THIEF 2 : THE METAL AGE |
THIEF 2 : THE METAL AGE |
Už je to jeden a pol roka čo sa na trhu objavila hra Thief : The Dark Project. Jednalo sa o zvláštnu hru, pretože dovtedy nikoho nenapadlo niečo také vyrobiť. V podstate sa jedná o to, že ste zlodej a ako správny zlodej nesmiete byť odhalený. Jedná sa síce o 3D-akčnú hru s prvkami adventúry, ale adventúrna časť ( ak sa to tak dá nazvať ) pozostáva hlavne z hľadania kľúčov, pák a tlačítiek. Akčná časť tiež nie je veľmi akčná, pretože sa nejedná o akciu štýlu Quake , teda " vystrielaj všetkých " ale skôr o opatrné plíženie. Napriek tomu je Thief 2 veľmi dobrá hra.
Princíp Thiefa 2 je jednduchý. Dostanete zadanie misie. Potom si vyberiete obtiažnosť, teda NORMAL, HARD alebo EXPERT. V Thiefovi 1 v nich neboli až také rozdielne, ale v dvojke sú rozdiely dosť velké. Kým na normal máte väčšinou pár cielov, v tažších obtiažnostiach sa vždy pridajú ešte dalšie, a väčšinou dosť ťažké, ako napríklad vykradnutie mestskej zbrojnice. Na ťažších obriažnostiach musíte vždy nakradnúť viac peňazí a zlata. Na EXPERT obtiažnosti nemôžte nikoho zabiť, takže sa musíte veľmi šikovne plížiť, prípadne stráže a iné nepohodlnné osoby omračovať.
Po vybraní obtiažnosti si ešte tesne pred misiou môžete nákúpiť : strely, rôzne potiony ( healing potion - liečenie, slow fall potion - spomalý pád na zem z vysokých miest, invisibility potion - na pár sekúnd vás zneviditeľní. ). Okrem toho si väčšinou môžte kúpiť rady do misií, ako napríklad miesta kde je najviac peňazí.
Na začiatku misie sa väčšinou objavíte niekde pri dome do ktorého sa máte dostať. Keď ste dnu, musíte si dávať pozor aby vás stráže nezbadali. Máte na to " svetlomer ", teda zariadenie, ktoré vám ukáže ako veľmi vás je vidieť. Pri chôdzi si musíte dávať pozor na to, po akom povrchu idete, najlepšie je samozrejme používať koberce alebo trávu, prípadne si pomôcť machovým šipom. Najtažšie je to samozrejme na expert obtiažnosti, pretože prebytočné stáže nemôžete pozabíjať.
Misie sú veľmi rozmanité, nejedná sa len o vykrádanie objektov ale aj o stopovanie poslíčka zo správou krížom cez mesto, hľadanie zraneného posla podľa krvavej stopy, vyslobodzovanie priateľov, podstrčenie falošných dôkazov do šerifovej kancelárie. Misie sa odohrávajú v rozdielnych prostrediach. Väčšionu sú to samozrejme interiéry, ale v jednej misii napríklad musíte chodiť len po strechách, lebo v meste sú šerifovi ľudia. Na strechách sú samozrejme tiež stráže, takže misia sa tým podstatne sťažuje. Dostanete sa aj do jaskýň, na maják, do lesa, katedrály v stratenom meste.
Vaši nepriatelia, to sú väčšinou stráže, ktorých je všade ako maku. Sú dosť slabý, pokiaľ o vás nevedia vydržia len jeden šíp. Keď o vás ale vedie tak je šípov treba podstatne viac. Najlepšie je používať uspávacie šipy, tie zložia takmer čokoľvek na jednu ranu. Stráže sú celkom inteligentné, hliadkujú, prezerajú kúty, rozprávajú sa, prípadne privolávajú pomoc. Raz sa mi stalo, že som videl dve skupinky strážnikov, každá na inej budove. Chvíľu sa rozprávali, potom sa začali hádať a nakoniec sa pozabíjali.
Thief 2 sa odohráva v stredoveku, takže kto očakáva zbrane typu raketomet, BFG10K a pod. bude asi sklamaný pretože si musíte vystačiť s mečom, obuškom a lukom. Mohlo by sa zdať, že tri zbrane je dosť málo, ale naštastie do luku môžte použiť viac druhov šipov. Meč využijete hlavne pri potýčkach zo strážami, obušok je skvelý na omračovanie nič netušiacich osôb. A z luku sa stáva takmer univerzálna zbraň. Šipov je niekoľko druhov a to broadhead arrow, teda klasický šíp vhodný na zabíjanie. Water arrow je šíp s vodným hrotom, schopným zahasiť fakle. Fire arrow je šíp, ktorým sa fakle dajú opať zapalovať ale vzhľadom na výbuch pri náraze sa tento šíp omnoho viac hodí na ničenie nepriateľov. Rope a Vine arrow sú šípy z ktorých sa po zapichnutí spustí lano. Rope arrow sa zachytí len do dreva, Vine arrow sa zachytí do čohokoľvek. Moss arrow vytvorí na zemi vrstvu machu a vaše kroky nie sú na kameni počuť. Noisemaker arrow odláka pozornosť stráži a Gas arrow dokáže ľudí uspať.
Engine hry je starý dobrý Dark Engine, ktorý sme mali možnosť vidieť v prvom Thiefovi. Nepatrí na technologickú špičku, ale dá sa vydržať. Podporuje dokonca 16-bitové textúry ( Thief 1 mal len 8-bitové ). Inak podporuje také veci ako dynamic lighting, reflections, volume fog atď ale na Unreal samozrejme nemá aj keď podľa mňa je dostačujúci ( stále nechápem prečo mi Thief 2 ide pomalšie ako UT ).
Thief 2 je veľmi dobrá hra a určite vám vydrží veľmi dlho, pretože niektoré misie sú ťažké, iné dlhé a ostatné aj ťažké aj dlhé.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Square Enix / Looking Glass Studios Štýl: Akcia / Stealth
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|