The Elder Scrolls, Chapter I – ArenaPlatformy: PC
Dátum vydania: 1994
Priemerné hodnotenie: 8/10 (
hlasovanie hráčov)
Dej Arény hovorí o mágovi Jagarovi Tharnovi, ktorý pomocou mocného artefaktu Staff of Chaos uväzní imperátora Uriela v temnej dimenzii (Oblivion). Náš hrdina spolu s istou Riou Silmane odhalí Jagarovu zradu. Ten však Riu zabije a uvrhne hrdinu do hlbokého dungeonu. Tomu sa s pomocou Riinho ducha podarí prebojovať na slobodu, kde musí znova získať 8 častí rozbitého Staff of Chaos a zachrániť imperátora.
Sloboda, ktorá je spätá (takmer) s každým príbehom prežitým na Tamriele, sa začína už pri generovaní postavy. Na výber bolo 18 povolaní, 9 regiónov pôvodu a celé škály zručností. A to sme v roku 1994! Aréna bola akýmsi mixom medzi FPS akčnou hrou a papierovým RPG - akciu reprezentovali najmä boje s monštrami, RPG zas vykecávanie s NPC a systém levelovania postavy. The Elder Scrolls: Arena mala byť podľa prvotného plánu úplne inou hrou zameranou len na súboje gladiátorov v historických arénach. Dizajnéri však neustále pridávali do konceptu nové možnosti a tak sa celá hra zmenila na epický príbeh, čo však so sebou nieslo aj isté negatíva hlavne v programovej časti. Titul mal problémy so stabilitou a závažnými bugmi, ktoré museli riešiť opravné patche.
Z technických „pikošiek“ spomeniem len to, že plocha, na ktorej sa Arena odohrávala, bola väčšia ako svet Morrowindu alebo nového Oblivionu a to vďaka tomu, že časti herného sveta sa náhodne generovali (podobne ako Diablo). Revolučný systém bojov kopíroval pohyby myši a tak sa hustejšie súboje stali nočnou morou pre guličkových hlodavcov a látkové podložky. Prvá verzia hry bola distribuovaná výhradne na 3,5“ disketách, neskôr pribudla CD ROM verzia s nahovorenými (niektorými) dialógmi a CGI animáciami. Koncom roku 1994 vyšla Deluxe edícia, ktorá okrem CD-čka s hrou a najnovšími patchmi obsahovala podložku pod myš s mapou Tamrielu a knižku tipov & trikov "Codex Scientia". Cena tejto špeciálnej edície sa v súčasnosti pohybuje okolo 100 dolárov.
V súvislosti s Arénou mám pre vás ešte jednu dobrú správu. Priamo z oficiálnych stránok si môžete
zdarma stiahnuť celú hru! Na jej fungovanie pod Win XP však budete potrebovať emulátor OS Dos (napr.
DOSBox).
The Elder Scrolls, Chapter II – DaggerfallPlatformy: PC
Dátum vydania: 1996
Priemerné hodnotenie:
77 % Príbeh Daggerfallu sa točí okolo železného golema Numidiuma, ktorého oživenie závisí od nájdenia jeho srdca – Mantelly. Zložením golema je poverená skupina imperátorovi najoddanejších rytierov, známych ako The Blades. Tí chcú golema použiť na potlačenie stále agresívnejších orkov. V závislosti od vašich rozhodnutí sa končí jedným zo 6 možných spôsobov, pričom nechýba ani scenár zničenia celého Tamrielu.
V Daggerfalle bolo možné mixovaním existujúcich kúziel vytvárať vlastné, rovnakým postupom sa dali vytvárať čarovné lektvary. Politický systém reprezentovali Guildy, každá s vlastným cieľom, questami a unikátnymi predmetmi. Hrdina si mohol zaobstarať oblečenie, koňa, vlastný dom, ale taktiež sa pri troche nepozornosti mohol zmeniť na upíra alebo vlkolaka. Užitočným pomocníkom sa stala podrobná automapa.
Daggerfall je najväčšou hrou série The Elder Scrolls v zmysle rozlohy územia. Herný svet je dvojnásobné väčší ako územie Veľkej Británie a zahŕňa viac ako 15 000 miest, dedín a dungeonov, v ktorých svoj život prežíva viac ako 750 000 NPC postáv. Podľa slov samotných tvorcov je Daggerfall o 10 000 % (!!!) väčší ako tretia časť série, Morrowind. Limitovaná sada textúr a predmetov ale poznačila putovanie stále sa opakujúcimi dungeonmi nudou a obrovská rozloha priniesla aj obrovské chyby v kóde. Verzia hry, ktorú ste si kúpili v obchode, sa bez patchov nedala dohrať do konca! Niektoré vedľajšie bugy nie sú ošetrené doteraz. Z najznámejších chýb uvediem tzv. „The Void“, ktorý sa prejavoval pádom cez terén pri behu hore schodmi. Prelet textúrami skončil v „čiernej dimenzii“, ktorú neskôr šikovní hráči začali používať na rýchly presun medzi vzdialenými lokáciami.
The Elder Scrolls Legends: BattlespirePlatformy: PC
Dátum vydania: 1997
Priemerné hodnotenie:
62 %Po úspechu Daggerfallu začala Bethesda pracovať na troch nezávislých projektoch - Morrowind, Redguard a Battlespire. Battlespire, ktorý sa mal pôvodne volať Dungeon of Daggerfall: Battlespire môžeme klasifikovať ako expanziu k Daggerfallu, opisujúcu trampoty mladého učňa, ktorý musí poraziť armádu deadrických bytostí pod vedením Mehrunesa Dagona.
Najväčšou zmenou oproti Arene a Daggerfall-u je použitie plne 3D grafického enginu Xengine. Ten umožňoval, aby všetky objekty v hre boli polygónové. Postavy neboli reprezentované 2D sprajtami, ale 3D modelmi vzdialene podobným tým dnešným :-). Xengine Bethesda použila aj v iných svojich hrách, napr. FutureShock či SkyNET.
Battlespire bol viac ako na preskúmavanie rozľahlého sveta, orientovaný na tuhé bitky v dungeonoch. Je zároveň prvou časťou série, ktorá umožňovala kooperatívne súboje viacerých hráčov v rámci singleplayer príbehu. Hráči sa stretávali cez internetovú službu Mplayer Multiplayer Network, ktorá je dnes známa ako GameSpy. Zároveň mal byť Battlespire prvou lastovičkou, ktorá mala podporovať prichádzajúcu generáciu 3DFx akcelerátorov. Skončilo však iba pri sľuboch.
The Elder Scrolls Adventures: RedguardPlatformy: PC
Dátum vydania: 1998
Priemerné hodnotenie:
79 %Redguard je titul z trochu iného súdku než všetci jeho pokrvní príbuzní a sú na ňom badať silné známky inšpirácie hrami Tomb Raider alebo Prince of Persia. Skôr ako o RPG môžeme v tomto prípade hovoriť o akčnej adventúre. Tak trochu pirátsky ladená „rozprávka“ rozpráva o dobrodružstvách Cyrusa z rodu Redguardov, ktorý prichádza na ostrov Stros M'kai hľadať svoju stratenú dcéru.
Po prvý krát od čias TES: Arena sa hráči museli stotožniť s vopred pripravenou postavou Cyrusa, žiadne generovanie charakteru sa nekonalo. Tešiť sa mohli majitelia Voodoo 2 kariet, ktoré Redguard plne podporoval a posunul tak vizuálnu stránku hier od Bethesdy zase o kúsok ďalej. Za grafiku bol zodpovedný vylepšený SVGA engine XnGine.
Okrem inštalačného CD sa v balení Redguardu nachádzalo niekoľko bonusov. Príručka „Pocket Guide to the Empire“ sa dokonca stala pre mnohých hlavným dôvodom na zakúpenie hry, taktiež priložený komix o ďalších útrapách Cyrusa zožal úspešné kritiky.