KILLZONE 3 INTERVIEW |
KILLZONE 3 INTERVIEW |
V preplnenej obývačke Sony je veľmi ťažké nájsť voľné a hlavne tiché miesto na rozhovor. To si tak sedíte na gauči, uploadujete správy na Twitter, vedľa vás prejde David Cage a pri chladničke s nápojmi čaká Hermen Hulst, moja najbližšia obeť. Minútu pred začiatkom nášho rozhovoru sa mi stráca z dohľadu a človek z realizačného tímu mi oznámi, že šéf Guerrilla Games má bohužiaľ sklz, ale že vyspovedať môžem Stevena Ter Heide. Než som si stihol s producentom podať ruky, už ho ťahali zodpovední opačným smerom. Aj on je obsadený. Čakať sa ale vyplatilo.
Mojim smerom kráča Arjan Brussee, technický riaditeľ a jeden zo spoluzakladateľov Guerrilla Games, už len nájsť vhodné miesto, kde sa bude dať sadnúť a nikomu nevylejete z plechovky kolu. Na schodoch pri demo stojane Move je to nebezpečné a príliš neformálne. Kým sa hľadá miesto, roztápajú sa ľady nezáväznou konverzáciou, až sme obaja usadený do tmavého kúta vedľa vozíka s použitým riadom z cateringu. Nedá sa nič robiť, pridelených 10 minút už beží.
Pána Brusseeho si pamätám z Holandska, je to mimoriadne zbehlý človek v technických termínoch a skôr ako o hre vám povie, koľko svetiel je na scéne, koľko framov dokážu programátori vytiahnuť z jednotlivých SPU a ako kopírujú odletujúce iskry polygónové modely. Zdal sa byť tvrdým orieškom, nakoniec nešlo o diplomatický rozhovor, ale prišlo aj na výbuchy smiechu a odviazanú debatu. Na moje prekvapenie mi Brussee ďakuje za položené a dobre zostavené otázky.
Hneď na začiatok by ste nám mohli povedať, aká je story za Killzone 3?
A ten lov sa natiahne cez rôzne prostredia. Dnes sme ukázali level zasadený do arktickej časti planéty, samozrejme, príde aj na iné a odlišné kulisy. Už sme hovorili napríklad o džungli a pod.
Čo je však na Killzone úžasné, že sa odohráva kompletne na mimozemskej planéte, nie je tým, čo si pod pojmom mimozemská predstavíte, ale príde vám skutočná. A to platí aj o technológii, nie je nadčasová, ani precízna ale môže evokovať sovietsku vojenskú techniku, zastaranú, špinavú, ale stále funkčnú.
Po dokončení Killzone 2 sme si uvedomili, že môžeme pustiť do oveľa odvážnejších vecí ako jump packy a môžete vytvoriť oveľa šialenejšie zbrane. Stále sa nachádzame vo futuristickom svete, takže je nám dovolené robiť bláznivé veci.
Visari je mŕtvy, kto je novým nepriateľom? Je to spomínaná dvojica vysokopostavených ľudí, o ktorej ste hovorili, je to nastupujúci nový režim po páde tyrana alebo ide o helghanskú propagandu?
V pozadí figuruje niekoľko politikov, ktorí sa usilujú o dosiahnutie ultimátnej moci nad planétou. Nemôžem však rozoberať ich plány a prezrádzať kompletné pozadie. V príbehu budú vystupovať viacerí, ktorí sa snažia o to isté.
Na vlastnej koži som sa presvedčil, že Helghasti pôsobia pekelnejšie, odrazí sa to aj na vyzývavejších a ťažších súbojoch?
Niekde sa snažíme pridať, niekde ubrať. Po vydaní Killzone 2 sme videli, že ľudia majú na niektorých úsekoch väčšie problémy na iných zase menšie. Konkrétne posledný level - útok na palác - dal asi každému zabrať a veľa ľudí ho ani nedohralo. Snažíme sa to hráčom spríjemniť, aby sa nezasekávali.
Môžete pár slovami popísať, aký herný zážitok prináša Killzone 3 oproti predchodcovi?
Je to veľmi všeobecná otázka. Naším ťahákom je ohlásenie 3D podpory, ktorá vás jednoducho vcucne do diania. S Move ovládačom máte zase úplne odlišný pocit z mierenia a trochu väčšiu slobodu. Obe sú však iba doplnkom, nie sú povinné, ale ponúknu vám oveľa hlbší zážitok z hry ako pri použití štandardnej TV a DualShocku.
Nebojíte sa, že veľa ľudí nespozná na vlastnej koži Killzone 3 tak ste ho v prvom rade nadizajnovali s 3D a Move podporou?
Je to veľké riziko. Veľa ľudí si možno práve teraz zabezpečilo HDTV a o 3D ani len nesníva. Ale ak sa vrátite k hre povedzme o rok, možno už časť z nich bude mať 3DTV alebo bude o kúpe uvažovať. Kto vie, možno si kúpia nový televízor a starý presunú do spálne alebo detských izieb ako to bežne chodí (smiech).
Myslím, že o rok koncová cena nebude až tak vysoká. Každá nová technológia má svoju krivku nástupu, ak sa pozriete na 240 Hz televízory, tak tie prakticky spadajú do cenovej kategórie 3D. Táto technológia určite nebude pre ľudí nedostupnou.
Ešte pred E3 kolovali internetom rôzne špekulácie, že Naughty Dog vám pomáha s technológiou Killzone 3. Čo je na tom pravdy?
Sú to len reči. Všetci v rodine štúdií Worldwide Studios zdieľame medzi sebou nápady, tipy a triky, aj sa navzájom navštevujeme. Priamo s technológiou nám nepomáhali, ale podelili sa s nami o zopár trikov.
My to voláme honba za krajšou grafikou, čo vytvára konkurenčné prostredie vo vnútri WWS. Vybehli sme s Killzone 2 a oni žasli, oni vybehli s Uncharted 2 a zašli sme pre zmenu my. Konštantne zápasíme o prvenstvo. Na Naughty Dog urobilo veľký dojem naše 3D, možno nabudúce urobia niečo lepšie ako my. Nechajme sa prekvapiť.
Kto momentálne vedie v honbe za krajším vizuálom?
Naše tituly vychádzajú ob rok a každá hra, ktorá má bližšie k vydaniu vyzerá vždy lepšie, ako tá, ktorá je práve vo vývoji.
O multiplayeri zatiaľ nehovoríte, nechcete sa podeliť o zlepšenia a nové featúry?
Bohužiaľ nemôžem, Killzone 3 bude zaručene obsahovať aj multiplayer, nič však zatiaľ neohlasujeme v tejto veci.
A čo kooperatívny mód?
Zatiaľ nič nebolo ohlásené.
Osobne mi nedá nespýtať sa, bude Joris de Man zodpovedný opäť za hudbu v Killzone 3?
Bez debaty. Mimoriadne nás potešilo, že Joris nedávno prebral veľké ocenenie za hudbu v Killzone 2 a čo je na tom najlepšie, že na odovzdávaní cien Ivor Novello Awards bola naša hra ocenená po prvýkrát v úplne novej kategórii Najlepší herný soundtrack.
Všetky veľké blockbustre vychádzajú vždy v trilógiách, uzavrie Killzone 3 vojnový konflikt medzi ISA a Helghastmi?
(Smiech) O tom je ešte priskoro hovoriť.
Ďakujem za rozhovor.
PS3
Vývoj: SCEE / Guerrilla Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|