Naša anketa herných trendov končí dnešným posledným dielom. Anketa pozostáva z ôsmich otázok, ktoré sme položili vybraným slovenským a českým vývojárom a distribútorom. Pokrýva vývoj trendov, rozmach konzol a online titulov. V poslednom diely našej ankety sme sa pozreli na herné trendy spolu s Martinom Horňákom z tímu BYTE Software.
1. Na začiatok sa nám predstavte a povedzte akú profesiu vykonávate.
Volám sa Martin Equino-X Horňák. Riadim komplet celý vývoj projektu SPECNAZ. Ale samozrejme môj záber je ďaleko širší ako riadenie samotného projektu.
2. Ako ste sa pozerali na herné tituly predtým, než ste začali pôsobiť v hernej brandži a ako sa na ne dívate dnes?
Nejak som nad tým nikdy nerozmýšľal. Keď začali prvý priekopníci robiť hry, myslím 80 roky, tak som mal to šťastie, že som sa práve v tom čase k tomu dostal a mohol sledovať vývoj od vtedy až do dnešných dní. Moje prvé zoznámenie s počítačom bolo v roku 1983 a bol to C64. Vtedy sa mi život otočil hore nohami a začal som smerovať popri 8-bitoch, cez 16-bity až dodnes. Som rád, že ma to postretlo, lebo mám veľmi rád svoju prácu a nikdy by som ju za nič nemenil. V hernej brandži som zhruba 10 rok. Ale ešte dávno pred tým sme sa pokúšali vytvárať počítačové hry, ale bolo to silne amatérske, takže nakoniec z toho nič nebolo. Ak sa pozriem na to dnes, tak vývoj počítačovej hry je veľmi náročný a komplexný proces. Myslím, že počítačové hry by mali byť zaradené do oblasti VEDA.
3. Ktorá hra vás v poslednej dobe zaujala najviac, a ku ktorej sa rád vraciate, prečo?
Za môj život ma zaujalo nesmierne množstvo hier, a neodvážim sa ich sem vypísať. Viem, že by som na niektorú zabudol a to by ma mrzelo. Je ale pravda, že jedna-dve hry by tu boli, ktoré sú pre mňa top a keď si na ne spomeniem, tak som rád, že ich niekto vytvoril. Predpokladám, že u mňa má veľkú reputáciu hra FALLOUT (myslím ako celok FALLOUT 1 a 2 ). Je to hra, v ktorej by som hádam aj chcel prežiť kus života. Ani neviem, čo viac napísať. FALLOUT je pre mňa hra hier.
4. Budú sa herné tituly naďalej deliť podľa žánrov, myslíte si, že je možné prísť so žánrom, ktorý sa nebude dat zaškatuľkovať?
Ak je žáner myslený ako kategória, tak si myslím, že v tomto smere je už asi kategorizovaný každý typ hry. Nejaké výnimky sa určite nájdu, ale bude ich málo. Ja si skôr myslím, že treba zobrať žáner a tematicky ho zvýrazniť. Môj osobný názor je ten, že budúcnosť hier je v tematike. Je to ako film. Akčných filmov je veľa. Ale ak zvolíme dobrú tému, tak aj akčný film má čo povedať.
5. Masívne Online hry sa pomaly udomácňujú aj v našich zemepisných šírkach, myslíte si, že tento štýl postupne vytlačí singleplayer tituly?
Myslím si, že nie.
6. Ktorým smerom si myslíte, že sa budú hry v najbližších rokoch uberať? Kedy sa objavia hry, ktoré nebudeme vedieť odlíšiť od reality?