YOU ARE EMPTY

YOU ARE EMPTY

Mali sme možnosť porozprávať sa s ukrajinským tímom Digital Spray Studios o ich pripravovanom FPS titule You Are Empty.

Interview

Mať prakticky neobmedzenú moc a ovládnuť celý svet. Tieto dve túžby boli iniciátorom experimentu, ktorý sa vymkol spod kontroly a jeho realizácia stroskotala. Vláda svojmu projektu tak slepo verila, že obetovala totalitné mesto a jeho obyvateľov. Práve do tohto mesta je zasadený temný FPS titul You Are Empty. Namiesto zidealizovaných superkomunistov zaplnili ulice "nepodarky" experimentu, ktorým čelí hráč a jeho jedinou úlohou je prežiť v neľútostných podmienkach.

Mali sme možnosť porozprávať sa s ukrajinským tímom Digital Spray Studios o ich pripravovanom FPS titule You Are Empty. Autori poslušne odpovedali na všetky otázky o prostredí, zbraniach, nepriateľoch, atmosfére, príbehu a používanej technológii.  

Digital Spray je relatívne nové vývojárske štúdio, majú členovia tímu predošlé skúsenosti s vývojom herných titulov ?

Áno, Digital Spray bolo založené iba pred niekoľkými rokmi, ale všetci ľudia v tíme už pracovali v iných ukrajinských spoločnostiach.

Pracujete na FPS titule zasadeného do obdobia 50tych rokoch. Inšpirovali ste sa udalosťami v minulosti alebo je príbeh iba fikciou? Má niekto z tímu skúsenosti s povojnovým režimom?

V 50tych rokoch mala sovietska vláda množstvo „úžasných“ utopických nápadov. Historické dokumenty, architektonické plány, rôzne kresby, skice a knihy boli zdrojom inšpirácie.

Áno, naši rodičia a starí rodičia nám môžu povedať o sovietskom režime, ale nechceme vylíčiť autentický obraz Sovietskeho Zväzu v 50tych rokoch. V príbehu je hodne zastúpená fikcia. Vytvárame alternatívnu verziu sovietskej reality. Čo keby sa Sovietsky Zväz stal svetovou veľmocou po druhej svetovej vojne a spustil by vedecký program na dosiahnutie celosvetového komunizmu? Čo keby sa tento program vymkol spod kontroly? Snažíme sa improvizovať, aké by to bolo, keby...

Aký je váš názor na komunistov a predošlý režim?

Hmm, zaujímavá otázka. Možno to vyznie ironicky, osobne si myslím, že komunizmus (v jeho počiatkoch) bol akýmsi testom, experimentom na masách ľudí. Tento test mal za účel vytvoriť bezchybnú ľudskú komunitu. Myslím si, že nápad to v zárodku nebol zlý, ale spôsob, ako sa ho snažili realizovať, bol naozaj hrozný.

Kto je hlavným charakterom a akú úlohu zohráva v hlavnej dejovej linke? Je to iba ďalší hrdina, ktorý ako jediný môže zachrániť svet? Čo nám môžete prezradiť o príbehu?

Nie, už žiadneho Brucea Willisa, ktorý zachráni celý svet. Hlavná postava je bežným človekom. Teda aspoň na začiatku príbehu. Prebudí sa v nemocnici, ale nerozumie ničomu, čo sa deje okolo neho. Okolitý svet naháňa hrôzu. Čim ďalej sa ponára do príbehu, tým viacej detailov objavuje.

Ako by ovplyvnil tajný experiment svet, keby sa ho podarilo uskutočniť a super komunisti by zaplavili Zem?

Myslím, že by to bolo zlé. Umelá evolúcia nemôže viesť ľudstvo k nebeskej bráne. Vždy sa nájdu vedľajšie účinky. Takže, tak či onak, ľudia by neboli šťastní.

You Are Empty
You Are Empty
You Are Empty

Ako by ste popísali atmosféru hry samotnej? Ako ju budete podávať ľuďom, ktorí nevedia absolútne nič o predošlom komunistickom režime? Nebojíte sa, že títo ľudia nepochopia príbeh?

V hre neexistuje žiaden skrytý význam a bude pochopiteľná pre každého bežného hráča. Herný svet nereprezentuje realitu 50tych rokov. Je to iba úžasne ozdobený herný svet s veľmi štylizovanými prostrediami. Vytvárame obrovské mesto, v ktorom sú rôzne štvrte. Každý typ architektúry. Množstvo, pre mesto charakteristických miest: hlavná vlaková stanica, budova opery, kino, podzemná dráha a množstvo iných. Všetko je to naša smelá alternatívna vízia. Zobrali sme skutočnú sovietsku analógiu a reprodukovali sme ju do novej hyperbolickej verzie reality.

Ako veľmi bude komplikovaný herný svet? Na každom zverejnenom obrázku sú zatiaľ iba ulice záhadného mesta. Odohráva sa You Are Empty iba v mestskom prostredí: domy, kanály, staré fabriky...?

Väčšina hry sa odohráva v meste. Ale mesto je veľmi obrovské a sú v ňom rozmanité miesta. To, čo ste videli na obrázkoch, sú zábery iba z dvoch levelov, sme veľmi pozorní pri vytváraní odlišných levelov. Hráč musí prežiť v predmestí predtým, než sa dostane do mesta. Farmy, priemyselná zóna, riečny prístav a množstvo iných miest čaká na vás.

Mimochodom, keď sme pri obrázkoch, plánujeme na oficiálnu stránku umiestniť nové zábery, ako aj množstvo iných informácií.

Bude herný svet rozdelený na levely s predom danými cieľmi/úlohami? Bude hra lineárna? Používate na dosiahnutie napätej atmosféry predskriptované scény?

Áno, hra obsahuje oddelené levely. Každý z nich má originálnu architektúru a úlohy. Štruktúra hry je lineárna, ale s voľnosťou v rámci hraníc levelu. Predskriptované scény? Všetky moderné hry sa bez nich nezaobídu aj keď vývojári tvrdia opak. Nebojíme sa používať skripty pretože vieme, ako ich použiť, aby bola hra zábavná. Atmosféra bude naozaj veľmi živá.

Koľko zbraní bude obsahovať YRE? Zameriavate sa iba na skutočné zbrane, alebo môžeme očakávať aj niečo viac futuristického? Ktorá je vaša obľúbená?


Pri balansovaní zbraní a rôznych módoch streľby sme veľmi opatrní. Zatiaľ je naplánovaných 11 zbraní. Uvidíte skutočné sovietske zbrane (ako pištoľ Nagan, PPSh samopal, sovietska verzia rotačáku Maxim a niekoľko ďalších) a aj futuristické vybavenie. Napríklad elektrické a pulzné zbrane. Viacej vám v tejto chvíli, ale neprezradím.

Proti komu bude hlavná postava bojovať? Čo nám môžete prezradiť o nepriateľoch a monštrách? Zatiaľ zostávajú tajomstvom.

Protivníci sú jednou z predností hry. V YRE neuvidíte iba štandardných beztvarých nepriateľov. Vašimi protivníkmi budú bývalí bežní ľudia. Experiment zmenil ich fyziológiu a duševnú stránku, takže sa z pokojných ľudí stali, strach naháňajúce monštrá. Zombie robotník ozbrojený veľkým kladivom, nemŕtvy vojaci Červenej Armády, sestričky, ktoré vás budú bozkávať kým nezomriete. Niektoré zvieratá takisto zmutovali. Napríklad obyčajné kurence sa zmenili na predátorov podobným raptorom.

You Are Empty
You Are Empty
You Are Empty

Z uvoľnených obrázkov a prostredí z hry cítime prítomnosť hororových prvkov. Všetko je tmavé a opotrebované. Budú ulice zaplavené iba mutantami alebo sa objavia aj neutrálne NPC postavy?

Áno, s hororovými prvkami máš pravdu. Snažíme sa hráča zaujať a vystrašiť zároveň. Stretne aj „normálne“ postavy, ale nebude ich mnoho.

Vieme, že hra končí jedným z troch koncov. Od čoho budú závisieť? Mám na mysli stavbu levelov, budú priamočiare alebo k cieľu bude viesť niekoľko ciest?

Nie, levely sú priamočiare. Ale v určitých situáciách sa budeš môcť rozhodnúť. Od týchto rozhodnutí je závislý koniec.

Čo je typickou vlastnosťou, ktorú je možné vidieť iba v YRE? Ovládateľné vozidlá, stealth/adventure prvky alebo dokonca deštrukčné prostredia?

V prvom rade je to prostredie, monštrá a originálna hrateľnosť. V príbehu je množstvo prekvapení, ktoré hráča počas prechádzania hry pobavia. A nakoniec je to samozrejme náš DS2-Engine, ktorý dovoľuje predviesť úroveň vizualizácie, ktorú nemožno vidieť v žiadnom inom hernom titule.

Bude YRE podporovať multiplayer? Čo nám môžete prezradiť o herných módoch, ktoré bude podporovať? Pripravujete špeciálne módy, alebo sa držíte iba tradičných?

Pravdepodobne najskôr vydáme singleplayer a potom o niekoľko mesiacov neskôr aj multiplayer. DS2-Engine podporuje multiplayer, ale času je málo a vo vývoji sa zameriavame iba na kvalitu.

Bude DS2-Engine predstavený po prvýkrát v YRE? Môžete prezradiť niektoré z predností tohto enginu?

Ako som už povedal, som presvedčený, že predstaví novú úroveň vizualizácie v moderných tituloch. Je orientovaný na použitie s novou generáciou grafických kariet a podporuje väčšinu moderných efektov. Naši dizajnéri nie sú limitovaní úrovňou detailov použitých v leveloch, priemerný level bude obsahovať približne 1,5 milióna polygónov s 300-500 tisíc polygónmi na obrazovke. Nie je to len vizuálna stránka, ale aj fyzikálny engine sa môže porovnávať so všetkými známymi enginmi. Veľká pozornosť je kladená ozvučeniu s podporou štandardu EAX 4.0, všetky zvuky sa nahrávajú vo formáte 5.1.

Ďakujem za váš čas a odpovede.


 


napísal spacejunker 11.11.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
You Are Empty
| YOU ARE EMPTY
[18.7.2007]
You Are Empty
| YOU ARE EMPTY
[18.7.2007]
You Are Empty
| YOU ARE EMPTY
[18.7.2007]
YOU ARE EMPTY


PC

Vývoj: 1C / Digital Spray Studios
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  jún 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29316)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk