni vás aj váš štít, ale aj ten si musíte strážiť a regenerovať mimo boja. No a keďže akcia je naozaj frenetická, muníciu budete míňať na tony, takže nezabudnite prechádzať levely, aby ste hľadali krabice s nábojmi. Celkovo sa oplatí levely skúmať aj kvôli iným veciam, ktoré tam môžete nájsť, napríklad nahrávky prehlbujúce príbeh hry.

Posledným dôležitým aspektom hrateľnosti a vlastností vašej postavy je špeciálna schopnosť. Tá sa postupne nabíja a ak si to situácia vyžaduje, môžete ju aktivovať. V prípade hlavnej príbehovej kampane sa budú zjavne schopnosti líšiť, keďže sme mali počas dema k dispozícii dve. Righteous Fury má poriadne dlhý cooldown, ale zase dočasne zvyšuje vašu silu, regeneruje vaše zdravie a aj štít. Okrem toho sme ale v jednej pasáži dostali možnosť ovládať jetpack, s ktorým sa síce nedalo lietať, ale umožňoval vertikálnejšiu hrateľnosť v podobe dlhších a vyšších skokov.

Takže to bola dvojhodinová misia z kampane, ako je na tom Operations režim? Ten je od kampane úplne oddelený a síce nadväzuje na jej príbeh a Titus vám rozdáva úlohy, ale ťažko zhodnotiť, ako hlboký bude jej príbeh, keďže sme mali len dve misie, kde sme chránili časti planéty pred Tyranidmi. Tu si vytvoríte svojho vlastného vesmírneho mariňáka, ktorého si vyberáte zo 6 hrateľnostne odlišných tried (Assault, Tactical, Heavy, Bulwark, Sniper or Vanguard - inak sa hýbu, majú iné vybavenie a aj zbrane). Taktiež si svoju postavu postupne vylepšujete, odomknete si nové variácie zbraní a taktiež nové kozmetické úpravy pre postavu.

Vo svojom hangári sa pripravíte, dáte sa dokopy s ďalšími dvomi hráčmi (aj naprieč platformami) a potom si už len vyberiete, na ktorú misiu sa vydáte. Hrateľnosť sa oproti kampani až tak nelíši, akurát tu teda hráte za svoju vlastnú postavu so schopnosťami, ktoré ste jej sami pridelili. V boji si musíte pomáhať, kryť si chrbát a v prípade, že vás nepriatelia dostanú, tak sa aj navzájom oživovať. Akurát misie majú trochu inú štruktúru a lineárne pasáže sa striedali s pasážami, kde bránite nejakú lokalitu. To všetko môžete vidieť vo videu vyššie, ktorá ponúka celú misiu Decapitation z Operations režimu.

Celkovo vám video dobre ilustruje, v akom stave vlastne hra je, ako sa hrá a ako vyzerá. Môžete si tam napríklad všimnúť aj to, že je v češtine. Akurát mi český preklad prišiel príliš strojový, akoby to len niekto prehnal cez umelú inteligenciu. Chcelo by to poriadne očesať a upraviť preklad, aby lepšie vystihoval pôvodné znenie a zároveň zodpovedal hlbokej histórii Warhammer 40K. rovnako sú tu glitche, občasné trhnutie a podobne. Neviem ale, aký starý build sme vlastne mali a je možné, že v plnej verzii už žiadne takéto neduhy nebudú a aj optimalizácia bude o niečo lepšia. Video ukazuje hru na High nastaveniach.

Warhammer vždy veľmi ťažia zo skvelej a nadčasovej estetiky, ktorá jednoducho dokáže pohltiť, takže im dokážete prepáčiť aj nejaké tie zakopnutia v oblasti technických kvalít. Aj tu autori výrazne stavajú na ikonickej estetike a hra pôsobí naozaj autenticky. Zároveň ale aj vyzerá dobre. Nie ako jedna z najkrajších hier roka, ale vyzerá dobre. Lokality sú veľké, majestátne, plné detailov a niekde v pozadí vidíte preháňať sa stáda tisícov Tyranidov. Vtedy aj odpustíte to, že sa niekde textúra načíta neskôr, či postava namiesto behu kĺže. Dabing je veľmi slušný a herci sa pekne vložili do svojich úloh. Hudby v deme veľa nebolo, ale pekne sadla k hraniu.

Čo čakať od plnej verzie Warhammer 40,000: Space Marine 2 o mesiac? Ťažko povedať. Demo sa hralo dobre a akcia mala veľmi dobrý spád. Ale možno to bola len skvele vybratá pasáž. Autori to však majú rozbehnuté dobre a potenciál tu rozhodne je. Navyše nie iba v kampani, ale aj kooperačný režim Operations má potenciál na to, aby ste sa doň vracali spolu s priateľmi, kosili hordy nepriateľov, vylepšovali si postavy alebo skúšali nové triedy. Našťastie, už nemusíme čakať dlho na to, aby sme sa o kvalitách hry presvedčili v plnej verzii.

napísal matus_ace 7.8.2024
Páči sa mi! (+6)
WARHAMMER 40,000: SPACE MARINE 2