ROZHOVOR: MAFIA III KRÁČA NOVOU CESTOU |
ROZHOVOR: MAFIA III KRÁČA NOVOU CESTOU |
Mafia III bola jedným z najsilnejších titulov tohtoročného Gamescomu, a to najmä preto, že si tam hra odbila svoju premiéru. Okrem predstavenia sa však novinári dočkali aj prezentácie za zatvorenými dverami, z ktorej ste si mohli prečítať už naše dojmy. A hneď potom sme si odchytili aj jedného z vývojárov, aby nám o hre prezradil aj niečo, čo sa do prezentácie a dema nezmestilo.
Ahoj, mohol by si sa nám stručne predstaviť?
Samozrejme. Volám sa Aaron Contreras a som vedúci príbehový dizajnér v Hangar 13, kde pracujem na hre Mafia III.
Aký je to pocit pracovať práve na značke, akou je Mafia? Cítite nejaký tlak alebo očakávania od jej skalných fanúšikov?
Sme z toho úplne nadšení. Nepovedal by som, že ide o tlak, skôr je to pre nás dar. Vieš, v Hangar 13 sme fanúšikmi série Mafia a sme nadšení z toho, že budeme mať možnosť rozvíjať históriu série prostredníctvom silných príbehov a postáv, drámy. Ale taktiež sa s Mafiou III dostaneme do skutočného otvoreného sveta, v novom prostredí, s novým typom hrdinu a v novej ére.
Prečo ste sa rozhodli novú Mafiu umiestniť do takejto éry? Nie je to práve typické obdobie, ktoré by fanúšikovia od hry s mafiánskou tematikou očakávali.
Myslím si, že práve toto je ten dôvod, prečo sme sa odhodlali k takémuto kroku. Mali sme dojem, že ten klasický mafiánsky príbeh o talianskom gangstrovi, ktorý začína od základov, už bol spracovaný predtým, napríklad veľmi dobre v titule Mafia 2 a chceli sme vyrozprávať odlišný druh príbehu v novom prostredí.
Mohol by si nám povedať niečo viac o Lincolnovi? Ten taktiež nie je typickým protagonistom takýchto diel.
To je pravda. Náš hrdina Lincoln je veterán, ktorý sa práve vrátil domov do našej verzie mesta New Orleans v roku 1968 z vojenskej služby vo Vietname. Najdôležitejšou vecou, ktorú o ňom potrebujete vedieť, je, že je sirota. Vždy sa preto snažil nájsť si nejakú rodinu. V žiadnej sa nenarodil, a tak sa pokúšal nejakú si vytvoriť. V kostole, v gangoch a najnovšie aj v armáde. Keď sa vráti do New Orleans, nájde zmysel rodiny v černošskom zločineckom prostredí, no netrvá to dlho, keďže hlavu tejto organizácie zradí taliansky mafián a prakticky všetci sú zmasakrovaní. Lincoln sa vydá cestou odplaty, na ktorej chce zabiť mafiánskeho šéfa, ktorý mu vyvraždil novú rodinu. Na tejto ceste si vlastne sám postupne stavia svoje vlastné impérium a priberá ďalšie postavy pre svoj cieľ.
Takže sa vlastne antihrdinovia z predchádzajúcich hier dostali na druhú stranu barikády?
Nie, nie úplne. Napríklad ako ste určite videli, jedna z predošlých postáv, ktorú Lincoln stretol a získal pre svoju vec, je Vito známy z Mafia 2. Takže to nie je ani tak o odmietaní tradičnej predstavy o talianskej mafii, ale snažíme sa rozšíriť to, čo samotná mafia znamená. Nie je to čisto len o Talianoch. Je rok 1968 a na scéne sa objavujú nové druhy kriminálnikov, ktorí nemusia nutne mať rovnaký kódex alebo rodinné pozadie ako talianska mafia.
Hra sa začína v roku 1968. V rovnakom roku, keď bol zavraždený Martin Luther King a stalo sa mnoho ďalších významných vecí. Majú tieto udalosti vplyv na herný príbeh?
Absolútne. Snažíme sa hru spraviť autentickou vzhľadom na čas a miesto, kde sa odohráva. Takže je v hre veľa spoločenských tém. Mafia III je síce príbeh Lincolna na ceste za pomstou, no taktiež je to príbeh o zmene. O zmene, ktorou prechádza svet, ako sa mení aj populárna kultúra v roku 1968, ako sú zavraždené niektoré významné osobnosti Ameriky. Veľkou zmenou taktiež prechádza aj kriminálne podsvetie, čo prináša nové druhy mafie.
Nájdeme v hre aj nejaké vojnové flashbacky, aké boli v misiách v úvode druhej časti?
Nebudem to bližšie špecifikovať, ale Lincolnova vojenská minulosť je súčasťou jeho života a toho, čím je. Ale nerobíme vojnovú hru o Vietname, nie je tu žiadny vojnový komponent, je to gangsterský príbeh.
V demo ukážke mňa osobne najviac oslovila hudba. Máte v rukáve aj ďalšie skladby, ako Paint it Black, House of the rising sun a iné, ktoré sme počuli?
Samozrejme! Pre mňa ako hudobného fanúšika je darom pracovať na titule Mafia a hre, ktorá je umiestnená do roku 1968. Máme skutočne obrovské množstvo rôznych skladieb, s ktorými môžeme pracovať .
A čo autá? Predpokladám, že hra zrejme nebude obsahovať žiadne licencované kúsky, no budú tam nejaké, ktoré sú inšpirované známymi reálnymi predlohami?
Áno, sme nadšení z nášho jazdného modelu, ktorý je založený na fyzike, takže je v ňom mnoho realizmu a detailov. Niekedy až obsesívne množstvo detailov na autách a iné veci, ktoré si možno ani nevšimnete. Zároveň sme ale model vytvorili tak, aby nám umožnil emulovať hollywoodske akčné jazdenie. Naozaj sa snažíme zachytiť ten jedinečný dojem a pocit akčných filmov zo 60. rokov, ako je napríklad Bullitt. A je tu aj mnoho rozpoznateľných typov áut. Ak máte radi autá a ich úpravy, dočkáte sa toho v Mafii III v hojnej miere . Jazdenie je pravdepodobne to najzábavnejšie, čo sa v hre dá robiť.
Aké veľké bude mesto v hre?
Aké je veľké? Je to naša prepracovaná verzia New Orleans, takže je to porovnateľné so skutočnou predlohou.
Nájdeme v hre aj nejaké iné dopravné prostriedky okrem áut?
Okrem jazdenia po meste budú môcť hráči použiť napríklad člny. Naša, takpovediac fiktívna verzia New Orleans obsahuje aj podzemný systém vodných kanálov, ktorý je doplnený aj nadzemnými vodnými tokmi, ako sú napríklad rieky a podobne. Takže budete môcť využiť aj tie.
Sú tu aj nejaké ďalšie prepojenia na predchádzajúce Mafia hry okrem Vita?
Áno, ale o tom zatiaľ nemôžeme hovoriť. Ale, samozrejme, Vito má svoje významné miesto v hre, je dôležitou súčasťou a jedným z primárnych zástupcov Lincolna, takže v Mafii III určite budeme pokračovať aj v jeho príbehu.
Ďakujem za rozhovor.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 2k Games / Hangar 13 Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|