MIGHT AND MAGIC VII: FOR BLOOD AND HONOR

MIGHT AND MAGIC VII: FOR BLOOD AND HONOR

7.8

Recenzia na PC verziu

Každá firma sa pokúša pre svoje hry vytvoriť nejaký svet, ktorý by žil a zachoval by sa. Ale len máloktorej sa podarí vytvoriť taký svet, ktorý by prežil dostatočne dlho na to, aby sa hráčom vžil do podvedomia, ale napriek tomu by ich nezačal nudiť. Toto sa podarilo firme New World Computing, ktorá kedysi dávno vytvorila tento svet pre dungeony Might & Magic. Neskôr ich implementovala aj do ťahových - RPG stratégii Heroes of Might and Magic.
Udalosti vo svete Might & Magic sa odohrávajú na typických miestach ako Erathia, Harmondale a iných, ktoré ste mohli spoznať v Hirousoch alebo v predchádzajúcich dieloch Might and Magicu. Ako v každom správnom dungeone vás čaká množstvo questov, subquestov a subquestíkov. Začínate na ostrove Emerald Island, kde ste zúčastnený v súťaži lorda Markshama, ktorý vám dal za úlohu nájsť nejaké artefakty rozhádzané po ostrove (červená flaška, dlaždica, luk, klobúk). Tento quest (ako aj všetky iné) plníte zo

Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
štyrmi postavami, ktoré si predtým vytvoríte. Sú tu zastúpené všetky správne fantasy rasy, čiže škriatkovia (dwarves), goblini (goblins), elfovia (elfs) a ľudia (humans). Každá rasa má taktiež obe pohlavia. Vybraté postavy si potom môžete príslušne upravovať - na začiatku máte 50 bonusových bodov, ktoré musíte prerozdeliť postavám do rôznych vlastností (sila, mágia, intelekt, osobnosť...). Postavy majú rôzne špecializácie (voliteľné) ako napríklad zlodej, rytier, klerik, mág... Nakoniec musíte postavám zvoliť dve vlastnosti (ku dvom základným) napr.: sekera (bude môcť používať sekeru) alebo učedník (za každú úroveň dostane viac skill pointov).
Po splnení questu na Emerald Island, odplávate ľoďou do mestečka Harmondale, kde sa už začína pravá hra. Questy vám začnú pribúdať, budete sa učiť nové kúzla, kupovať nové zbrane, nové brnenia, proste začnete žiť vo svete Might and Magicu. Kúzel v hre je neúrekom od rôznych fire ballov, cez liečenie, až po rôzne anti - magické kúzla (dobré spojenie čo? :-). Dokonca je tu možnosť vybrať si z dvoch ciest - dark a light. Keď zvolíte dark, tak budete mať prístup ku kúzlam čiernej mágie a keď light tak naopak ku kúzlam bielej mágie.
Zbraní je takisto dosť pričom každá sa líši silou na útok a obranu. Zbrane a brnenia je takisto možné vylepšiť kúzlami ako fire aura (pridá zbrani na určitý čas fire damage) alebo pomocou lektvaru harden item (použiteľné na brnenie - vylepší mu výdrž, menej sa kazí). Keď už hovoríme o lektvaroch, aj tu je možnosť miešať rôzne bylinky s inými, pričom keď máte schopnosť alchemy na vysokej úrovni, namiešate vcelku účinný lektvar. Keď naopak nie ste rodený alchymista skoro vždy vám bylinky v rukách vybuchnú (väčšinou s následkami, ktoré vyžadujú LOAD). 
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
 Teraz sa na hru pozrime z tej tmavšej stránky. Po prvé je to grafika. Ja som síce žiadny zo série Might and Magic (z nepochopiteľných dôvodov) nehral, ale podľa obrázkov, ktoré som videl zo šestky, môžem usúdiť, že sedmička sa takmer vôbec nelíši - pridaná bola len podpora 3D kariet. A ešte k tomu je to oveľa viac hardwarovo náročné. Testoval som na dvoch konfiguráciach: P166 s 32 Mb RAM a Voodoo2 12 Mb - absolútne nehrateľné, katastrofálne to sekalo. Na druhej konfigurácii (PII333, 128 Mb RAM a Matrox G200 s 8 Mb) to išlo vcelku plynulo, ale keď boli na obrazovke nejaké scény, kde bolo treba vypočítavať väčšie vzdialenosti, trošku to začalo sekať. Tak som si to potom skúsil s Voodoo 2 a s tým to išlo bez problémov.

Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Might and Magic VII: For Blood and Honor
Druhá tmavšia stránka je originalita. Hra ako taká je zábavná, rozsiahla a po takých dvoch dňoch začína spôsobovať závislosť (testované na mne :-), ale od MaM VI sa naozaj prakticky ničím nelíši. Iba je o niečo rozsiahlejšia. Dokonca si autori ani nedali práce s kompletným prerobením interfacu, zmenili len pozadie, poprípade niektoré tlačítka...
Ale napriek všetkým spomínaným nedostatkom sa nedá povedať, že by nemalo zmysel Might and Magic VII kupovať. Ono je to vlastne tak ako s hokejmi NHL od EA Sports. Niekedy urobia veľký pokrok (z 97 do 98), ale niekedy vydajú verziu s miminálnymi zmenami (98 - 99). Ale ani tú najnovšiu verziu sa recenzent neodváži zvoziť, kvôli tomu, že neobsahuje prakticky žiadne zmeny, pretože je predsa taká istá ako tá minulám... Pokrok Might and Magicu 6 na Might and Magic 7 sa dá prirovnať zhruba pokroku NHL 98 na NHL 99. Takže si vyberte...

napísal masko 15.1.2000
Páči sa mi!
7.8
Používatelia
6.9
MIGHT AND MAGIC VII: FOR BLOOD AND HONOR


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (4)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Steam deck - nonsteam games se... (5)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29445)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk