SERIOUS SAM 2 |
SERIOUS SAM 2 |
Volám sa Sam. Sam Stone. A nakopem vám zadky..
Písal sa rok 2001 a neznáma chorvátska vývojárska skupina CROTEAM predstavila svetu zbesilú first-person strieľačku Serious Sam: The First Encouter. Jednalo sa o priamočiaru akciu založenú na tonách nepriateľov valiacich sa proti hlavnému hrdinovi. Neobsahovala (takmer) žiadny príbeh a na jej dohranie nebolo potrebné zaťažovať synoptické spoje. Napriek tomuto jednoduchému konceptu, hra dokázala baviť a odniesla si v recenziách vysoké hodnotenia. O rok neskôr sme sa do kože Sama Stona vžili znovu v hre Serious Sam: The Second Encouter. Mnohí túto hru považovali za diel s poradovým číslom 2, ale ten sa má objaviť na trhu v tomto roku a preto si poďme v skratke načrtnúť, čo nás čaká a neminie.
Niektorí hovoria, že pero je silnejšie ako meč. Blbosť. Dajte mi do ruky meč a z každého pisálka narobím čínske rezance.
Croteam si po predchádzajúcich tituloch zjavne uvedomili jednu zásadnú vec: netreba meniť niečo, čo majú hráči radi a čo sa im páči. SS2 preto bude pokračovať v šľapajách svojich predchodcov a znova ponúkne čistokrvnú frenetickú akciu nezaťaženú logickými úlohami či inými od-priamočiareho-strieľania odvádzajúcimi prostriedkami. Samozrejme, tešiť sa môžeme na niekoľko noviniek, ktoré by mali obohatiť a spríjemniť hranie.
Vôbec nie som blbý. Dokonca som si spravil vodičák!
Jednou z očakávaných noviniek je zakomponovanie vozidiel do hry. Správy o počte dostupných približovadiel sa rôznia, niekde je ich uvádzaných 10 a inde dokonca 15. Každopádne, ako prvá sa Samovi do rúk dostane veľká modrá nafukovacia guľa, vybavená z vonkajšej strany nebezpečnými ostňami. Určite si viete predstaviť, čo sa stane, keď Sam do tejto gule vojde, dá ju do pohybu a vrúti sa v nej do skupinky nepriateľov. Ak vám rýchlo točiaca sa guľa spôsobuje morskú nemoc, obľúbite si velociraptora, ktorý bude síce veľmi rýchly, ale zároveň veľmi slabo obrnený. No a chýbať nesmie ani niekoľko „klasických“ vozidiel vrátane (stealth) stíhačiek, vrtuľníkov a hovertankov.
Aj scenáre misií sa dočkajú zmien. Náplne niektorých z nich už nebudú len „zabi všetko, čo sa hýbe a prejdi na koniec levelu“, ale niekedy bude treba ochrániť spojencov či určité miesto na mape pred vlnami nepriateľov.
|
|
|
Mám rád farby. Zelenú, žltú, ružovú, modrú, hnedú... proste všetky.
Na rozdiel od bežných FPS súčasnosti nebudú v SS2 prevládať tmavé farby. Svety, kam sa Sam dostane budú hýriť farbami, rovnako aj nepriatelia, zbrane, vozidlá atď. Celkovo sa v hre pozrieme do 7 úplne odlišných prostredí (džungľa, hi-tech mesto, vulkanická planéta, zamrznutá tundra, bažiny ...), v ktorých sa bude odohrávať vyše 40 misií. Ako je už v sérii Serious Sam zvykom, veľa súbojov sa bude odohrávať v exteriéroch, na rozľahlých trávnatých pláňach pod blankytne modrou oblohou. Túto idylku bude kaziť len rev a vzlyky padlých nepriateľov! Misie budú pospájané „zaujímavým“ príbehom. Je treba nájsť fragmenty mocného artefaktu, ktorý ako jediný dokáže zastaviť ultimátne zlo. Ehm :). Nič viac sme ani nečakali. Príbeh sa bude rozvíjať v humorných in-game animáciách, ktoré majú celkovú dĺžku 2 hodiny!!!. Ak by sa vám 2 hodiny animácií zdalo veľa, tak vás iste prekvapím časom, ktorý bude potrebný na dohranie hry – 25 až 30 hodín.
Mutanti, roboti, smrtky... čím viac, tým lepšie. Len mi dajte poriadne zbrane.
Každé prostredie je charakterizované vlastnou sadou nepriateľov. Tých v hre uvidíme neuveriteľných 45 rôznych druhov. K starým známym bežcom s bombami na hlave, harpiám či Kleer kostlivcov (tie ultra rýchle posmrtné „koníky“ s ostrými čepeľami miesto predných končatín – určite si ich pamätáte :)), pribudnú napríklad zmutovaní hráči amerického futbalu T-MECH (T-REX s kybernetickou výbavou), tučné diablice s vidlami, kyklopovia-albíni či iní. Zabudnúť nesmieme ani na záverečných bossov, ktorých si tradične budeme privolávať čarovnou telefónnou búdkou a určite nás prekvapia nielen svojimi gigantickými rozmermi.
Autori popracovali aj na umelej inteligencii. Niektoré skupinky nepriateľov budú mať vlastného veliteľa. Ak sa vám ho podarí zabiť, jeho podriadení sa v panike rozutekajú. Namiesto respawnov sa budú rady nepriateľov obnovovať pomocou výsadkových lodí. Keď sa vám podarí dropship zostreliť skôr, ako vyloží svoj výsadok, budete si môcť na chvíľu oddýchnuť a vychutnať si čaro okolitej prírody. Aby si Sam so všetkou touto vesmírnou háveďou poradil, bude potrebovať slušný zbraňový arzenál. Nemusíte sa obávať, ani v tejto oblasti Croteam nebudú trocháriť a ponúknu nám rovných 15 kúskov. Základnú dvojhlavňovú brokovnicu nahradia dva automaty UZI, neskôr automatická brokovnica, rotačný guľomet, kolty s laserovým zameriavaním, granátomet, raketomet, sniperka, plazmová puška alebo kamikadze papagáj nesúci v zobáku bombu. Ultimátna zbraň, kanón PAYNEKILLER sa dočkal vylepšenia a vo verzii 2.0 vybavený švajčiarskou optikou bude ničivejší ako kedykoľvek pred tým. Ako už sa stalo v FPSkách dobrým zvykom, zbrane budú mať aj sekundárny mód streľby.
|
|
|
A vyzerám dobre...
Keďže sa naraz na scéne často bude objavovať až 200 nepriateľov, bolo treba navrhnúť nový engine, ktorý by takéto veľké množstvá postáv vedel zobrazovať v zodpovedajúcej grafike. Preto Croteam naprogramovali Serious Sam Engine 2, ktorý sa môže pochváliť schopnosťou zobrazovať 100x komplexnejšie scény ako jeho predchodca a podporuje nové efekty zamerané na využívanie shaderov: normal-map bump-mapping, parallax (offset) mapping, terrain shader a samozrejme podpora HDR. Hra obsahuje aj vlastný fyzikálny model, ktorého schopnosti boli dokumentované v jednom z videí. Na kamennej pyramíde boli naukladané sudy, ktoré sa po zostrelení najvyššie položeného realisticky zgúľali k základom stavby. Na určitých miestach bude treba fyzikálne vlastnosti objektov použiť kvôli ďalšiemu postupu v hre: zostreliť lešenie, po ktorom sa Sam dostane do neprístupných okien a pod. Na serveri IGN sa dostali k hrateľnému demu. Na konfigurácii pozostávajúcej okrem iného z dvoch GF 7800 v SLI a 2 GB RAM hra bežala plynulo a všetko vyzeralo nádherne. Dúfajme, že na normálne hranie bude stačiť aj oveľa nižšia konfigurácia, lebo inak hra nebude mať u nás veľkú šancu na úspech.
Spoločnosť? Môže byť. Ale všetci musia smrdieť strojným olejom a pušným prachom.
2K Games potvrdili, že sa v SS2 objaví kooperatívny MP. V PC verzii si tak bude celú hru od začiatku do konca prejsť spolu až 16 hráčov a cez Xbox Live si SS2 vychutnajú naraz 4 hráči. Otázne je, ako bude vybalansovaná hrateľnosť pri vyššom počte hráčov. To vývojári neuviedli, takže si môžeme len namýšľať, či sa bude na scéne objavovať vyšší počet nepriateľov alebo budú silnejší, prípadne sa v co-op MP uplatní nejaký iný mechanizmus, zaručujúci zábavu aj pre 16 ľudí naraz. Po tomto oznámení sa na vývojárov zosypala vlna kritiky kvôli absencii klasického DM a tak Croteam sľúbil, že sa DM objaví ako súčasť prvého patchu.
|
|
|
Tešte sa, som tu skôr, než vyslovíte RA-TA-TA-TA.
Serious Sam 1 a 1,5 boli úspešné a hlavne zábavné hry. SS2 má veľký potenciál prekonať svojich predchodcov a osviežiť žáner FPS svojou farebnosťou a humorným nádychom. Nepriatelia, zbrane, grafika, fyzika, singleplayer, multiplayer a hlavne zábava a hrateľnosť s veľkým Z a H by vás mali prinútiť, aby ste si do kalendára vedľa dátumu 10.10.2005 v kalendári zapísali niekoľko výkričníkov.
PC
Xbox Vývoj: 2K games / CroTeam Štýl: Akcia / Arkáda Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|