HISTÓRIA ZNAČKY THE ELDER SCROLLS |
HISTÓRIA ZNAČKY THE ELDER SCROLLS |
Tmavej, zatuchnutej knižnici vládne prítmie a pach papiera. Osvetľujú ju len mihotavé plamienky sviečok, ktoré na steny vrhajú tiene obskúrnych tvarov. Police s knihami zaberajú väčšinu miestnosti a už pri letmom pohľade sa dá ľahko zistiť, že zväzkov je tu neúrekom. Jednému je ale venovaná zvláštna pozornosť. Leží na podstavci priamo uprostred komnaty. Kováč, ktorý podstavec vyrábal, odviedol naozaj skvelú prácu. Okolo nohy stojana je vykovaný spiaci drak; na jeho hlave je položený strieborný podnos v tvare štítu. Podobizeň draka nebola zvolená náhodne, verí sa totiž, že lietajúce plazy majú ochranné schopnosti a knihu, ktorá sa nachádza na stojane, je treba strážiť lepšie ako oko v hlave. Z diaľky síce vyzerá ako ďalší almanach zviazaný v červenej koži, ale pri bližšom pohľade kniha nepôsobí vôbec obyčajne. Vo väzbe, ktorá sa predtým zdala celá červená, pulzujú rýchlo meniace sa obrazce a symboly. Je to mágia? Alebo si kniha žije vlastným životom? Len tí najsmelší a najsilnejší sa odvážia chytiť ju do rúk, obrátiť prvú stranu a prečítať si jej názov: The Elder Scrolls.
Možno je prirovnanie so zaprášenou knižnicou až príliš expresívne, ale séria The Elder Scrolls (TES) už nie je žiadna „mladucha“. Od vydania prvej časti ubehlo už 12 dlhých rokov, ktoré zmenili nielen tvár tejto série, ale aj počítačovej zábavy vo všeobecnosti. Vznikli a zanikli vývojárske štúdia, celé firmy, ba dokonca aj niektoré platformy, grafika sa zmenila takmer k nepoznaniu, rozmohol sa internet a multiplayerové hranie, ale TES preplávala všetkými nástrahami a zdarne sa jej podarilo zakotviť v prístave „priazeň hráčov“.
Ak vás prekvapil údaj o veku TES, tiež vás asi prekvapí počet pokračovaní tejto populárnej RPG série. Zatiaľ totiž vyšlo rovných 10 častí (samozrejme pre rôzne systémy), 2 datadisky, plus jedna Game of The Year edícia. Od počiatku (štúdio bolo založené v roku 1986) sa Bethesda rozhodla vydať po vlastnej ceste nasledujúc tvorivého génia svojho zakladateľa Christophera Weavera. Vytvorenie unikátneho a nelineárneho sveta s tonami questov, NPC postáv a relatívne veľkou dávkou slobody bolo na vtedajšiu dobu skutočne veľkým sústom. Vývojári sa po technickej stránke inšpirovali hrou Doom, okolo ktorej vtedy vládlo neuveriteľné šialenstvo, a tak vznikla RPG hra z pohľadu prvej osoby.
Všetky časti TES sa odohrávajú vo fantazijnom svete Tamriel rozdelenom na 9 provincií: Cyrodiil (obyvatelia: Imperials), Black Marsh (Argonians), Elsweyr (Khajiit), Hammerfell (Redguards), High Rock (Bretons a Orcs), Morrowind (Dunner resp. Dark Elves), Skyrim (Nords), Summerset Isles (Altrmer resp. High Elves) a Valenwood (Bosmer resp. Wood Elves). Ďalšie rasy, s ktorými sa v príbehoch TES môžete stretnúť, sú: Ayleids, Chimers, Dwemers, Ehlnofeys, Falmers, Hists, Imgas, Kamals, Ka Po' Tuns, Maormers, Sloads, Tang Mos a Tsaescis. Paralelnou dimenziou k Tamrielu je Oblivion, pekelný svet, obývaný mystickými Deadrami. Každá rasa má detailne prepracovanú históriu, sociológiu, politiku a hlavne náboženstvo spolu s bohmi. Všetky údaje sú zaznačené v stovkách kníh a manuskriptov, ktoré sa spájajú s TES tak ako sa veľké prsia s Larou Croft. Dosť ale geografických a etnických údajov, prejdime priamo k jednotlivým dielom.
1994, Arena. Takto to všetko začalo
|
S Daggerfallom sa objavili aj koníky
|
Smradľavé kobky Battlespiru
|
Cyrus z rodu Redguardov
|
Morrowind bol v svojej dobe grafickým kráľom
|
Jedna z prvých shader vodných plôch
|
Tribunal
|
Snežná krajina Bloodmoonu
|
Spoznávate Oblivion? Stavím sa že áno
|
The Elder Scrolls Travels: Oblivion Mobile
Platformy: mobily
Dátum vydania: 2006
Na tento rok sa ešte chystá prerábka Oblivionu pre mobilné telefóny. Bude sa jednať o izometrické RPG pozostávajúce z 12 dungenov, v ktorých sa bude ukrývať 10 typov monštier. K dispozícii budú tieto charaktery: monk, nightblade, barbarian, archer, knight, spellsword, sorceror a battlemage, pričom systém povyšovania postavy by mal byť veľmi podobný tomu, ako ho poznáme z ostatných TES hier.
Ťažko sa hľadajú slová, ktorými by sa dal tento vyčerpávajúci sprievodca po „The Elders Scroll galaxii“ vhodne zakončiť. Séria dokázala pritiahnuť pozornosť všetkých hráčov, i takých, ktorí normálne RPG žáner obchádzajú míľovými krokmi. Keď už kvôli ničomu inému, tak aspoň kvôli grafike. Veď, či už svojho času Morrowind alebo v súčasnosti Oblivion nasadzujú latku vizuálneho spracovanie veľmi vysoko, takže aj tvorcovia ostatných žánrov musia vo svojom snažení riadne pridať. Ak si však aj odmyslíme grafiku, stále dostávame pevný a solídny herný systém postavený na správne hrdinských príbehoch a takmer neobmedzenej voľnosti. A voľnosť, tú si začínajú hráči vážiť stále viac.
Downstar a Stormhold vyzerali nejako takto
|
A Shadowkey zasa takto
|
Pripravovaný Oblivion pre mobilné telefóny
|