AQUA

AQUA

Bývalí zamestnanci 10TACLE Studios založili na Slovensku prvú hernú pálenicu a mimo iných pracujú aj na akcii Aqua.

Dojmy

Bývalí zamestnanci 10TACLE Studios Slovakia sa po krachu materskej spoločnosti pod velením kormidelníkov – Slavo Hazucha a Juergen Reusswig – postavili rýchlo na nohy a založili na Slovensku prvú hernú pálenicu. Cieľom štúdia Games Distillery je etablovať sa v segmente malých hier a digitálnej distribúcie. „Dlho sme uvažovali o tom, čo bude po konci 10TACLE, rozhodli sme sa, že zostaneme pôsobiť v hernom biznise. Dobrovoľne sme sa rozhodli pre tento segment,“ opisuje nové začiatky hlavný pálič Slavo Hazucha.

Veľkosťou nemôže Games Distillery konkurovať tímom produkujúcim AAA tituly, no im vyhovujú nové podmienky po stránke biznisu i pracovného nasadenia. S vývojovým cyklom 6 - 12 mesiacov dokážu svojimi produktami pružne reagovať na odozvu hráčov, ako aj na formujúce sa trendy. A to sa im páči. Vo fáze vývoja sa nachádza dvojica titulov, ďalšie vo fáze konceptov a ak budú úspešné, kto vie, možno sa dočkáme niekoľkých pokračovaní alebo sa zo základného konceptu vyformuje niečo väčšie.

Pilotným titulom Games Distillery je arkádová strieľačka Aqua. S konceptom sa už pohrávali ešte za čias 10TACLE, v plnom nasadení sa bude na tejto malej hre pracovať rovných 6 mesiacov. „Je to evolúcia súčasného stavu XBLA, akčno arkádového žánru,“ opisuje hru Slavo ešte predtým, než spustí demo. „Ide o priamočiaru strieľačku, ktorá prináša v niekoľkých oblastiach viac ako iné hry, ktoré boli doteraz publikované,“ dodáva v zápätí.


Ako už názov mnohé naznačuje, Aqua sa odohráva výhradne na vode. Lodičkou sa vrhnete do boja proti bezpráviu vo svete zmietanom konfliktom, ktorý čaká na hrdinu, teda na vás. Hra je postavená na overenej ovládacej schéme, ktorú položila vysoko návyková vecička Geometry Wars. Ľavý analog = pohyb, pravý = smer streľby. Lodička dokáže na vode aj boostovať a počas akcie meniť zbrane (brokovnica, guľomet, rakety), ktoré sa podobne ako plavidlá odomykajú a kupujú. Získané kredity sa dajú utratiť aj na rôzne špecialitky, o ktorých zatiaľ autori mlčia.

V napätých chvíľach sa po naplnení Rage baru možno spoľahnúť napríklad na privolaný letecký útok alebo bombardovanie. Takáto podpora sa bude líšiť loď od lode a danej situácie. Ako prezradil Slavo, do súbojov s vybranými bossmi (nie všetkými) pôjdete napríklad aj na palube predvolenej lode so značne limitovanou výzbrojou. Jej slabé stránky vyrovnáva zvýšená mobilita, manévrovateľnosť a schopnosť privolať pomoc každých 30 sekúnd. Súboje s bossmi majú ponúkať variabilitu, nepôjde vždy iba o bitku s nadrozmerným protivníkom, ale často sa dostane hráč do netradičných situácií.

V Aque bojujú dve znepriatelené strany, vystupujú viaceré postavy, pomocníci a spojenci, ktorí by mali vo finálnej hre počúvať vaše rozkazy. Pred bojom si tak zostavíte malú flotilu a potopíte zaskočeného nepriateľa. Autori uvažujú aj o offline kooperatívnom režime. Aqua má pozostávať z minimálne 9 máp s niekoľkými úlohami (bránenie bázy, pomoc spojencom, odrazenie útočníkov) a unikátnymi bossmi. Nemá ísť výhradne o lode, ale útočiť sa bude vraj aj na veľké budovy. Boje budú dramatizovať dynamicky sa meniace svetelné podmienky a rušná rádiokomunikácia.


Príbeh o kapitánovi s dušou dobrodruha má byť rozprávaný cez kratučké cut-scény priamo počas bitiek, spomínanou rádiokomunikáciou a prestrihovými scénami ako vystrihnutými z animovaného komiksu. Svet v Aqua nesie netradičný výtvarný štýl spájajúci viktoriánske prostredia so steampunkom, ktorý pravdu povediac zatiaľ hre nedodáva šmrnc. Kazom sú určite aj chladiace veže, ktoré sem jednoducho nepatria, alebo nie v takej podobe ako ich vídať pri protestoch proti dostavbe Mochoviec.

Predvádzané demo (ako aj obrázky) nereprezentuje finálnu verziu. HUD, vystrelené projektily, objekty (budovy) a efekty zatiaľ boli a sú znázornené len ilustračne, čo sa o výborne spracovanej vodnej hladine a fyzike nedá povedať. Voda dynamicky mení svoju farbu a podľa odtieňov viete presne rozpoznať, či sa plavíte pri pobreží na plytčine alebo nad hlbočinou (vyskočí z nej nejaké monštrum?) Fyzika sa zase stará o rozkmásanie lodí po zásahu salvou a ich potápanie. Zaujímavou vychytávkou sú olejové škrvny na hladine, ktoré vás počas boja spomaľujú. Podobných prvkov má Aqua obsahovať viac.

Aqua sa vyvíja výhradne pre PC a Xbox360. Prvý titul Games Distillery mieri do bezpečných vôd arkádových akcií, predávať by sa mal za cca 1200 MS pointov a vyjsť by mal začiatkom budúceho roka.


napísal spacejunker 16.9.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Aqua - Teaser
| AQUA - TEASER
[30.4.2010]
AQUA


Xbox 360
Slovenské hry

Vývoj: Microsoft / Games Distillery
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  máj 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Dojmy: Aqua 16.9.2008
| Aqua 3.6.2010
| Aqua 16.9.2008
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Záchrana ranenej pc zostavy (9)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (14)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (10)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Red dead online error (3)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či nemáte niekt...
|Skladací alebo pevný herný sto... (5)
Ahojte, vedeli by ste mi poradiť nejaký ak možno s...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29649)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk