INDIANA JONES AND THE EMPERORS TOMB |
INDIANA JONES AND THE EMPERORS TOMB |
Keď sa objavili prvé screeny ďalšieho pokračovania fenomenálneho Indiana Jonesa, bol som nadšený, ale zároveň ma to aj desilo. S príchodom trailerov a ďalších materiálov som si uvedomil, že to predsa môže byť zábavný titul, ktorý minimálne prekoná svojho predchodcu Indiana Jones & Infernal Machine. Konečne sa dostanú k slovu aj päste a s fašistami tak bude konverzácia omnoho bohatšia :). Všetko vyzeralo tak nádejne a moje obavy sa pomaly, ale isto strácali a stupňovala sa nedočkavosť.
|
|
|
Teraz, keď som Indiana Jones & Emperors Tomb (ďalej len IJET) dohral, zostal som zmetený a presvedčený, že ak to pôjde takto ďalej tak séria Indiana Jones bude zabudnutá. Hra nedokáže vystúpiť s tieňa svojho hlavného protagonistu. Fenomén, ktorý tento charizmatický, sympatický a s veľkou dávkou šťastia, archeológ spôsobil vo svete nevytrhne tento titul z priemernosti a šedi. Autori už niekoľko krát vsadili na filmovú predlohu, ale výsledky boli katastrofálne (všetci sa tešíme na Enter The Matrix!)! Dobre IJET možno nie je tým pravým príkladom, ale nemá už čím prekvapiť, boli vykradnuté tie najlepšie scény s filmovej trilógie už po niekoľký krát (v IJET chýba jazda na baníckom vozíku). Či je to správne alebo nie, nechám už na Lucasarts, ktorý na vývoj IJETu dozerali. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že bránili autorom vložiť do projektu svoje vlastné nápady. Na druhú stranu: boli by tieto zmeny akceptovateľné zo strany širokého hráčskeho publika? Predovšetkým ide o predajnosť titulu a v našom prípade musí meno Indiana Jones priniesť veľké zisky. Preto bol aj IJET dimenzovaný aj na konzoly (Xbox, PS2) vrátane PC platformy. Úspech zaručený, máme jedného hrdinu, ktorého každí miluje oblepíme ho zaujímavým príbehom a pridáme nejakú grafiku a je to! Povedzme si ako je možné, dobrým nápadom zle hospodáriť a ako uvrhnúť nádejný titul do krabice priemer.
Začnem príbehom, pretože ten je spolu so zvukovou stránkou to najlepšie na IJET. Dr.Jones je niekde v džungli (Srí Lanka) a hľadá stratený artefakt, začiatok ako vystrihnutý z filmovej trilógie. Cestu mu však občas skrížia miestny hrdlorezi a domorodci, čo je pre Jonesa malá rozcvička. Nakoniec sa mu podarí nájsť to čo hľadal, ale nevie čo je to naozaj. V tomto momente sa objavuje na scéne K`ai zastupujúci záujmy Čínskej vlády v doprevádzaný Mei Ying, žene ktorej sa nehovorí nie. Jonesovi je prezradené tajomstvo cisárovej hrobky, v ktorej je spolu s telom pochované aj Srdce Draka. Je to čierna perla s magickými vlastnosťami, pomocou nej dokáže človek kontrolovať myseľ ľudí. Hrobku dokáže otvoriť iba Dračia pečať skladajúca sa z troch častí. Tie sú roztrúsené po celom svete, treba nájsť ešte dve chýbajúce časti (prvou časťou bol neznámy artefakt zo Srí Lanky). Čínska vláda chce od Jonesa aby im priniesol Dračie Srdce skôr ako sa k nemu dostanú fašisti a maniakálny Albrecht von Beck. Dedictvo Čínskej kultúry je v ohrození a času neustále ubúda.
|
|
|
Cesta za magickou perlou vedie naprieč celým svetom počnúc Prahou (ktorej spracovanie sa vymyká akejkoľvek realite) cez Istanbul, podzemný chrám, Hong Kong až do samotnej hrobky (dokopy 10úrovní). Príbeh je striktne lineárny, žiadne alternatívne cesty, žiadne vetvenie príbehu, namiesto toho sa dočkáte klišé v podobe zrady a konšpirácie, ktorú nie je problém odhaliť hneď na začiatku. Prvým úderom pod pás je grafika, ktorá je doslova hnusná. Dobre možno som to prehnal, ale je ochudobnená o akékoľvek detaily, priestory sú prázdne a predstavujú poukladané škatule jednu cez druhú. Nájdeme tu aj výnimky a tým je Istanbul a podzemný chrám, ale to je všetko. O najnovších grafických efektoch si môžete nechať zdať, navyše bol celý engine pomalý a nahrávacie doby boli pridlhé (samotné menu hry sa načítava asi 40sekúnd! 1Ghz CPU 256MB RAM). A to sa mi nedávno recenzovaný titul Enclave na rovnakej zostave pri rovnakom rozlíšení hýbal svižnejšie! Možno som zhýčkaný, ale to čo predvádza IJET možno označiť iba ako priemer. Za zmienku ešte stoja postavy, ktoré majú o trochu polygónov navyše a sú verne rozpohybované. Inteligencia nepriateľov je naskriptovaná a po nejakom čase už viete ako sa zachová protivník. Dokážu sa skrývať, páliť zo zálohy, zbierať zbrane zo zeme, vo väčšom počte možno prídete o nervy, hlavne keď bude prázdny zásobník. Indy disponuje širokou škálou úderov, ktoré sú základom pre efektné kombá. Môžete si bičom pritiahnuť (nezamieňať s pretiahnutím! :)) nepriateľa a zasadiť mu smrteľnú ranu, alebo ho zhodiť z plošinky do priepasti. S bičom sa môže Indy zachytiť výčnelkov a prehupnúť sa cez prekážku, túto možnosť vždy signalizuje malá ikonka v pravom hornom rohu. Zbraní sú rozmanité ale je ich málo (revolver, samopal, mauser), ale vzhľadom na apetít a nedostatok nábojov sa budú používať iba zriedkavo. Napoužívanejšie budú bič a päste, ku koncu sa dostane k slovu ešte hviezdica-bumerang. Každá zbraň má rovnaký účinok, líšia sa len kadenciou! Rozmanitosť protivníkov nie je veľká, zahŕňa fašistou, plameňometčíka, banditou a duchov v podzemí. Logické hádanky by sme hľadali márne, musíme sa uspokojiť s hľadaním kľúčov, otváraním koridorov a s prehadzovaním pák.
|
|
|
Akčné scény striedajú hopsacie-skákacie (možno je ich aj prevaha), ktoré sa stanú nočnou morou. Sú strašne frustrujúce a nudné. Jedno špatné odrazenie s konca plošinky a prechádzate celú úroveň od znovu. Hra ukladá pozíciu výhradne po úspešnom dokončení úrovne! Veľkým mínusom je kamera, ktorá sa pohybuje nezávisle na vašom pohľade, robí si čo chce a tam kde sa chcete pozrieť tam vám to hra neumožní! Najhoršie na IJET je jeho stereotyp, ktorý sa dostaví príliš skoro a zo zábavy sa stane len nudné prechádzanie úrovní. Spomeniem ešte reálne zvuky, filmovú hudbu a skvelý dabing postáv, ale tým končí všetka chvála. Zvyšok tvorí absolútny priemer a nuda.
Ak má podľa Lucasarts takto vyzerať budúcnosť akčných adventúr tak potom už vážne neviem. Nepokúšajte osud a prenechajte tento žáner skutočnému kráľovi - Tomb Raider.
Plusy:
+Indy
+akčné medzihry
Mínusy:
-nuda
-stereotyp
-žiadne nové nápady
-grafika
RECENZIE HRÁČOV |
6.5
MICHCHO
18.5.2005
Na túto hru som sa tešil ako malý chlapec, lebo predchodcu - Infernal Machine som zhltol ako malý mä...prečítať celé
|
Vývoj: Lucasarts / Lucasarts Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|