HRY, KTORÉ SI NIKDY NEZAHRÁTE

HRY, KTORÉ SI NIKDY NEZAHRÁTE

Zrušené, pochované, mŕtve

Článok

Nikdy ich neuvidíme, nikdy si ich nezahráme. Osud zrušených projektov je raz taký. Vznikajú z rôznych dôvodov a za ešte podivnejších okolností sa rušia. Neprejdú sitom pri štarte nového systému, sú vytvárané ako demonštrácia technológie, vznikajú vo voľnom čase alebo sú iba testovacou vzorkou pre novú hernú mechaniku. A o mnohých z nich sa ani nedozvieme.

Svoje vie aj Martin Binfield, animátor, ktorý pracoval aj na Heavenly Sword 2, Project Lifestyle či nepomenovanej sci-fi hre, všetky určené pre PS3. Pozrite sa mu do portfólia, kde nájdete aj zábery z menovaných hier.

V rokoch 2005 – 2006, kedy nastupovala nová generácia konzol a takmer nik nevedel, čo sa z nej vykľuje a ako ďaleko zájde, sa pracovalo na niekoľkých ďalších PS3 projektoch, ktorým sa dostalo verejnej prezentácie vo forme trailerov dokonca aj počas ostro sledovaných tlačových konferencií na E3. Nikdy však nevyšli.

Na vybrané si možno spomeniete, niektorých je veľká škoda a za inými vám nebude vôbec smutno. Nasledujúci zoznam neobsahuje všetky exkluzívne tituly pre PS3.

8 Days (SCE London)

Grafika ako Killzone 2, animácie ako Uncharted, také boli dojmy účastníkov prezentácií za zatvorenými dverami. 8 Days bol jeden z vysoko profilových titulov, ktorý bol s Getaway 3 vyškrtnutý zo zoznamu. Road trip spojený s intenzívnymi prestrelkami, po ktorých vybuchuje benzínová pumpa, bol zaujímavý nielen časovým limitom, počas ktorého ste sa mali dostať na druhý koniec Ameriky, ale predovšetkým kvôli rozlohe sveta. Žiadna z ciest nemala byť rovnaká. Podľa slov Shuheia Yoshidu, súčasného prezidenta Worldwide Studios, vývoj dospel do konečnej fázy prototypu, ktorého ďalším logickým krokom bolo jeho zrušenie.



Coded Arms: Assault (Konami)

V roku 2006 sa na E3 prezentovala aj FPS Codead Arms: Assault od Konami. Priame pokračovanie PSP dielu, ktorý vynikal grafikou a náhodne generovanými levelmi, malo ťažiť aj s podpory 16 hráčov online. Hacker s odhodlaním položiť na kolená nadnárodnú korporáciu na svoju misiu nikdy nevyšiel.

Getaway 3 (SCE London)

Londýnska gangsterka si potrpela najskôr na prezentáciu ako na gameplay, napriek tomu si oba diely dokázali nájsť svoju cieľovú skupinu. Getaway 3 sa ukázala iba v podobe dvoch teaserov. Ten druhý vystihol atmosféru drsného prostredia akčnej adventúry a pochválil sa fotorealistickou grafikou Amsterdamu. To bolo všetko.



Wardevil (Digi-Guys)

Keď svet paralyzovali target rendery Killzone a MotorStorm, nikto si nevedel živo predstaviť, aký výkon sa ukrýva v PS3. Digi-Guys (neskôr Ignition London) využívali situáciu pre predstavenie vesmírnej opery Wardevil, ale predovšetkým vlastnej technológie, ktorá na HD panely pri rozlíšení 1080p mala pumpovať 60 snímkov tej najkrajšej grafiky porovnateľnej s renderovanými filmami hollywoodskej produkcie. Nakoniec zostalo iba pri slovách, pár obrázkoch a prestrelených ambíciách. Dnes vieme, že to nie je možné. Projekt síce naďalej žije ako Projekt Kane, ale pravdepodobne nikdy neuzrie svetlo sveta.

The Fixer (Climax)

Za výkony hlavného hrdinu špionážnej akcie s RPG prvkami od Climaxu by sa nehanbil ani Chow Yun Fat z filmov Johna Woo. Komicky vyzerajúci trailer ako vystrihnutý z indickej produkcie vás zavedie na Stredný východ. Minimálne prostredím pripomína Alpha Protocol od Obsidian Entertainment.



Killing Day (Ubisoft)

V každej ruke jedna zbraň, gangsterské mávanie pištoľami, nekonečné náboje a nesmrteľný hrdina s tetovaním po celom tele. Nech bola premisa FPS akcie od Ubisoftu akákoľvek, debutový a jediný trailer si pamätajú mnohí dodnes. Hra sa ukázala v roku 2005 a jej osud bol spečatený o dvanásť mesiacov neskôr.



Endless Saga (Webzen)

Svojho času bol tiger z Južnej Kórei jedným z najrýchlejšie sa rozrastajúcich producentov MMO hier. Webzen to chcel rozbehnúť na všetky strany, pre Xbox360 mal prichystanú FPS Huxley a pre PS3 Endless Saga. Zostalo iba pri plánoch.

 

Eyedentify (SCEE)

Ovládanie telom bola tiež raz iba nerealizovateľná fantázia. Útopia sa stala skutočnosťou a možno to raz čaká aj používanie hlasu na rozdávanie príkazov. Dodnes neexistuje hra, ktorú by ste ovládali výhradne hlasovými príkazmi a to sa už v roku 2006 snažila Eyedentify. Čo bolo na nej zaujímavé, že ste mali pod kontrolou dve mačičky, teda sexi agentky v teréne, ktoré strašil váš obraz na komunikačných obrazovkách.

City of Metronome (Team Tarsier)

Sector patrí medzi hŕstku médií, ktorým bol predvedený stratený, zrušený, znovu obnovený projekt City of Metronome doplácajúci na svoje vysoké ambície. Nahrávanie zvukov v hernom prostredí a ich používanie povedzme v boji znie na papieri vynikajúco. A v praxi to tiež fungovalo, ruchy mali deštrukčný charakter, melódie zase hypnotické účinky na obyvateľov podivného mesta z pokrútenej reality. Veľká škoda, že Metronome sa nedočkáme.

Ni-Oh (KOEI)

Firma, ktorá chŕli Dynasty Warriors takmer každého polroka, mala v zálohe tajnú zbraň. Produkciu hry a filmu inšpirovaných strateným scenárom legendárneho tvorcu Akira Kurosawa. Zvláštne, že zostali iba u traileru a projekt o samurajovi hľadajúceho vlastný osud vo vojnou zmietanom Japonsku, sme sa nedočkali. Stavíme sa, že z Ni-Oh by bol ďalší Dynasty Warriors.

Deep Rift (Union)

Žiadna iná vás nedostane pod morskú hladinu a pod kožu ako Bioshock. Poriadnej akcie s potápačmi, harpúnami a vytváraním bublín v prostredí zaplaveného New Yorku niet. Akoby pod povrchom nebolo dostatok nápadov. Deep Rift ich mal hneď niekoľko, pozrite sa na ne ako fungujú pod vodou v spojení s Unreal enginom.



Steambot Chronicles 2 (Irem Software)

Minuloročná ničivá tsunami zmietla z povrchu zemského aj niekoľko herných projektov, medzi nimi bolo aj pokračovanie Steambot Chronicles 2. RPG pôvodne určená pre PS2 sa presunula na výkonnejšiu platformu, kde našla smrť. Vo vývoji bola viac ako štyri roky.



Disaster Report 4 (Irem Software)

Ďalšou obeťou japonského zemetrasenia sa stala survival adventúra z pochopiteľných dôvodov. Odhrávala sa v prírodnými katastrofami zničenom meste, z ktorého ste museli ujsť a na ceste pomáhať preživším.



Pigeon Drop

Predstavte si mesto, s ulicami, autami, obyvateľmi, vysokými domami, fungujúcou infraštruktúrou, na ktorú z vysoka seriete. S holubom. Pigeon Drop sa síce nikdy do sťahovateľnej PSN hry nikdy nezhmotnila, ale nápad si požičala partička Digital Bridges a vydala bombardovanie holubím trusom na iOS pod názvom Pigeon Squadron.

 


napísal spacejunker 27.4.2012
Páči sa mi!
HRY, KTORÉ SI NIKDY NEZAHRÁTE


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29317)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk