MAFIOSO

MAFIOSO

Mali sme príležitosť porozprávať sa s tímom Nawar Studios o ich pripravovanej stratégii z gangsterského prostredia Mafioso.

Interview

Mafioso: bežné podnikanie je pripravovaná akčná stratégia, založená na aktivitách moderných kriminálnych organizácii. Počas kampane sa vcítite do kože vodcu malej skupiny talianskych mafiánov, japonskej yakuzy alebo Voodoo skupiny. Motivovaný silným príbehom sa budete snažiť dosiahnuť najvyššiu priečku vo svojom syndikáte, zatiaľ čo budete budovať svoje vlastné kriminálne skorumpované impérium. Súperte s ostatnými gangmi, vytvorte reťazce prostitúcie, hazardných herní, rozbehnite produkciu a distribúciu drog, falšujte, zdvíhajte výpalné a prijímajte ponuky na vraždy a vykonajte ich. Prežite temnú stranu amerického sna, spoznajte realitu v kriminálnom svete, tradície špecifických syndikátov a metódy obohacovania sa v tomto prostredí. Taký je Mafioso.

Na začiatok sa nám predstavte a povedzte niečo o sebe a tíme, v ktorom pracujete.

Zdravím všetkých hráčov! Volám sa Piotr Piotrowski. Som hlavným dizajnérom titulu Mafioso a jeden z hlavných programátorov. Mám na starosti otázku štruktúry hrateľnosti, čo je hlavne herný dizajn a vývoj konceptu. Takisto spolupracujem s hlavným programátorom na hernom engine a momentálne pracujem na AI aj na veľkom počte herných modulov v hre. Nawar Studios je zložené z malej skupiny sofistikovaných mladých ľudí z celej krajiny (Poľsko) s malou pomocou z Nemecka. Niektorí z nás už majú skúsenosti s herným priemyslom, ale väčšina sú nováčikovia, ktorí boli prijatí vďaka talentu a odhodlanosti robiť to čo my. A to čo robíme je - snažiť sa vytvárať čo najlepšie hry, aké len dokáže vytvoriť.

V akom štádiu sa nachádza vývoj Mafioso? Akú časť práce už máte za sebou?

Vývoj beží v plnom prúde 18 mesiacov a napreduje - hlavný engine je stabilný, väčšina grafiky je hotová. Zatiaľ môžem vývoj odhadnúť na 60% hotovej práce. Momentálne dokončujeme neverejné demo určené pre vydavateľa. Ešte zostáva mnoho práce.

Kedy prišla prvá myšlienka vytvoriť hru z prostredia mafiánov?

Prvý nápad prišiel začiatkom roka 2002, predtým bol však koncept omnoho menší ako terajšia veľkosť projektu. Najprv sme chceli vytvoriť hru s tematikou východoeurópskej mafie (ruskej, ukrajinskej, poľskej), avšak nakoniec sme sa rozhodli použiť tematiku známych mafiánskych syndikátov, kvôli jednoduchšej identifikácii zo strany hráčov.

Čo bolo pre vás najväčšou inšpiráciou?

Najväčším zdrojom boli predovšetkým filmy a skutočný svet ako inšpirácia v iných hrách. Pre nás, je dôležité vytvoriť v Mafioso špecifickú atmosféru. A tú dosiahneš iba v naberaní inšpirácie v obrovskom množstve gangsterských kníh, filmov, televíznych show a samozrejme aj v iných hrách. Povedal by som že: Gangsters: Organized Crime a Legal Crime boli hlavným zdrojom . Pozerali sme sa však aj po klasických tituloch, aby sme mohli vytvoriť princípy pre boj, vytváranie postáv a hernú diplomaciu.

Mafioso
Mafioso
Mafioso


Cítite konkurenciu v tituloch, ktoré už vyšli (gangland, chicago 1930)?

Nemyslím si. Bez týchto titulov by neboli čerstvé hry v tomto žánre. Myslím si, že tieto hry majú spoločné rysy, ale nevyzerajú rovnako a ani nie sú naklonované, podobne je na tom aj Mafioso. Snažíme sa vytvoriť vysoko kvalitný titul v pomerne novom žánri. Čo môžeme mi vývojári urobiť, je snažiť sa vytvárať tie najlepšie hry a dúfať, že strategicky orientované hry budú opäť populárne, tak ako kedysi.


Povedzte nám niečo o príbehu. Kto je hlavná postava? Môže si hráč zvoliť kohokoľvek z mesta?

Single-player Mafioso obsahuje tri kampane, každá so svojou hlavnou postavou z iného kriminálneho synditátu. Postavy sú: mladý spoločník talianskej La Cosa Notra, ktorý strávil posledných pár rokov vo väzení, nádherná zabijačka z Yakuzy a Houngan (Voodoo šaman) z karibského voodoo zoskupenia. Hranie jednotlivých kampaní za sebou odhaľuje príbeh, ktorý ale nevyzradím.

Čo nám môžete prezradiť o súbojoch? Budú taktické alebo real-time? Koľko zbraní bude obsahovať Mafioso?

Technicky sa v Mafioso všetko odohráva v reálnom čase, ale hráč má možnosť kontrolovať rýchlosť plynutia času - môžete čas pauznúť a rozdať príkazy členom skupiny. Ďalej môžete čas spomaliť alebo ho zrýchliť až 10násobne! Navyše hra obsahuje automatickú pauzu „auto break“. Môžete nastaviť, aby sa hra pauzla za určitých okolností (postave klesne život pod 25%, upadne do bezvedomia, minie sa munícia, zbadá vás polícia atď.) Aby sme zaistili naozaj komfortné a taktické ovládanie postáv počas bojov, integrovali sme unikátny systém prideľovanie príkazov a vizualizácie. Pri veľkom počte jednotiek v hre, umožňuje ovládnuť boje a zachovať si chladnú hlavu aj pri najkomlexnejších prepadoch alebo hektických prestrelkách. Detaily však zverejniť nemôžeme.

V Mafioso budete mať prístup k zbraňovému arzenálu zloženom z 30tich rozličných zbraní (použiteľné na diaľku alebo na blízko, ako bejzbolové pálky, katany, pištole, samopaly, brokovnice, útočné a sniper pušky atď.) Vzhľadom na zachovanie vysokej reality, sme použili všetky zbrane zodpovedajúce reálnym predlohám a nie Sci-fi. Pri zbraniach je kľučová ich modifikovateľnosť v niektorých smeroch - môžete použiť laserové zameriavanie, optiky a dokonca aj baterky (s reálnym svetelným efektom, ktorý je dôležitý pre zameriavanie).

Koľko mafiánov si bude môcť hráč zobrať na splnenie mise?

Počet postáv, ktoré môže hráč ovládať závisí od hlavnej postavy a jej vodcovských schopnosti. V počiatočných fázach hry budete môcť ovládať 6 mužom spolu s hlavným charakterom. Neskôr, keď sa z niektorých radových vojakov stanú poručíci, budete môcť ovládať niekoľko takýchto skupín. Misie však nevyužívajú stále rovnaký vzorec vyzbrojenia a vyloženia jednotiek na konkrétnom mieste podobne, ako v mnohých taktických stratégiach (ako napr. v UFO: Enemy Unknown), ale všetky sa odohrávajú v meste. Ako ste možno zaregistrovali, neexistuje tu obmedzenie počtu postáv, ktoré sa zúčastnia akcie iba na celkový počet vo vašej organizácii. Táto sloboda však nie je zadarmo, ak opustia mafiáni svoje každodenné povinnosti a budú pridelený na misiu, budete strácať peniaze.

Aký vplyv majú vlastnosti na hrateľnosť?

Systém vlastností použitý v Mafioso sa dá porovnať s hociktorým RPG titulom. Každý charakter má šesť atribútov (Constitution, Strenght, Agility, Perception, Intelligence a Charisma), 10 zručností (ako zbrane na blízko, zbrane na diaľku, boj na blízko, stealth a vodcovstvo) a niektoré špeciálne vlastnosti ako stamina, morálka, obrana, rešpekt a hľadanosť políciou). Všetky úkony - boj, profesie (vydieranie, pasáctvo alebo dílerstvo) alebo nebyť spozorovaný políciou a rivalmi - závisia od zručností a atribútov postavy. Vylepšovanie postavy je nasledovné. Všetky postavy získavajú skúsenosti bežným spôsobom (plnením úloh, zabíjaním, zarábaním) a pri získaní vyššieho levelu. Ak sa zvýši level, dostanete body (Attribute points), ktoré môžete investovať do šiestich atribútov. Zručnosti sú ovplyvňované atribútmi. Ak stúpne hodnota atribútov zvyšujú sa hodnoty aj zručností. Navyše, zručnosti sa zvyšujú dodatočne - postave, ktorá často bojuje výhradne nablízko, bude automaticky zvýšená hodnota prílišných atribútov.

Mafioso
Mafioso
Mafioso


Bude možné riadiť vozidlá a kradnúť ich od ostatných obyvateľov?

Samozrejme. Ulice v Mafioso sú plné áut. Hrateľná postava má prístup k všetkým z nich. Na uliciach bude regulérna doprava, všetky autá môžu byť unesené, ukradnuté alebo si ich dokonca môžete kúpiť. Hlavný zámer je umožniť postavám rýchlejší presun po meste – môžete použiť autá aj pri boji, čo vám dá veľkú výhodu. Poskytujú úkryt a ochranu pasažierom (ak upravíte v dielni auto na nepriestreľné) a môžu sa použiť na zrážanie ľudí. Po grafickej stránke sú detailne vymodelované - priesvitné okná, interiéry, aplikované specular a enviromental mapping efekty, reflektory (s reálnymi svetelnými efektami) - presne ako sa očakáva od 3rd person hry, ako napr. GTA 3 alebo lepšej. Vyzerajú vynikajúco. Ak čas dovolí implementujeme motorky a policajné kone, v tomto momente to však nemôžem potvrdiť.

Hra bude mať otvorený koniec, čo to znamená?

Znamená to toľko, že môžete po dohraní hlavnej kampane pokračovať v hraní ďalej. Integrujeme možnosť hrať (prakticky) donekonečna. Po dohraní singleplayer kampane, celý ekonomický/diplomatický systém zostane aktívny. Plnením generovaných misií budete môcť obchodovať s ostatnými syndikátmi, bojovať proti nim a budovať svoje kriminálne impérium, ako dlho budete chcieť. Takisto nebude existovať limit na úrovne (level) jednotlivých postáv.

Vieme, že mesto je obrovské, ako bude fungovať? Bude hra rozdelená na niekoľko menších častí a nahrávať sa, keď prejdeme určitým úsekom?

Hra nebude obsahovať oddelené mapy, ale budú plynulo nadväzovať na seba (Morrowind, Gothic, Dungeon Siege). Hra sa odohráva na jednej veľkej mape - celé žijúce mesto o rozlohe niekoľko štvorcových míľ.

Povedzte nám niečo o použitom engine a nezabudnite sa zmieniť o hadvérových nárokoch.

Používame náš vlastný patentovaný 3D engine - DigitalOmerta(tm), ktorý bol vyvinutý naším tímom. Je navrhnutý tak, aby zvládal vykresľovať obrovský počet 3D objektov, pretože svet v Mafioso je tvorený rozľahlým mestom s detailnými postavami (všetky postavy sú zložené s 1500 polygónov a majú cez 200 fáz animácií). Pre väčšinu objektov používame LOD (Level od Detail), reálne tiene, pokročilé dynamické svetlá, meniace sa počasie, niekoľko zdrojov svetla vrhajúcich vlastné tiene, vertex shadre, T&L, particle efekty, skeletálne animácie a množstvo iných efektov, ktoré ponúkajú dnešné grafické karty. Niektoré grafické detaily môžu byť upravené tak, aby vyhovovali hráčovej konfigurácii. Tým najdôležitejším komponentom bude výkonná grafická karta minimálne rady GF3 a dostatok RAMky.

Rád by som ako jeden z programátorov enginu dodal, že engine Digital Omerta (tm) je schopný komplexného renderingu. Mafioso je prvá hra, v ktorej sa predstaví tento engine a určite nebude posledná.

Mafioso
Mafioso
Mafioso


V akých prvkoch sa bude líšiť multiplayer od singleplayeru?

Najvýznamnejším aspektom bude začlenenie všetkých kriminálnych syndikátov, ktoré sa objavili v singleplayer kampani. Sú to: Ruskí Redfellas, Čínske triády, mexický drogový kartel a tri frakcie zo singleplayeru: La Cosa Notra, Yakuza a karibská Voodoo skupina.

Multiplayer bude predovšetkým zameraný na dobývanie/budovanie (Podobne ako pri sérii Civilization a Master of Orion), ale bude obsahovať aj špeciálne mody určené pre akčne naladených hráčov.

Dozvedeli sme sa, že plánujete neverejnú hrateľnú ukážku, bude obsahovať všetky vlasnosti plnej verzie?

Nie. V žiadnom prípade. Je to neverejná ukážka určená pre vydavateľa pre vytvorenie prvých dojmov o hrateľnosti.

Bude dostupná hrateľná ukážka pred vydaním finálnej verzie Mafioso? Kedy to bude?

Krátko pred vydaním finálnej verzie sa plánujeme uvoľniť hrateľné demo, posledné slovo má však náš vydavateľ. Momentálne nemôžem presne stanoviť dobu vydania hry Mafioso, ale začiatkom roka 2005 sa dostane do fázy beta.

Chceli by ste niečo odkázať našim čitateľom?

Tu v tíme Nawar Studios sme veľmi hrdí na prácu, ktorú sme doposiaľ odviedli. Budeme veľmi radi, ak sa naša tvrdá práca, obeta a vízia sformuje do finálnej hernej podoby. Ďakujem za prejavený záujem. Z času na čas navštívte web stránku Mafioso, aby ste sa dozvedeli najnovšie informácie.

A nezabudnite hrať, priatelia!


napísal spacejunker 6.5.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
MAFIOSO


Mafioso

Vývoj: Teleplan
Štýl: Stratégia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Článok: Mafioso 6.5.2004
| Mafioso info 24.11.2003
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vr-aku kupiť (3)
ahojte premýšlam nad kúpou vr ale neviem sa rozhod...
|Gran turismo (1)
Ahoj decka chcú hrať spolu preteky a nech sa snaží...
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (7)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31418)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk