IGI 2 COVERT STRIKE |
IGI 2 COVERT STRIKE |
Po dlhom odkladaní k nám prichádza pokračovanie úspešnej taktickej akcie Project IGI. Tentoraz znovu ako tajný agent David Jones budete naháňať obchodníkoch so zbraňami krížom cez Európu a Áziu. Interloop sľuboval v hre veľa vylepšení od obmedzenia ukladania misií, cez taktizovanie, stealth, tiché útoky až po multiplayer na štýl CSka. No poďme sa pozrieť čo z toho všetkého sa naplnilo.
IGI2 znovu prináša taktickú akciu z FPS pohľadu, v ktorej budete musieť spĺňať rôzne úlohy od infiltrácie, cez sabotáže, vyslobodenia zajatcov až po zabíjanie. Hra je smerovaná hlavne na taktické spĺňanie misie bez poplachov a množstva zabíjania. Budete si musieť dopredu rozplánovať misiu, sledovať pohyby stráží, mapu, hľadať a zneškodňovať kamery a snažiť sa aby ste boli počas misie čo najmenej krát videný a vaše strely čo najpresnejšie a prípadne aj najtichšie.
|
|
|
Ste David Jones agent tajnej agentúry IGI - Institiute for Geotatctical Intelligence, špecialista na východnú Európu a Áziu, územie kde sa po páde Sovietskeho Zväzu priam roztrhlo vrece z čiernym obchodom so zbraňami a tajnými materiálmi. Dostáte prípad v ktorom Ukrajinská mafia ukradla prísne tajnú EMP nanotechnológiu. Začínate pátrať v baniach Rumunsku odkiaľ sa po stopách presúvate cez Ukrajinu do Afriky až po Čínu. (btw. Číňanom to už musí liezť dobre na nervy najskôr ich hodia do C&C, potom v Splinterovi je ďalší zlý generál) V príbehu vás čaká niekoľko zvratov, zrád z vlastných radov, väzenie, úteky a okrem záchrany vlastného života aj zaistenie a zničenie nebezpečných zbraní v rukách teroristov.
Čaká na vás 19 misiím krátkych alebo stredne dlhých misií (tak 10-20 min na jednu maximálne)m v ktorých stretnete starých známych priateľov aj nepriateľov z prvej časti a samozrejme nájdete aj nových. Pôjdete od jednoduchých vyvražďovacích misií, cez misie na čas alebo na stealth kedy nesmiete zapnúť žiaden alarm. No budú tu aj také kde ste vysadený v lese len z nožom a na jednej strane na vás idú nepriatelia a na druhej máte mínove pole. Prípadne sa budete musieť dostať z prísne stráženého väzenia, zničiť most, prepadnúť konvoj. Všade máte vždy niekoľko úloh ako otvoriť bránu, získať dáta z niektorého počítača, vynúť bezpečnostný systém a väčšinou na konci misií sa musíte na extraction point kde na vás čaká helikoptéra.
|
|
|
Podobne ako v jednotke aj tu sú možnosti behu, plíženia sa alebo aj plazenia. Tieto štýly pohybu vám ovplyvňujú zvuk a teda aj to či vás nepriatelia ľahšie zbadajú. Neviem však v akej miere pretože tu to zjavne nefungovalo tak ako v Splinter Cell, a vojaci ma zbadali aj keď som bol v tej najtemnejšej tme, a z taktiky sa vždy stalo vyvražďovanie. A to ešte nie hocijaké vyvražďovanie, ono ak vystrelí jeden vojak alebo dokonca stihne spustit alarm, všetci sa pozrú vašim smerom a začnú strieľať, k tomu začnú vychádzať aj vojaci skrytý v budovách aby si vás podali. No žúžo. Teda bolo by keby ste vy a aj vojaci mali nejaké obmedzenie na dostrel zbraní, pretože som mal taký blbý pocit že tak isto vás ten vojak zabije zo 100 metrov ako z 5 metrov. A to vám na smrť stačí len pár rán takže ak už po vás strieľajú traja môžete si rovno začať kopať hrob. Človek by dúfal že keď si čupnem alebo dokonca ľahnem zmenší ta tak ich šanca zabiť ma, ale nie práve naopak, vtedy si práve začínajú vyberať ako cieľ hlavu. Jediná možnosť tu zostáva vždy niekam zaliezť a pekne si ich strieľať ako budú vychádzať z rohu alebo vchádzať do dverí. Ono ich (podľa autorov) strašne vysoká inteligencia to nedokáže pochopiť čo ich čaká za dverami. Aj keď niekedy sa premôžu a hodia vám tam granát :) Keď už som prišiel k tej inteligencií, je to bieda, akonáhle vás začujú idú priamo k vám, a strieľajú po vás to je všetko. Síce sa kedy tedy ešte za niečím skryjú, ale len aby sa nepovedalo. Niekedy ma dosť zarazilo že nepriatelia strielali do steny alebo sa ku mne otočili chrbtom a nenápadne vyzerali za roh či tam náhodou niekto nie je, keď zistili že nie vrátili sa späť k pôvodnému plánu zabiť ma.
Čo sa týka ďalších špeciálnych pohybov a úkonov, môžete liezť po rebríkoch a podobne ako v Splinterovi sa môžete spúšťať po kábloch, alebo preliezať ploty bez ostnatého drôtu. Netešte však sa na nejaké extrémne používanie alebo prehľadávanie vecí, jediné čo budete robiť je otváranie zámkov, používanie počítačov a kedy tedy mačkanie tlačidiel.
|
|
|
Zbrane sú tu obmedzené nie ste žiadny rambo a teda nemôžete niesť milión zbraní. Môžete mať jednu hlavnú pušku alebo samopal, jednu pištoľ, nôž a granáty. To je všetko. Ale naštastie a na rozdiel od Splinter Cell, každú zbraň si môžete vymieňať za tú čo nájdete pri mŕtvom nepriateľovi. Väčšinou to aj urobíte pretože do vašej zbrane ktorú dostanete sa vám náboje rýchlo minú a musíte stiahnuť po tom čoho je naokolo dostatok. Väčšinou nepriatelia používajú klasické AK-47, alebo UZi samopaly vy zase máte špeciálne americké zbrane s inou muníciou, takže ostáva jedine AK-47. Čo sa tyká ďalších zbraní nájdete aj sniperku, protitankovú päsť a aj míny a časované bomby. Zo zaujímavých vecí je tu ešte ďalekohľad s termovidením.
Počas misií nosíte zo sebou malý počítač ktorý vám zo satelitu zisťuje vašu pozíciu a môžete si na ňom pozrieť aj mapu územia s umiestnením nepriateľov a vašich primárnych cieľov. Nepriateľov však vidíte iba tých čo sú vonku, dnu už satelit nedosiahne a tam sa musíte spoliehať sám na seba. Cez tento počítač je pekne vyriešené aj ukladanie pozície. V podstate pri ukladaní pozície vždy cez satelit uploadujete aktuálne dáta do centrály. Počítač má však obmedzené batérie a každé uloženie z nej zoberie. Celkovo vám to potom vychádza tak že misiu môžete 3 krát uložiť, pričom pri vyšších obtiažnostiach môžete ukladať stále menej krát.
Grafika v hre je dobrá. Povedal by som že prostredia veľmi pekné, teda hlavne terény s lesmi a riekami. Poprechádzate sa tu po púštiach, zalesnených oblastiach a aj vysokých a strmých hrebeňoch hôr. Stromčeky, rieky a hory sú veľmi pekné, škoda že už menej sú prepracované budovy a alebo mestá ktoré navštívite. Teda zvonka je to celkom ok, len vnútri mi trochu chýbalo vybavenie napríklad vbehnete do hotela a okrem schodiska a stien tam nič nie je, podobne aj na izbách len jedna posteľ (možno nejaký tretotriedny hotel :). Tu sa s tým ešte mohli pohrať, ale pri tej rýchlosti akou to obehnete vám zariadenie až tak veľmi nebude chýbať Čo sa týka rýchlosti enginu, pri menších scenáriách a prostrediach je to celkom v norme, výrazne sa to dokáže spomaliť pri rozľahlejších pláňach prípadne zložitých budovách alebo objektoch. Tu mi to na 1.3 ghz a Ati8500 na 800x600 a najvyšších detailoch už nestíhalo, tak som musel spraviť kompromis a dať to aspoň na približné stredné nastavenia. Vôbec netuším ako rýchlo to ešte môže chodiť na Geforce 2mx ale neodporúčam to skúšať. Mimochodom ATInách je tu bug s blikaním prostredia, spôsobuje to softwarový vertex, ktorý si nerozumie s novými ovládačmi. Jediné na čom mi to fungovali boli staré 2.2 ovládače.
Multiplayer je tu výraznejší ako v bežných akciách a ponúka teamový mód podobný CSku teda bojujú dva teamy proti sebe, zarábajú peniaze, a je tu pridaná aj novinka vykupovanie si návratu do hry. Síce zatiaľ hra ponúka len 5 máp, ale ak bude mať hra úspech určite čoskoro uvidíme ďalšie.
Celkovo musím povedať že som s hrou dosť nespokojný. Ak čakáte atmosféru jednotky, už to nebude ono. Silní málo inteligentní nepriatelia, krátke levely, veľká obtiažnosť, slabé stealth techniky. Radšej odporúčam Splinter Cell, NOLF2 alebo Hitmana 2 to sú lepšie voľby ak chcete dobrú taktickú akciu.
Plusy:
- Pekná grafika prostredí
Mínusy:
- Presná streľba nepriateľov aj z veľkej diaľky
- Slabá stealth stránka
- Trochu krátke levely